Gå til innhold

ikke vaginal fødsel etter to keisersnitt ?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ei jente på 30 år som har to barn. Sønnen min på 10 år ble tatt med hastekeisersnitt etter komplikasjoner under fødselen. Min andre sønn (nå 7 mnd), kom også til verden med keisersnitt. Dette ble planlagt pga både fysiske og psykiske årsaker. Det jeg lurer på er: når man aldri har født vaginalt og har to keisersnitt bak seg, vil man da få keisersnitt neste gang ? Jeg leste en artikkel i et ukeblad hvor det sto at vaginal fødsel etter flere keisersnitt var en risiko, og at det ikke var å anbefale.

Og et spørsmål til: hvor mange keisersnitt kan man ha ? Er det noen grense der ?

Mvh

Heidi

Fortsetter under...

Det kommer an på om grunnen til at du måtte få keisersnitt de to første gangene.

Dersom en kvinne har et for trangt bekken f.eks, vil det aldri forandre seg. Hun ville jo da måtte få keisersnitt ved hver fødel. Dersom en annen kvinne har hatt komplikasjoner av andre, tilfeldige grunner som oppstod der og da og som ikke har noe med fysikken hennes (eller barnets) å gjøre (eller spesielle medisinske årsaker) så kan hun jo føde normalt.

Annonse

Jeg fødte vaginalt første gang, og med hastekeisersnitt andre gang. Vi håper på ett barn til en gang, og jeg ønsker helst å føde vaginalt. Legene har ulike meninger om det, men det er riktig som molli sier, at en må se på årsakene til at keisersnitt ble valgt.

Hvis/når jeg blir gravid for tredje gang, kommer jeg og mannen min til å kontakte fødeavdelingen og diskutere fødselen med flere gynekologer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...