Gå til innhold

Svigerforeldrene....reagerer jeg feil?

Anbefalte innlegg

Gjest diametralt_kanskje

''Glemte jeg å nevne at de heller ikke sa noe som helst da sønnen var på vei til å bli alkoholiker?

''

Skjønner det ikke er lett, men er det egentlig foreldrenes ansvar om en gift sønn er i ferd med å bli alkoholiker? En skulle da tro at ektefellen var den nærmeste til å vite om dette, så jeg skjønner ikke hva foreldrene evt. skulle si som du ikke visste.

Men dette er jo løsrevet informasjon - skjønner det antakelig er mye vi ikke vet her...

Ja. På det tidspunkt var jeg langvarig innlagt på sykehus, han hadde et forhold og drakk ustanselig. OG bodde i samme hus som dem, med ungene. Mer tror jeg ikke det er nødvendig å skrive.

Det finnes grenser for hvor mye en skal blande seg, men det finnes også grenser for hvor langt det skal gå før noen sier fra.

Fortsetter under...

• Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

41

• PieLill

27

• frosken

23

• cathlin

14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Ja. På det tidspunkt var jeg langvarig innlagt på sykehus, han hadde et forhold og drakk ustanselig. OG bodde i samme hus som dem, med ungene. Mer tror jeg ikke det er nødvendig å skrive.

Det finnes grenser for hvor mye en skal blande seg, men det finnes også grenser for hvor langt det skal gå før noen sier fra.

Huff, skjønner det var tøft :/

Når jr er hos mormor har han hele vegen fått frokost på senga (innimellom ostepop som siste rett - ja, vi snakker fremdeles frokost!), hos farmor har de innimellom gått i pysjen til 15, og han fikk tidlig egen tv på rommet... Vi var ikke helt enige i dette for å si det mildt ;-), Men hvor mange dager stod han fiks ferdig kl 8 etter å ha spist ei grovskive, og hvor mange dager fikk han besteforeldrenes spesialbehandling? Forholdet er sikkert noe sånt som 350 mot 15, sant.

Fremdeles i dag digger han sine snille besteforeldre, og i fjor sa han plutselig i vinterferien "Du mamma, er det greit at jeg tar toget til farmor i morgen? Jeg tenkte at hun ikke kommer seg ut på ski om hun ikke får litt drahjelp".

*Smelt* - unisomt både fra farmor og meg :)

Jeg husker selv hvor stas det var å blli litt "bortskjemt" hos besteforeldre - man må unne barna sine det samme uten å kicke alt for mye på at det da kan forekomme brusservering utenfor "normaltiden" for den slags osv :-)

''Jeg vil gjerne vite om svigerforeldrene kommer ja, så det ikke ser aldeles bomba ut.''

Jeg tenker heller som så at dersom de har ringt på forhånd, forventes det jo å være strøkent når de kommer og kanskje at du har forberedt besøket på noen måte. Gjester som derimot kommer uanmeldt kan ikke forvente hverken orden eller særlig traktering :-).

''Gjester som derimot kommer uanmeldt kan ikke forvente hverken orden eller særlig traktering :-).''

Enig :-) Spnn sett har det sine absolutte fordeler - bare det ikke er snakk om å tråkke ned dørstokken hos folk, da.

Uff, så fryktelig det må ha vært for deg (og barna...)

Annonse

hidi, the scorpion

'' High'' Eller Hugh...)))

Guri - skrev jeg High?

Ja, ja, tastene er jo rett ved siden av hverandre :-)

Man for si som det sto på noen t-skjorter til salgs den gangen han ble arrestert for usømmelig oppførsel med den prostituerte som kalte seg Divine:

"To err is Hugh-man, to forgive is Divine"

hidi, the scorpion

Guri - skrev jeg High?

Ja, ja, tastene er jo rett ved siden av hverandre :-)

Man for si som det sto på noen t-skjorter til salgs den gangen han ble arrestert for usømmelig oppførsel med den prostituerte som kalte seg Divine:

"To err is Hugh-man, to forgive is Divine"

LOL;)

Alt du husker av sitater er imponrende;)

Har hatt mang en god latter av dine innlegg;))

Så takk for det!

hidi, the scorpion

Takk for gode ord! :-)

Og nå er det min tur til å fnise litt av ddine feilskrivinger: "imponrende" *hi hi

DU altså, jeg skrev det ordet flere ganger, og kunne ikke bli enig med meg selv...:)

Brillene ligger i senga, vet du...!

Gjest høstløv

DU altså, jeg skrev det ordet flere ganger, og kunne ikke bli enig med meg selv...:)

Brillene ligger i senga, vet du...!

Her skal du få en nyttig link til en norsk rettskrivningsordbok.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=imponerende&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=begge&s=n

Annonse

hidi, the scorpion

Takker så mye, høstløv;) Skal legge den til favoritter....

Er min rettskrivning virkelig så elendig? Jeg skylder på min PC, for den er så treg, at jeg kunne skrive en bok, før den finner en side...;)))

Er min rettskrivning virkelig så elendig? Jeg skylder på min PC, for den er så treg, at jeg kunne skrive en bok, før den finner en side...;)))

Jeg tenker som så at det å skrive "imponrende" ikke skyldes dårlig rettskriving, men feiltasting, eventuelt kombinert med manglende briller :-)

Gjest høstløv

Nei, jeg har ikke tenkt over det før morsan påpekte det, men jeg har selv stort behov for å bruke ordboken aktivt og deler gjerne en fin link med deg!

Jeg husker selv hvor stas det var å blli litt "bortskjemt" hos besteforeldre - man må unne barna sine det samme uten å kicke alt for mye på at det da kan forekomme brusservering utenfor "normaltiden" for den slags osv :-)

Ikke sant. Selv vokste jeg opp kun med en svært gammel (men snill) bestefar på hjem, og syns vennene mine var såå heldige som hadde besteforeldre å overnatte hos. Sikkert derfor det var såpass enkelt for en ellers politisk korrekt nybakt mamma i sin tid å greie å overse all ostepoppen, hehe... Man blir heldigvis rundere med årene ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...