bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 '' Det var så vidt jeg hadde rukket å legge på telefonen, før hun stod i ganga, da hadde hun gått opp trappa som binder leilighetene sammen inne, og lurte på om barnebarnet var våken. '' Fortell henne at dette gir deg følelsen av å bli invadert. Hun forsøkte sannsynligvis bare å være effektiv, men det er et greit og konkret eksempel å snakke om fordi det jo er så opplagt at hun ikke mente noe vondt med det. Nevnte det for henne i går, og hun skjønte sånn sett ikke selv hvorfor hun gjorde det. Samtidig stod hun i ganga to ganger i dag, uten å ringe på, men kom ikke lenger inn enn i ganga. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 ''Jeg klarte se det positive i det da samboer ringte meg fordi svigermor ikke hadde hørt noe fra leiligheten over, og derfor lurte på om noe var galt. Nå føler jeg meg mer overvåket og føler på det med null privat liv. Samtidig ser jeg j at det var godt ment.'' Bare godt ment, men jeg skjønner at du føler deg litt overvåket. Tror du bare må godta dette. ''Er det galt av meg å låse dørene på dagen, fordi jeg ikke ønsker at de skal gå rett inn?'' Nei! Det synes jeg er helt greit. Men snakk med henne på forhånd. Fortell at du synes det er godt å evt. kunne gå i "bare puppene" hvis du er litt sår, og at du synes det er litt flaut om hun skulle komme inn da. Fortell at du trenger å kunne være litt for deg selv, og ha litt kontroll på hvem som kommer og går. ''Er det galt å si at jeg vil hente posten selv, selv om jeg vet hun henter posten fordi hun vil være snill?'' Hun gjør det bare for å være snill. Om du sier du gjerne vil hente den selv, så er det selvsagt helt greit. Post er privat ''Er det galt å reagere på at hun kommer rett inn eller opp på verandaen når jeg har besøk av samboers familie eller venner som de kjenner fra før?'' Det er allmenn folkeskikk å ringe på før man går inn hos noen, med mindre man tydelig har avtalt at man ikke behøver det. så nei, det er ikke urimelig. Om dere sitter på verandaen, så kan hun kanskje gjøre seg til kjenne utenfra før hun evt. kommer inn? ''Er det galt av meg å reagere på at hun kommer opp hit ti min før jeg har sagt at jeg skal komme ned med datter fordi hun skal passe henne?'' Med tanke på alt du har skrevet, så skjønner jeg veldig godt at du reagerer. Igjen, så gjør hun det nok bare for å være snill. Men, igjen, snakk med henne. Fortell at du gjerne ønsker å gjøre deg ferdig i fred og ro, og så komme ned med nurket til henne. ''Er det galt av meg å reagere på at hun er ute og triller jentungen når hun har passet henne en hel dag og jeg har sagt fra om at jeg er hjemme til klokka 16.00?'' Her synes jeg du skal "give her some slack". Du kan gjerne si klart at du gjerne vil kunne amme el.l. når du kommer hjem, og at det er fint om hun kommer hjem ca kl. 16. Ellers skal du bare nyte å ha litt fri 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg er veldig bevist på å gå rundt og ringe på døra. På fredag ringte hun og lurte på om jeg ville komme ned på kake, da hun hadde besøk av venninner som hun hadde lyst til å vise frem barnebarnet til. Jeg takket nei til kakene og sa som sant var at jeg hadde andre planer. Det var så vidt jeg hadde rukket å legge på telefonen, før hun stod i ganga, da hadde hun gått opp trappa som binder leilighetene sammen inne, og lurte på om barnebarnet var våken. Jeg skjønner hun ville skryte av sitt meget vakre og flotte barnebarn. :-) Og jeg skjønner at hun ville rekke det før jeg dro ut. Men for meg så var det et overtråkk av mine grenser. Det endte med at jeg gikk ned slik at hennes venninner kunne se barnebarnet. Uff, hun vil sikkert være venninne med deg:-) Eller sånn, hun tenker ikke over det. Jeg tror ikke hun skjønner at det er et overtråkk slik det virker på deg, selv om du syns det er selvsagt at man bør forstå det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Oh. Jeg burde ikke svare engang..har ikke sett dama på mange år, hun la seg ned for å dø fordi jeg ønsket et annet forhold enn hun ønsket da barna kom... All sympati fra meg. Og jeg synes helt klart at du har rett til å ha et eget liv og at du slett ikke skal være nødt til å føle takknemlighet for ting du ikke har bedt om. *lister meg ut* Hihi.... jeg er faktisk litt sær. For jeg har klart meg selv så godt alene i mange år, og trives med å ordne selv, atjeg reagerer faktisk negativt på små ting som egentlig bare er til hjelp for meg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Vi lo litt av at vi bare skulle kalle det "er det den dagen i dag" når jeg trekker meg litt unna. Men så kjente jeg hvor sint jeg ble i dag, da hun var ute og trillet jentungen, da jeg kom hjem til avtalt tid. Sa ikke noe da, da jeg faktisk er usikker på om jeg overreagerer og ikke vil skape unødvendig bråk. For jeg ser jo.....:-) Men det var det der med mange bekker små. :-) Det at hun var ute og trillet, er jeg ikke i stand til å se _noe_ galt med. Hvis hun er barnevakt, så kan du jo ikke være så nøyeregnende at det blir feil om hun kommer inn igjen litt for sent. Det at du reagerer så sterkt på dette, gir meg tanker om at du kan føle at hun kommer for nært barnet - at du på en måte ikke får ha henne nok alene? Dette er en ganske sær tolkning fra min side, men hvis det er dette som ligger i bunn av at du føler deg invadert, så tenker jeg at det er et konkret tema som det er lett å jobbe med gjennom samtaler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nevnte det for henne i går, og hun skjønte sånn sett ikke selv hvorfor hun gjorde det. Samtidig stod hun i ganga to ganger i dag, uten å ringe på, men kom ikke lenger inn enn i ganga. :-) Hmmm... ser ut som om hun har en ikke altfor bratt læringskurve...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 ''Er det galt av meg å låse dørene på dagen, fordi jeg ikke ønsker at de skal gå rett inn?'' Nei, det er lov å låse døren i eget hus. Men jeg tror nok det er fornuftig å ta en prat med svigermor om dette; hun kan kanskje bli usikker eller snurt hvis du plutselig begynner å låse døra for henne... ''Er det galt å si at jeg vil hente posten selv, selv om jeg vet hun henter posten fordi hun vil være snill?'' Siden dere deler postkasse, syns jeg dette høres litt spesielt ut. Hun må jo uansett gå gjennom posten for å sortere ut deres post. ''Er det galt å reagere på at hun kommer rett inn eller opp på verandaen når jeg har besøk av samboers familie eller venner som de kjenner fra før?'' Jeg syns vel hun burde ringe på hvis dere sitter inne, men ute på terrassen en sommerdag, når dere har besøk av noen hun kjenner, skjønner jeg godt at det er naturlig for henne å komme oppom en tur. ''Er det galt av meg å reagere på at hun kommer opp hit ti min før jeg har sagt at jeg skal komme ned med datter fordi hun skal passe henne?'' Ikke så veldig galt, syns jeg. Hun er vel bare utålmodig, eller vil hjelpe til :-) ''Er det galt av meg å reagere på at hun er ute og triller jentungen når hun har passet henne en hel dag og jeg har sagt fra om at jeg er hjemme til klokka 16.00?'' Ikke som en engangshendelse, syns jeg. Men du kan vel bare si fra neste gang, at du gjerne vil at hun skal være hjemme med ungen når du kommer. Jeg skjønner godt at du syns det blir litt tett! Og jeg skjønner også godt at du ikke vil tilbringe alle feriene på hytta sammen med svigers når dere bor så tett reste av året! Men prøv å ta det opp på en forsiktig og diplomatisk måte. Dere er kjempeheldige som har en ivrig barnevakt i samme huset. Vi har alltid hatt besteforeldrene ganske langt unna, og barnepass har vært mangelvare. Pass på at hun får vite det også, ikke bare at du syns at hun invaderer dere! Ser det er flere som nevner det med posten. :-) Problemet for meg, var at det var veldig typisk at hun hentet posten på samme tid som jeg satt og ammet. Det føltes ikke greit at hun kom inn hver dag, og det var heller ikke greit at hun ringte på, for selv om hun sa at jeg ikke trengte komme ut når hun ringte på, kunne det jo faktisk hende at det var andre som ringte på. Men som jeg sier, så ser jeg at alt hun gjør hun bare for å være snill. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Generelt kommer det litt an på hvordan du reagerer. ''Er det galt av meg å låse dørene på dagen, fordi jeg ikke ønsker at de skal gå rett inn?'' Nei, men er det mulig å på en sivilisert måte få henne til å skjønne at hun må ringe på og vente til du åpner. ''Er det galt å si at jeg vil hente posten selv, selv om jeg vet hun henter posten fordi hun vil være snill?'' Nei, men det er fint om hun får vite hvorfor. ''Er det galt å reagere på at hun kommer rett inn eller opp på verandaen når jeg har besøk av samboers familie eller venner som de kjenner fra før?'' Nei. Men om dette var greit før, er det kanskje ikke like enkelt for henne å forstå hvorfor. ''Er det galt av meg å reagere på at hun kommer opp hit ti min før jeg har sagt at jeg skal komme ned med datter fordi hun skal passe henne?'' Litt pirkete kanskje. Når hun skal gjøre deg en tjeneste kan det være greit å gi litt slingringsmon. Men om koppen alt er full, er ikke det like enkelt. ''Er det galt av meg å reagere på at hun er ute og triller jentungen når hun har passet henne en hel dag og jeg har sagt fra om at jeg er hjemme til klokka 16.00?'' Om du ikke har spesifisert at jenta også må være hjemme til kl 16 er det kanskje litt firkantet. ''Ser at noen av disse tilfellene er små og filleting, men samtidig er det nå for tiden litt vel tett.'' Hver for seg er de ikke store, men summen av dem er at du har for lite privatliv og at forholdet til svigermor blir for tett. Jeg synes ikke det er det spor merkelig at du opplever det slikt. Hvor har du din bedre halvdel oppi alt dette. Det beste ville være om han kan forklare sin mor at det ikke er personlig, men du trenger rett og slett litt mer alburom, privatliv og tid for deg selv. Det er sikkert viktig at han også er konkret. For din svigermor kan det nok bli en smule sårt å svelge. Men du skal ikke se bort fra at hun vil foretrekke å få en ryddig 'beksjed' fremfor at dere ryker helt uklare. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Uff, hun vil sikkert være venninne med deg:-) Eller sånn, hun tenker ikke over det. Jeg tror ikke hun skjønner at det er et overtråkk slik det virker på deg, selv om du syns det er selvsagt at man bør forstå det. Hun vil jo bare være snill og hun er stolt av både meg og barnebarnet sitt. Hun ønsker spesielt å vise frem sitt nydelige barnebarn. :-) Jeg er bedt på jentefest når hun nå skal feire hennes 70 årsdag. Kjempesnillt gjort. Og jeg vet hun gjør det med åpent hjerte. Og jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive en tale til henne, som et bevis på at jeg egentlig setter pris på henne, men vi blir tre som er under 50 i selskapet. Kanskje fem som er under 65. Og siden jeg er innflytter her, er det få av de 40 gjestene jeg har truffet før. Men jeg skal forsøke å gå med åpent sinn. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ser det er flere som nevner det med posten. :-) Problemet for meg, var at det var veldig typisk at hun hentet posten på samme tid som jeg satt og ammet. Det føltes ikke greit at hun kom inn hver dag, og det var heller ikke greit at hun ringte på, for selv om hun sa at jeg ikke trengte komme ut når hun ringte på, kunne det jo faktisk hende at det var andre som ringte på. Men som jeg sier, så ser jeg at alt hun gjør hun bare for å være snill. :-) Selv om hun gjør det bare for å være snill er det snillest og ikke gi mer hjelp enn noen ønsker. Har dere felles postkasse? Kanskje en idé med en postkasse per husstand. Jeg ville likt dårlig at noen andre rutinemessig gikk gjennom posten min. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette er noen av bakdelene med å bo så tett sammen med svigerforeldre ja. Du har selvsagt lov til å sette grenser for ditt privatliv. Det er bare det at det ofte blir et litt surt miljø av dette. Dette unngåes om man bor så langt fra hverandre at man må ta på seg støvler for å gå på besøk til hverandre. Du må ihvertfall sette klare grenser fra dag en. Disse skal du heller ikke "fire" på. Snakk gjerne med mannen din, kanskje er han den rette til å si ifra om at sånn vil dere ha det? Så slipper jo du å bli den "slemme" svigerdatteren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes det er synd at det skal være slik. Ei venninne av meg fødte prematurt på samme sykehus, og i ettertid har jeg fått høre at hun reagerte på samme måte som meg. Hun har nå gått til psykolog i et par år, og selv om fastlegen min mener jeg ikke har behov for det, lurer jeg likevel litt på om det er noe jeg bør gjøre for husfredens skyld. :-) ''Hun har nå gått til psykolog i et par år, og selv om fastlegen min mener jeg ikke har behov for det, lurer jeg likevel litt på om det er noe jeg bør gjøre for husfredens skyld. :-)'' Mener du at du bør gå til psykolog for å finne deg i at din svigermor er i overkant påtrengende? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Generelt kommer det litt an på hvordan du reagerer. ''Er det galt av meg å låse dørene på dagen, fordi jeg ikke ønsker at de skal gå rett inn?'' Nei, men er det mulig å på en sivilisert måte få henne til å skjønne at hun må ringe på og vente til du åpner. ''Er det galt å si at jeg vil hente posten selv, selv om jeg vet hun henter posten fordi hun vil være snill?'' Nei, men det er fint om hun får vite hvorfor. ''Er det galt å reagere på at hun kommer rett inn eller opp på verandaen når jeg har besøk av samboers familie eller venner som de kjenner fra før?'' Nei. Men om dette var greit før, er det kanskje ikke like enkelt for henne å forstå hvorfor. ''Er det galt av meg å reagere på at hun kommer opp hit ti min før jeg har sagt at jeg skal komme ned med datter fordi hun skal passe henne?'' Litt pirkete kanskje. Når hun skal gjøre deg en tjeneste kan det være greit å gi litt slingringsmon. Men om koppen alt er full, er ikke det like enkelt. ''Er det galt av meg å reagere på at hun er ute og triller jentungen når hun har passet henne en hel dag og jeg har sagt fra om at jeg er hjemme til klokka 16.00?'' Om du ikke har spesifisert at jenta også må være hjemme til kl 16 er det kanskje litt firkantet. ''Ser at noen av disse tilfellene er små og filleting, men samtidig er det nå for tiden litt vel tett.'' Hver for seg er de ikke store, men summen av dem er at du har for lite privatliv og at forholdet til svigermor blir for tett. Jeg synes ikke det er det spor merkelig at du opplever det slikt. Hvor har du din bedre halvdel oppi alt dette. Det beste ville være om han kan forklare sin mor at det ikke er personlig, men du trenger rett og slett litt mer alburom, privatliv og tid for deg selv. Det er sikkert viktig at han også er konkret. For din svigermor kan det nok bli en smule sårt å svelge. Men du skal ikke se bort fra at hun vil foretrekke å få en ryddig 'beksjed' fremfor at dere ryker helt uklare. mvh Jeg hadde en prat med henne i går, der jeg prøvde forklare henne at det er meg og at jeg trenger litt frihet. Sa at jeg liker henne som person, men at jeg ikke er vant med å ha folk så tett innpå meg. Har forklart litt om det med postkassa et annet svar. :-) Når det gjelder det med besøk, så ser jeg jo at det er hyggelig for henne å hilse på gamle kjente eller familie som kommer hit. For meg blir det litt sånn at jeg har behov for å ha besøk og venner, som ikke inkluderer storfamilien hele tiden. :-) Siden jeg er innflytter her, har jeg ikke rukket å skaffe meg et nettverk som ikke er mennesker som hun enten er i familie med eller kjenner gjennom sønnen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Selv om hun gjør det bare for å være snill er det snillest og ikke gi mer hjelp enn noen ønsker. Har dere felles postkasse? Kanskje en idé med en postkasse per husstand. Jeg ville likt dårlig at noen andre rutinemessig gikk gjennom posten min. mvh Vi har snakket om separate postkasser, men foreløpig er det ikke plass på stativet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Hmmm... ser ut som om hun har en ikke altfor bratt læringskurve...*s* Hun sier jo selv at hun er vant med å gjøre ting på sin måte og at hun kan buse litt på. Og når jeg også er vant med å gjøre ting på min måte, er vi vel dømt til å krasje litt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun vil jo bare være snill og hun er stolt av både meg og barnebarnet sitt. Hun ønsker spesielt å vise frem sitt nydelige barnebarn. :-) Jeg er bedt på jentefest når hun nå skal feire hennes 70 årsdag. Kjempesnillt gjort. Og jeg vet hun gjør det med åpent hjerte. Og jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive en tale til henne, som et bevis på at jeg egentlig setter pris på henne, men vi blir tre som er under 50 i selskapet. Kanskje fem som er under 65. Og siden jeg er innflytter her, er det få av de 40 gjestene jeg har truffet før. Men jeg skal forsøke å gå med åpent sinn. :-) Ja, gjør det!:-) Gå med åpent sinn hvis du får til:-) Jeg har på følelsen av at hun ikke er så dum hun svigermoren din, egentlig, forhåpentligvis. Men du må sikkert repetere litt for henne og se om du kan runde av litt her og der. Jeg er av den nokså sensitive typen så jeg skjønner deg godt, egentlig, men det blir jo ikke noe bedre av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes det er synd at det skal være slik. Ei venninne av meg fødte prematurt på samme sykehus, og i ettertid har jeg fått høre at hun reagerte på samme måte som meg. Hun har nå gått til psykolog i et par år, og selv om fastlegen min mener jeg ikke har behov for det, lurer jeg likevel litt på om det er noe jeg bør gjøre for husfredens skyld. :-) Har du behov for psykologhjelp fordi du opplevde å ikke ha privatliv på et sykehus? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg forstår og sympatiserer med deg, men jeg synes allikevel ikke svigermor tramper over mange grenser. Mye kan løses ved å si at når dere besøker hverandre fra nå av, så banker/ringer man på begge veier. Enten man er ventet eller ikke. Deretter blir man stående utenfor til man blir sluppet inn. (Dette er noe mannen din må formidle til svigerforeldrene dine.) Det med posten hadde jeg ikke brydd meg om, med mindre hun engasjerte seg ytterligere (åpnet brev, kommenterte hva dere fikk eller lignende). Jeg forstår godt at hun kommer og vil hilse på når hennes familie eller venner av familien er hos dere. Men igjen; dette med å ringe og banke på. Jeg ville fått overdose av svigermor av det trådstarter beskriver. Overdoser fremkaller ofte intåleranse. Og jeg ville definitivt hatt min egen postkasse og hentet min egen post. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 ''Hun har nå gått til psykolog i et par år, og selv om fastlegen min mener jeg ikke har behov for det, lurer jeg likevel litt på om det er noe jeg bør gjøre for husfredens skyld. :-)'' Mener du at du bør gå til psykolog for å finne deg i at din svigermor er i overkant påtrengende? mvh Etter samtale med fastlege, mener han at det jeg snakker om, er ting som bør kunne løses ved å prate sammen. For eksempel jeg og samboer. Og for eksempel ved at jeg prater med svigermor, noe jeg gjorde i går. Samboer forstår meg godt, men han skjønte ikke helt hvorfor jeg ble litt sint i dag da hun ikke var hjemme da jeg kom hjem fra jobb og skulle hente jentungen. Litt derfor jeg spør her inne sånn generelt om jeg overreagerer og litt derfor jeg satte det med psykolog på spissen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun vil jo bare være snill og hun er stolt av både meg og barnebarnet sitt. Hun ønsker spesielt å vise frem sitt nydelige barnebarn. :-) Jeg er bedt på jentefest når hun nå skal feire hennes 70 årsdag. Kjempesnillt gjort. Og jeg vet hun gjør det med åpent hjerte. Og jeg tenkte jeg skulle prøve å skrive en tale til henne, som et bevis på at jeg egentlig setter pris på henne, men vi blir tre som er under 50 i selskapet. Kanskje fem som er under 65. Og siden jeg er innflytter her, er det få av de 40 gjestene jeg har truffet før. Men jeg skal forsøke å gå med åpent sinn. :-) Høres ut som et trivelig selskap. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359351-svigerforeldrenereagerer-jeg-feil/page/2/#findComment-3102423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.