Gå til innhold

Er han utro mot meg igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret dame

Jeg skjelver hele dagen av usikkerhet for utroskap igjen. Samboer har vært utro en gang tidligere, og jeg reagerer på små endringer i oppførselen hans.

Det er ikke noe spessielt jeg kan sette fingeren på, men jeg liker ikke at han er tausere på kveldene. Er det bare jeg som er oversensitiv fordi han har gjordt det tidligere?

Han nekter for at han vil ha noen andre enn meg og ungene rundt seg. Hvor lenge skal jeg ha det så vondt etter utroskap? Det er over 3 år siden, og jeg klarer ikke slutte å lete etter tegn på svik igjen for det orker jeg ikke en gang til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359435-er-han-utro-mot-meg-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nødt til å ta et valg, selv om det er vanskelig. Du har valgt å bli og da må du stole på at dette var en feil han gjorde en gang og aldri igjen.

Gi deg selv og mannen tre måneder framover hvor dere jobber med dette. Si til han at du trenger nitti dager til hvor han samarbeider med deg og målet er å legge fra deg usikkerheten. Snakk om hvorfor utroskapen skjedde, hva han gjør for å forhindre det samme i framtiden, hvordan dere skal ta opp med den andre om en av dere føler seg sårbar i forhold til utroskap og at det skal være full ærlighet når det skjer. Ta opp alle andre temaer og vonde tanker du får for deg.

Når de tre månedene er slutt, så må du satse. Fullt og helt, ikke halvveis og delt.

Gjest det_virker

Det finnes millioner av damer i verden, men han bor hos deg. Slapp av, konsentrer deg om at han er hos DEG. Jo mer du grubler, bekymrer og spør i den retning, jo mer skyver du ham fra deg. Gjør det motsatte, konsentrer deg om å være den kvinnen han gjerne vil komme hjem til!

Du er nødt til å ta et valg, selv om det er vanskelig. Du har valgt å bli og da må du stole på at dette var en feil han gjorde en gang og aldri igjen.

Gi deg selv og mannen tre måneder framover hvor dere jobber med dette. Si til han at du trenger nitti dager til hvor han samarbeider med deg og målet er å legge fra deg usikkerheten. Snakk om hvorfor utroskapen skjedde, hva han gjør for å forhindre det samme i framtiden, hvordan dere skal ta opp med den andre om en av dere føler seg sårbar i forhold til utroskap og at det skal være full ærlighet når det skjer. Ta opp alle andre temaer og vonde tanker du får for deg.

Når de tre månedene er slutt, så må du satse. Fullt og helt, ikke halvveis og delt.

Mange gode forslag her.

mvh

Føler du at dere fikk jobbet dere gjennom dette på en måte som var tilstrekkelig for deg da det hente? Føler du at han gav deg tilstrekkelig oppreisning? Har han bedt om unnskyldning på en måte som oppleves som en oppriktig unnskyldning for deg?

At han har tatt det oppgjøret med både seg selv og deg som gir grunnlag for å bygge ny tillit? Synes du han har gjort det nødvendige for å hindre at dette skjer igjen?

Om du opplevde at saken ble dysset ned, bagatellisert eller lagt lokk på før du var klar til å gå videre, kan det være fornuftig å gå gjennom saken på nytt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...