Gå til innhold

Det er håp folkens!

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Til alle dere som sliter: ikke gi opp!

For snart tre år siden gikk mannen min og jeg fra hverandre etter en stor krise. Når er vi under samme tak igjen, gift :)

Da noen spurte meg for ett år siden om det var noen sjanse for at det skulle bli han og jeg igjen, svarte jeg resolutt: "ikke i det hele tatt, det er umulig".

Både han og jeg har svelget mange kameler og lukket mange dører. Ingen familie kan bli som den første, bindingen der er helt unik. DET ER VERDT DET!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359485-det-er-h%C3%A5p-folkens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svarttrost

'' Ingen familie kan bli som den første, bindingen der er helt unik.''

Ehhh. Vel,- det er vel din personlige mening ;-)

Tja, si det. Det er vissnok basert på forskning, noe en fagperson har sagt til meg. At det øyeblikket en får sin førstefødte er noe som innprentes veldig sterkt i oss.

Men selvfølgelig - noen ganger kan det være til det beste å gå fra hverandre - for alle.

Tja, si det. Det er vissnok basert på forskning, noe en fagperson har sagt til meg. At det øyeblikket en får sin førstefødte er noe som innprentes veldig sterkt i oss.

Men selvfølgelig - noen ganger kan det være til det beste å gå fra hverandre - for alle.

Enig ang den førstefødte...men ser ikke helt hva det har med barnets far å gjøre ;)

'' Ingen familie kan bli som den første, bindingen der er helt unik. DET ER VERDT DET!

''

Eh..nei. Ikke i mitt tilfelle, og ganske så mange med meg, vil jeg tro.

Jeg kan si med hånda på hjertet at jeg ikke har angra så mye som et sekund på at jeg skilte meg, og å flytte inn igjen sammen med min eks ville vært så utenkelig at jeg ikke finner ord. I'll rather be beaten to death with my own shoes.

Annonse

''Ingen familie kan bli som den første, bindingen der er helt unik. DET ER VERDT DET!''

Nåja... Fint at det er sånn for deg, men det er ikke akkurat en universell regel, heldigvis. Om jeg hadde flyttet sammen med eksen igjen hadde jeg vært ute på nytt etter et par dager tror jeg. *hehe*

Gjest Svarttrost

Ok, glem det med bindingen, angrer på at jeg skrev noe i det hele tatt, nøyer meg derfor med få ord nå.

Mente SELVFØLGELIG IKKE at dette er for alle. Det jeg ville si, om enn noe tåkete, var at DET ER MULIG Å KOMME SEG OVER EN STOR KRISE.

Så får dere blånekte alle som vil.

Gjest orakelet!

Ok, glem det med bindingen, angrer på at jeg skrev noe i det hele tatt, nøyer meg derfor med få ord nå.

Mente SELVFØLGELIG IKKE at dette er for alle. Det jeg ville si, om enn noe tåkete, var at DET ER MULIG Å KOMME SEG OVER EN STOR KRISE.

Så får dere blånekte alle som vil.

Men bra for deg:) ikke alle forundt dette

Gjest Nickløsheletiden

Ser at du fikk noen litt negative kommentarer her. Vil bare si at jeg ble ordentlig glad da jeg så innlegget ditt i går :-)

Kjempeflott at du og mannen din har funnet tilbake til hverandre igjen!

Tenkte som deg. Unødvendig de kommentarene. Må gå an å glede seg på andres vegne.

Ser at du fikk noen litt negative kommentarer her. Vil bare si at jeg ble ordentlig glad da jeg så innlegget ditt i går :-)

Visst var det hyggelig at Svarttrost har funnet tilbake til kjærligheten,- det er jeg jo enig i.

Men å si at den første familien er den "ordentlige" familien - sånn generelt sett (og slik leste jeg og flere andre henne) - det svir litt for kone nr. 2 å høre. Selv om jeg vet at hun tar feil.

Annonse

Tenkte som deg. Unødvendig de kommentarene. Må gå an å glede seg på andres vegne.

Det var denne setningen som fikk meg til å kommentere:

Ikke at jeg mente noe galt om at hun hadde funnet tilbake til mannen. Det er jo hyggelig.

Gjest Nickløsheletiden

Det var denne setningen som fikk meg til å kommentere:

Ikke at jeg mente noe galt om at hun hadde funnet tilbake til mannen. Det er jo hyggelig.

Jeg tolket det som følelser hun hadde ang. seg selv. Ikke at det nødvendigvis gjaldt alle andre :-)

Gjest Svarttrost

Jeg tolket det som følelser hun hadde ang. seg selv. Ikke at det nødvendigvis gjaldt alle andre :-)

Ja, for meg stemmer det.

Men utsagnet som flere her har latt seg provosere av er basert på forskning jeg har fått referert.

Og en ting kan en i alle fall fastslå om forskning: den kan vise en tendens, det er alt. Her er det snakk om følelser og bindinger, ikke hva dere skal foreta dere med noe som helst.

Sitter her og irriterer meg grønn over at jeg skrev det, men nekter å sensurere meg selv ved å be webmaster slette innlegget.

Det er naturlig nok mange som forteller om frustrasjoner og problemer her, inkludert meg. Tenkte det kunne være ok med noe positivt for en gangs skyld.

Gjest Svarttrost

Takk! Ja, det er fint.

Det er jo ikke akkurat dagligdags kost at folk gjør slikt, og flere venner advarte meg, men jeg bestemte meg ganske enkelt for å drite i hva alle andre sa og gå for magefølelsen.

Nå har vi det bedre enn vi noen gang har hatt det, og vennene er over panikken :)

Gjest Svarttrost

Visst var det hyggelig at Svarttrost har funnet tilbake til kjærligheten,- det er jeg jo enig i.

Men å si at den første familien er den "ordentlige" familien - sånn generelt sett (og slik leste jeg og flere andre henne) - det svir litt for kone nr. 2 å høre. Selv om jeg vet at hun tar feil.

Jeg sa ikke at det er den ordentlige familien. Da misforstod du.

Det finnes en mengde forhold som aldri burde vært, men mitt fokus her er på de som BURDE vært, men ikke er. Skjønner?

Gjest Svarttrost

''Ingen familie kan bli som den første, bindingen der er helt unik. DET ER VERDT DET!''

Nåja... Fint at det er sånn for deg, men det er ikke akkurat en universell regel, heldigvis. Om jeg hadde flyttet sammen med eksen igjen hadde jeg vært ute på nytt etter et par dager tror jeg. *hehe*

Da er det kanskje best å la være hihi, mye styr med all den flyttinga!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...