Gjest blødning under samleie og Provera Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei! Jeg ser i forumet her at Provera brukes til så mangt: For å få igjen menstruasjon, for blødningsforstyrrelser m.m. Jeg har nettopp fått resept på 10 mg Provera for bruk i 10 dager fra neste mens. Jeg er snart 40, og har etter en god stund som singel fått meg kjæreste, og dermed sex, siden starten av november omtrent. Ett par ganger siden desember/januar har jeg opplevd blødning under samleie. Dessuten opplevde jeg nå etter siste mens, ca ved dag 15, bitte litt blod i utflod, og så blødning under samleie ett par dager etter. Gynekologen så i dag, ca dag 20, fortykket livmorslimhinne, mens ellers ingen årsak til disse blødnignene. Menstruasjonene mine er eller regelmessige men har blitt litt kraftigere, dog ikke med stort ubehag, det siste året omtrent. Jeg fikk god informasjon av gynekologen i dag, men flere spørsmål dukker jo gjerne opp i etterkant. Akkurat hva er det Provera gjør i forhold til denne problemstillingen? Kan det både gå inn og starte blødninger hos noen, og kontrollere hos andre? Er det som regel en sammenheng mellom denne typen blødningsforstyrrelser og uregelmessigheter i forhold til eggløsning? Vil Provera evt fremme normale eggløsninger? På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359498-provera/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.