Gjest Anonym bruker Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 hei! jeg er en jente på 25 år, og studerer i utlandet. jeg har de siste månedene slitt veldig med at jeg har vært slapp og trøtt og umotivert. noe som er veldig frustrerende da jeg egentlig synes studiet mitt er kjempegøy og har gjort det veldig bra. plagene har bare blitt værre og værre de siste mnd. etter jeg kom tilbake fra juleferie, har jeg omtrent bare sovet. jeg har ingen konsentrasjon til å sette meg ned å lese på eksamener som starter neste uke. jeg har også nedsatt matlyst, noe som jeg i hele mitt liv aldri har opplevd. jeg sliter med å komme meg opp om morgenene. det har jeg gjort siden videregående. jeg hører rett og slett ikke vekkerklokken. kan ha på 20 vekkerklokker å ha 40 ubesvarte anrop, og fortsatt være i dyp søvn. dette har alltid vært et problem, men jeg tar forelesninger som er senere på dagen, slik at jeg ikke skal få problemer pga dette. men når jeg først våkner, er jeg lys våken, -men føler meg sliten, og lurer på om det kan ha med å gjøre at jeg drømmer veldig veldig mye, og intenst. har også slitt med ekstreme tannsmerter siden november, men har nå endelig fått europeisk helsekort igjen, så har fått vært med tannlege! (det gikk ut i august, og fikk ikke nytt før nå) har også fått utredet problemer med lukkemuskulaturen fra spiserør til mage - at det "leker" syre, men tar tabletter for det, og det er veldig positivt, for har tidligere vært plaget med magesmerter i mange mange år. i desember hadde jeg også en episode der jeg besvimte mens jeg var ute og tok et glass vin med noen venninner. vi hadde ikke drukket mye, og jeg følte meg relativt edru, men plutselig begynte jeg å skjelve og svettte og datt rett i bakken.. dette har aldri hendt meg før. jeg var med legen forrige uke og tok blodprøver, men jeg skriver dette innlegget fordi jeg føler hun ikke forstår meg skikkelig, og ikke tar symptomene jeg nevner i betraktning til hverandre. blodprøvene viste en betennelse i kroppen. hadde for høye verdier av hemoglobin, thrombycyten, lymphocyten, PTT, GPT, og for lav verdi av neutrofile segmentk. jeg har ingen aning påhva alt dette betyr men jeg vil bare nevne så mye jeg kan. legen mente betennelsen er pga tannverken jeg har hatt. Legen ga meg b vitaminer mot slappheten og konsentrasjonsproblemene.. har også slitt med aggresjonsproblem og angst lignende symptomer. kan bli sint og irritert for ingenting,(hender ikke så veldig ofte) men problemet er at jeg blir fryktelig sint, og det føles som om hele kroppen min skal eksplodere av frustrasjon. aggresjonen varer ikke så lenge, men går over til en angstlignende tilstand der jeg blir stående og gråte eller faller helt vekk fra meg selv - blir helt rar. det har også hendt ved 2 tilfeller når jeg har drukket alkohol. mengden av alkohol har ikke vært så stor, men plutselig har jeg blitt helt urasjonell og skreket og bitt og slått rundt meg. dette varer heller ikke så lenge, før jeg knekker sammen i gråt - og husker ingenting fra selve hendelsen, men alt før og etter. dette gjør jo til at jeg blir redd for meg selv, og nesten får litt sosial angst. holder meg mye hjemme, og prater ikke så mye med folk. og gjør ingen innsats for å bli kjent med nye folk her jeg studerer heller. noe som egentlig er ganske uvanlig for å være meg, for ellers har jeg alltid vært en veldig sosial person. det skal da tillegges at jeg har vært i to veldig dårlige forhold, der jeg i det ene ble mishandlet fysisk og psykisk,(men det er lenge siden, og avsluttet for 6 år siden)- og det andre ble jeg veldig sveket at han jeg var med, som stjal penger av meg og min familie. jeg må fortsatt ha kontakt med ham for å få tilbake pengene, men han er ikke til å stole på, så jeg sitter ofte her helt uten penger, noe som er veldig frustrerende... må innrømme at jeg ofte kan komme på at jeg kanskje lider av depresjon. men føler at jeg ikke har noen grunn til det. jeg studerer i utlandet, og studiet mitt er veldig givende og interessant men mye jobb, men jeg har sålangt kun fått toppkarakterer. har en fantastisk kjæreste, men har avstandsforhold, så det er jo også et frustrasjonsmoment iblandt, men det går veldig bra, og han besøker meg en gang i måneden. mange "symptomer" å nevne, men jeg føler at jeg må ta med alt, -for hvem vet, alt kan jo ha sammenheng! jeg spør også deg siden jeg så at du har homeøpatisk utdannelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359541-slapp-og-tr%C3%B8tt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg synes dine plager absolutt bør tas på alvor da dette åpenbart påvirker din livskvalitet! Siden man ikke vet hva som er problemet og du har en paradoksal reaksjon på alkohol bør du holde deg unna alkohol til man vet hva som er problemet. Jeg anbefaler videre undersøkelse av lever (alkohol brytes ned i leveren). Hormonsystemet bør også undersøkes inkludert funksjonen av binyrene og skjoldkjertelen (stoffskiftet). Depresjon kan også evalueres, f.eks. ved hjelp av et spørreskjema som MADRS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359541-slapp-og-tr%C3%B8tt/#findComment-3105425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
merkelige Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg synes dine plager absolutt bør tas på alvor da dette åpenbart påvirker din livskvalitet! Siden man ikke vet hva som er problemet og du har en paradoksal reaksjon på alkohol bør du holde deg unna alkohol til man vet hva som er problemet. Jeg anbefaler videre undersøkelse av lever (alkohol brytes ned i leveren). Hormonsystemet bør også undersøkes inkludert funksjonen av binyrene og skjoldkjertelen (stoffskiftet). Depresjon kan også evalueres, f.eks. ved hjelp av et spørreskjema som MADRS. hvorfor lager du ny overskrifter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359541-slapp-og-tr%C3%B8tt/#findComment-3105436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.