Gå til innhold

Forstyrrelser i menstruasjonssyklus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 34 år gammel tobarnsmor, normalvektig og ellers ved god helse. Benytter ingen medisiner eller prevensjonsmidler. Fikk første mens 14 år gammel og frem til jeg var ca 20 var den veldig uregelmessig. Fra ca 20 år og frem til første svangerskap (ved 27 år) hadde jeg stabile sykluser på 35 dager. Etter svangerskapene og endt amming (totalt fravær av mens under amming til barna var 1,5 år) har jeg hatt langt kortere sykluser ca 25 dager. Har ikke plager under og før mens eller ved eggløsning. De 2 siste åra har jeg opplevd 1-2 dagers intense magesmerter uten naturlig sammenheng med mens/eggløsning. Dette har skjedd i 5-6 omganger og smerten er verre enn rier og slipper ikke. Jeg har hatt fine raske fødsler uten bruk av smertelindring og rangerer disse magesmertene som vondere enn fødselsrier. De forsvinner like fort som de kommer etter ca. 1 døgn. Denne syklusen har jeg for første gang hatt blødning utenom mens (dag 15). De siste 2 syklusene har jeg også hatt ømme bryster noe jeg ikke har opplevd utenom p-pillebruk. Vil si jeg har helt normale blødninger både når det gjelder varighet og mengde. Hva kan disse magesmertene skyldes? Og er det noen naturlig forklaring til mine forandringer i menssyklus? Får en kortere sykluser med alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359545-forstyrrelser-i-menstruasjonssyklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...