Knotten Skrevet 27. september 2001 Skrevet 27. september 2001 Jeg er 33 uker på vei med min nummer to. Første gangen begynte jeg med mensmurringer og kynnere en tre-fire uker før fødselen kom i gang. Nå føler jeg meg slik jeg gjorde de siste få ukene før termin sist. Har begynt å få mensmurrende kynnere som kjennes foran, bak og nedover lårene, føler trykket mot "bunnen" og alle slike andre ubestemmelige "murringer", ubehag og følelser i kroppen. Er det vanlig å få alt slikt tidligere annen gang? Det ville jo ikke være ulogisk, siden man er i farta med et barn fra før, og kanskje mer sliten? Eller kan det være et tegn på at bagen bør pakkes tidligere denne gangen? 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 29. september 2001 Skrevet 29. september 2001 Hvis du nå har smertefulle kynnere, så er det litt tidligere enn ønsket. Kanskje du skal satse på å skru ned tempoet snarere enn å "pakke bagen". Snakk med din lege, få en sjekk hvor det blir klarlagt hvorvidt livmorhalsen er moden, og selvfølgelig vurder en sykemelding hvis du fremdeles er i jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.