Gå til innhold

Væskeansamling i mellomøre halvannen uke - råd?

Anbefalte innlegg

Jeg burde visst dette, men det gjør jeg ikke.

Nå er jeg god etter halvannen ukes forkjølelse - bortsett fra en stadig væskeansamling i ene øret. Jeg har brukt nesespray etter boka (Otrivin 10 dgr) + Flutide nasal som jeg får fordi jeg har lett for å få bihulebetennelse. Denne tar bruker jeg fortsatt, men har lite tro på at det vil få ned blokkeringen fra mellomøret. Jeg har ikke nevneverdig smerte, men det gjør meg svimmel og forvrenger lydbildet. Det siste er veldig slitsomt i forhold til musikk...og jeg skal på konsert imorgen... Jeg vet jo at man kan stikke hull på trommehinna, men jeg ville ikke gjøre det. Er redd for å skade meg selv om jeg ville brukt noe tynt og sterilt.

Jeg har opplevd slikt før, men det har gitt seg raskt ved bruk av nesespray. Jeg har ligget med hodet høyt hele tida men jeg var dårlig.

Såh... Kjerringråd? Burde jeg bare stikke innom legesenteret mitt i morgen? Kan de gjøre noe annet enn å si at jeg bare må være tålmodig? F.eks. stikke hull og gi antibiotika for å hindre infeksjon i etterkant? Jeg sørenmeg spilletime imorgen, korøvelse onsdag - som jeg akter å gå på siden stemmen er tilbake... Aaaaaaa.... sorry sutringa, jeg er bare lei av det der og skulle ønske det fantes et abrakadabra som fikk ut elendigheten... Å synge med forvrengt hørsel er ikke moro.

Jeg ville sikkert sagt "anbefaler å snakke med en lege" om noen andre hadde postet dette... Så svaret gir seg kanskje selv. Hvis det ikke finnes et supergenialt kjerringråd der ute ;-)

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

'' Jeg vet jo at man kan stikke hull på trommehinna, men jeg ville ikke gjøre det. Er redd for å skade meg selv om jeg ville brukt noe tynt og sterilt.''

Da er du totalt feilinformert, man skal overhodet _ikke_ stikke hull på trommehinna, uten at nese/øre/halsspesialist abnebaler og utfører det! Åpen trommehinne kan føre alvorlige til infeksjoner!!!

'' Jeg vet jo at man kan stikke hull på trommehinna, men jeg ville ikke gjøre det. Er redd for å skade meg selv om jeg ville brukt noe tynt og sterilt.''

Da er du totalt feilinformert, man skal overhodet _ikke_ stikke hull på trommehinna, uten at nese/øre/halsspesialist abnebaler og utfører det! Åpen trommehinne kan føre alvorlige til infeksjoner!!!

Okey. Jeg regnet med nettopp det. Godt jeg ikke tør å gjøre sånne tig! Da regner jeg med at allmennleger heller ikke gjør det selv om de kan gi forebyggende antidbiotika.

Takk for advarselen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...