Gå til innhold

Utroskap når kan jeg føle meg tilgitt?

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å fostå sånne absolutte, harde og uforsonlige holdninger som du har..

Hva med å være et menneske med feil og mangler, hva med å tilgi og å få tilgivelse..Oppleve livet etterhvert og lære og erfare underveis istedet for å ha opptrukkne tikk-takk verdier om at sånn ER det bare, log det sort hvitt og uten en gråtone..

Med fare for å virke barnslig eller angripende..Jeg hadde vært langt mere livredd for en partner som hadde sånne absolutt holdninger til livet og var en prippen prinsipprytter enn for en partner som kanskje kunne feile og såre meg. Jeg tror ikke det kommer noe særlig godt i det hele tatt ut av å være så kald og regel-moralsk i det hele tatt.

Synes det er fint at mange jobber med vennskap og kjærlighet, i stedet for å bare kneise med nakken og gå videre hvis partnere og venner sårer eller ikke står helt til forventningene.

*applaus*

Fortsetter under...

og all ære til de som prøver. Veldig enig med deg.

Det tok altfor lang tid før jeg forstod hvor dypt ned jeg måtte i egen samvittighet. Før jeg forstod hvor rettferdig det var å få kritikk for holdningene mine.

Men nå kan vi se fram til å bli forhåpentligvis både 50 og 60+ sammen *o*.

Man kan ikke forvente å bli tilgitt på den måten at det går kort tid før den andre parten ikke blir såret av småting som minner om utroskap. Selv små utslag av misnøye hos meg kan rippe opp i historien hvis jeg ikke gjør nok for å akseptere og anerkjenne han som min kjære.

Det er det jeg som må forstå, og ikke bare forvente tilgivelse og at han skal glemme.

Men jeg ville følt det urettferdig å bli fordømt slik noen gjør mot trådstarteren før hun får svar på hva hun gjør feil.

De feila gjør de fleste.

*applaus*

Gjest tilgi deg selv

''Jeg gråter, skyver han vekk, men jeg vil bare kjenne meg tilgitt igjen. Det er ikke en god følelse at han er så snill som bare det, for det gjør bare vondere. ''

Eh - her vil jeg tro du har noe å jobbe med. Å skyve ham vekk er nok svært lite strategisk.

Jeg kan tenke meg at han ikke vet hva han skal gjøre, derfor er han passiv og "snill".

Etter så lang tid tror jeg du må bestemme deg for at dere har lagt det bak dere, hvis det er dette dere begge vil. Hvis du skal ruge over det inntil du er fornøyd med dine egne følelser, kan det slite dere helt i stykker. Hadde han villet gå, hadde han nok gjort det tidligere - men det er ikke bra for noen av dere at du blir for sterkt preget av "senskader".

Flott skrevet.

Å skyve fra eller avvisninger er en veldig dårlig strategi for å bli tilgitt. Ikke bare det, men det er absolutt motsatt av det som forventes av en som vil være tilgitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...