Gjest prust Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg mener å huske at jeg var mye syk som barn - og jeg husker det søte rosa skvipet vi måtte ta flere ganger - antibiotika mot et eller annet. Ikke bare én gang. Husker også hvor stolt jeg var da jeg var blitt så stor at jeg kunne ta antibiotika med tabletter og ikke den søte ekle suppa. Men jeg husker ikke hvorfor jeg måtte ta antibiotika så mange ganger. Skal spørre min mor. Vel - jeg har vært hos tannlegen i dag, og igjen hatt mange hull. Tannlegen synes det er litt rart at jeg har såpass mye hull som jeg har, og jeg fortalte om dette med antibiotikaen da jeg var liten. Han mente at dette absolutt kunne ha en sammenheng, men kunne ikke der og da finne noe dokumentasjon på det. Han mente at noen typer tetracyclin ble gitt til barn på 70 tallet, og det ble forbudt på 80 tallet en gang, nettopp pga tennene. Har noen av dere linker til noe om dette. Jeg har prøvd å google, men finner ikke noe om dette så langt tilbake, bare om tetracyklin i dag. Jeg har forholdsvis store utgifter til tennene mine, og lurer litt på om det er verd å prøve å grave frem min gamle journal fra den legen jeg hadde som barn. Husker navnet, men han er enten veldig gammel, eller død nå. Har fylkeslegen min journal da tro? Har noen noen linker til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359763-antibiotika-70-og-80-tallet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.