Gå til innhold

Smertelig forelsket...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle be om noen råd og tips. Saken er at jeg er så utrolig forelsket i ei jente, det går ikke et våkent minutt uten at jeg tenker på henne. Jeg har smerter som grenser til det fysiske når jeg ikke snakker med henne eller er sammen med henne.

Man sier at den store kjærligheten plutselig dukker opp, sånn var det for meg! Vi møttes for 1 måned siden i syden, fikk kjempegod kontakt der noe som fortsatte de neste to ukene. Jeg var så heldig å våkne opp ved siden av henne en dag. Jeg tenkte dette må jo være for godt til å være sant... noe som det kanskje var. Etter dette så merker jeg at hun blir litt avvisende. Jeg konfronterer henne med dette og etter en lang samtale sier hun at hun trenger tid, hun har ikke den gløden som trengs, sier hun. Hun lurer på om det beste for meg er om vi tar en pause. Likevel så sier hun at hun er glad i meg.

Hun sier også at hun ved tidligere forhold har trengt lang tid før det har utviklet seg videre.

Jeg har for en gangs skyld vært flink og snakket om følelsene mine og hun vet at jeg føler for henne på en måte jeg aldri har følt før.

Vi har per dags dato kontakt, men vi har nå kommet fram til at det beste er om vi ikke har noen forventninger til forholdet og gir det tid. Men problemet mitt er som sagt jeg har vondt hele tiden når jeg ikke er sammen med henne. Det er til å grine av.

Jeg er for tiden i en personlig situasjon som gjør at jeg har mye fritid, som igjen kanskje forsterker savnet. Jeg vet ikke om jeg klarer å kutte kontakten. Resultatet vil nok bli at jeg blir enda mer deprimert.

Hva skal jeg gjøre? Trenger gode råd og støtte.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35984-smertelig-forelsket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lediggang er roten til alt ondt. Start med trening (fortinnsvis utholdenhet), først rolig og deretter øk på med mer. Det styrker psyken betraktelig og da slipper du å oppføre deg desperat ovenfor henne

Takker for innspill, men jeg trener som en gal. Det er vel det eneste som hjelper, da får jeg tankene bort i noen timer. Det blir straks være når jeg er ferdig og setter meg ned for å slappe av eller se på TV...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35984-smertelig-forelsket/#findComment-137987
Del på andre sider

Takker for innspill, men jeg trener som en gal. Det er vel det eneste som hjelper, da får jeg tankene bort i noen timer. Det blir straks være når jeg er ferdig og setter meg ned for å slappe av eller se på TV...

Trist men sant, hun føler ikke det samme for deg. Du bør innse at det ikke kommer til å bli noe, og prøve å komme over henne. Det er ikke lett, det vet jeg av egen erfaring. Jeg var helt gal av forelskelse for min eks og trodde jeg aldri skulle komme over han. Det gjorde jeg :) og er i dag gift med verdens beste kjæreste. Jeg har ingen følelser for eksen lenger.

Jeg tror at det så gjorde meg så tussete etter eksen, var at jeg følte at følelesene ikke ble gjengjeldt. Jeg ble desperat etter at han skulle elske meg like mye som jeg elsket han. Han ble vel skremt av mine sterke følelser og gjorde det slutt.

Nå elsker jeg min mann vannvittig høyt, men det hele blir på en mye mer avslappet måte, for vi er trygge på hverandre, og vet hvor vi har hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35984-smertelig-forelsket/#findComment-138043
Del på andre sider

Trist men sant, hun føler ikke det samme for deg. Du bør innse at det ikke kommer til å bli noe, og prøve å komme over henne. Det er ikke lett, det vet jeg av egen erfaring. Jeg var helt gal av forelskelse for min eks og trodde jeg aldri skulle komme over han. Det gjorde jeg :) og er i dag gift med verdens beste kjæreste. Jeg har ingen følelser for eksen lenger.

Jeg tror at det så gjorde meg så tussete etter eksen, var at jeg følte at følelesene ikke ble gjengjeldt. Jeg ble desperat etter at han skulle elske meg like mye som jeg elsket han. Han ble vel skremt av mine sterke følelser og gjorde det slutt.

Nå elsker jeg min mann vannvittig høyt, men det hele blir på en mye mer avslappet måte, for vi er trygge på hverandre, og vet hvor vi har hverandre.

Det jeg ikke forstår er at hun sier at hun er glad i meg og at hun finner meg attraktiv, og at hun likevel holder denne avstanden.

Kan det være så banalt enkelt at hun rett og slett trenger tid? Men hva betyr egentlig dette - tid?

Innimellom så virker det som om menn og kvinner ikke snakker samme språk, sånn føler jeg det nå.

Kommentarer please

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35984-smertelig-forelsket/#findComment-138153
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...