Gjest Sollly Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Sitter og synes synd på meg selv, og gruer meg til kvelden! Grunnen er følgende. Har i en uke nå hatt problemer med smerte ved/utenfor endetarmen. Har en utvekst der. Smal, ca 1 cm lang, med en liten en vedsiden av. Den begynner å gi liv når jeg har hatt avføring. Vet du nå tenker Fissur, men jeg kan ikke forstå det! Jeg har ikke sår, men en utvekst. Og det er denne utveksten som verker noe så utrolig mye! Den starter gjerne ca en halv time etter avføring. Har også en hemmoroide. Det var den lille utveksten ved siden av som bekymret meg når jeg tirsdag gikk til lege. Han mente det var en kjønnsvorte. Jeg fikk stikkpille og noe salve som jeg skulle ta en ukes tid eller mer, så bestilte han time til en kirurg ang min hemmoroide også. På kvelden fikk jeg utrolig vondt, det endte på legevakta. Der mente en lege det var "matrikse", kan være jeg husker feil ord, men i alle fall var han sikker på at det ikke var kjønnsvorte. Han forklarer at utveksten har kommet fordi det en gang var en rift der, og så har det utviklet seg en slik liten tosk der. Jeg drar hjem med "dop" og krem som virker bedøvende. Dagen etter gikk jeg igjen på do. Denne gangen livredd for smerter etterpå. Derfor tok jeg 2 pinex forte og smurte med bedøvelseskrem rett etter do-besøket. Men smertene kom de, tenkte når jeg sto der å peste som om jeg skulle føde på hvordan det hadde vært uten tablettene. Tok så noen andre tabletter (kapsler) jeg fikk på legevakta. Da begynte det å bli levelig igjen. Jeg har nå ringt den kirurgen som legen min ville sende meg over til. Vil gjerne få fortgang i dette. Han mener jeg har en fissur. Dvs. da har jeg fått 3 forskjellige diagnoser. Han vil nå ikke ta meg inn før om en uke, for da skal jeg ha prøvd meg med avføringsmiddel som gjør det slik at det da selvfølgelig ikke presser på den påståtte fissuren. Han spurte om jeg blødde ved avføring for å bekrefte hans diagnose, noe jeg også gjør. Men det har jeg gjort i ca et halvt år på og av. Det er ikke noe nytt. Det som er helt nytt er den lille smale tingen jeg har, den er sår og verker noe kolosalt. Jeg mener det er det at jeg gnir den med papir som gjør at den reagerer i etterkant av do-besøk jeg. Men hva er det??? Ikke veldig vondt om dagen, før jeg har gått på do. Jeg begynte å grine når jeg hørte at jeg måtte gå med dette en uke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359873-f%C3%B8les-som-%C3%A5-f%C3%B8de-gjennom-endetarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Som allmennpraktiker ser vi ofte tre typer endetarmsplager: 1. Hemorrhoider som er en åreknute ved endetarmen som kan være smertefull og plagsom 2. Marisker som er hudfolder som kan bli irriterte 3. Fissurer som er sprekker i slimhinnen Vanligvis behandles dette med lokalbedøvende krem og laktulose eller lignende som hindrer forstoppelse og hard avføring. Ingen av delene er farlige, men av og til er det nødvendig å operere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/359873-f%C3%B8les-som-%C3%A5-f%C3%B8de-gjennom-endetarmen/#findComment-3110281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.