Gå til innhold

Overflatekreft. HASTER!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Har sendt Dem to ganger sporsmaal angaande dette: 2 mm stor flat,sort,sirkelrund,flat "blemme" (papule) med skorpe (derav sort?) paa nesetipp.Ble tatt biopsi 17/1.Svar: Precancer. Er behandlet med frysebehandling 24. januar.Etter biopsi gikk jeg hle tiden med plaster med antibiotisk salve,som ble tatt av forst for frysebehandlingden 24/1..Samme kveld (24/1) oppdaget jeg at det var noe sort inne under huden der hvor blemmen var.Jeg skjonner naa at det var rest av skorpen rundt boblen.Altsaa var ikke alt bltt fjernet ved biopsien. Sist lordag dro jeg av huden/skorpen over saaret etter biopsi/frysebehandling og oppdaget at det var en sort loddrett stripe under den som kanskje kan gaa innover i huden (?)(Metrastasering?)..Den runde sorte skorpen etter"boblen"satt fast i saar/hudskorpen jeg dro ut.Kan dette vaere metastasering ?? Som du nevnte i ditt siste svar, bor jeg ta ny biopsi eller fjerne dette operativt.? Men legen her vil ikke gjoere noe foer saaret er grodd. Nesen er veldig roed og er langt fra helet.Jeg har faatt beskjed om 2 gg daglig ha paa antiobiotisk salve.Rundt kantene er det gule kanter. Boer det ikke vaere helet naa, etter en uke ? HAAPER PAA RASKT SVAR!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359951-overflatekreft-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Det høres helt normalt ut med misfarging og litt bloduttredelse under huden. Dette er ikke tegn på spredning , men en normal tilhelingsprosess som går over flere uker. Legen høres ut til å ha god kontroll på dette, du bør følge hans anvisninger. Jeg ville sagt akkurat det samme. Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...