Gå til innhold

små sår forskjellige steder på kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest JBS-1980

Hei de siste mnd har jeg begynt og få små sviende sår rundt omkring på kroppen. Jeg merker dem stort sett etter at de er kommet pga at det gjør vondt. kan også si at jeg har veldig vonde ledd og at det tar litt tid før jeg kan gå normalt når jeg står opp om morgenen. Er 30 år og ellers vært i normal form utenom høyt blodtrykk

Fortsetter under...

og dette begrunner du fordi? Eller er det faglig svaret og gå til lege

Jeg er ikke lege.

Det er åpenbart at du ikke er frisk når du har problemer som dette; veldig vonde ledd etc.. Legen din kan finne ut om du trenger behandling/medisin for å få et bedre liv.

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det finnes forskjellige utslett på kroppen som kan forekomme samtidig med leddplager. Det kommer veldig an på hvordan "sårene" ser ut . Dersom"sårene" er røde og delvis flassende/ skjellende, kan det være psoriasis som noen ganger ledsages av leddplager. Dersom utslettene bare er røde hevelser som er mer flyktige, kan man av og til i tillegg ha leddplager, men begge deler er "allergisk" betinget eller en reaksjon på f eks en luftveisinfeksjon. Du bør nok i første omgang kontakte faslegen for å få "sortert" symptomer, tegn og sykdomsforløp så må han vurdere om det videre henvisning til revmatolog eller hudlege som er mest aktuelt. Mvh Hudlegen

Jeg er ikke lege.

Det er åpenbart at du ikke er frisk når du har problemer som dette; veldig vonde ledd etc.. Legen din kan finne ut om du trenger behandling/medisin for å få et bedre liv.

Ok ja skjønner jo at man må ta kontakt med lege.

Er derfor eg har tatt kontakt med lege her, for å høre ka dem sier

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...