Gjest norwegian Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Dette er 4 gang jeg raadfoerer meg med Dem.Jeg er i Thailand.Legen som tok biopsi 24/1, er reist til Amerika. I dag snakket jeg med en plastic surgeon og saa i papirene.Da oppdaget jeg at biosi ikke var tatt av den 2mm store,sortskorpede boblen midt paa neseryggen 0,5 cm ovenfor tippen,men av hoyre side av nesetippen, der hudlege i Marokko fjernet precancer midt i oktober.Biopsisvar naa:skin lesion,nasal tip (righ-side),shave biopsy.-Solar elastososis with telangiectasis, Men dette var jo ikkebiopsi av den sorte boble. Denne boblen er naa borte p.g.a. at noe antakelig er fulgt med plaster (som jeg hadde paa en uke etter biopsien),noe er falt av pga. cryosurgery (satt fremdeles underskorpen igjen etter dette) og fordi jeg manuelt dro av skinn/skorpe paa loerdag og da fulgte resten med. Den sorte linjen jeg da saa, var ikke blod.Den var ca 2-3 mm lang og helt rett og saa ut om den fortsatte nedover.Den bekymrer meg.Naa er den borte ,antakelig fordi den er overdekket av ny hud. Ettter det jeg forstaar av Deres siste svar er dette "solar keratose, et forstadium til overflatekreft. Kirurgen vil ikke gjoere noe foer 15. februar.Naa har det dannet seg sorte flekker rundr skorpen jeg dro av. Planlagt hjemreise 1. mars.Er det noe aa bekymre seg over ??? Boer jeg dra hjem foer (da maa jeg betale ca. 7000 ekstra for flybillett).Og vil jeg komme inn til en hudlege i Norge oyeblikkelig ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360049-overflatekreft-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei ! Du kan ta dette med ro. Ikke fler operasjoner i Thailand før du skal hjem, men be om å få utskrift av journal samt kopi av biopsisvarene. Så kn du gå til hudlege når du kommer hjem . Brukl evt interenett/ e-post og bestill time slik at du kommer inn så raskt som mulig og slipper unødig bekymring. Mvh fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360049-overflatekreft-haster/#findComment-3111729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.