hidi, the scorpion Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. hahaha! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. Men er det ikke minst like egoistisk av denne svigermoren å dikte på seg en depresjon og dermed sørge for å være i sentrum og forpurre hele bryllupet bare fordi hun ikke får være tilstede og sole seg i glansen på sin sønns bryllupsdag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Men er det ikke minst like egoistisk av denne svigermoren å dikte på seg en depresjon og dermed sørge for å være i sentrum og forpurre hele bryllupet bare fordi hun ikke får være tilstede og sole seg i glansen på sin sønns bryllupsdag? Dette handler vel strengt talt ikke om å sole seg i glansen? Hvilken mor ønsker ikke innerst inne av følelsesmessige grunner å være tilstede i vårt barns bryllup? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Men er det ikke minst like egoistisk av denne svigermoren å dikte på seg en depresjon og dermed sørge for å være i sentrum og forpurre hele bryllupet bare fordi hun ikke får være tilstede og sole seg i glansen på sin sønns bryllupsdag? sitt barns bryllup skulle det være. Hjelpes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. ''Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det.'' Helt enig med deg. At foreldre sier at det er greit om barnat/barna ønsker å gjøre deg slik og sånn betyr ikke at man ikke kjenner den der i hjertet. De fleste velger nok å ikke konfrontere, men stilletiende bare si at det er greit og klart vi forstå osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. ''Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det.'' Dette stemmer ikke helt. Vi var ikke tilstede da sønn nr 1 giftet seg, de ville ikke ha fest. Vi holdt stor fest da sønn nr 2 giftet seg. Begge to er gifte, uansett om vi bivånet seremonien eller ikke. Mannen min og jeg hadde heller intet ønske om å holde bryllupsfest, vi ville helst giftet oss anonymt, men det fikk vi ikke lov til av foreldrene mine, de ville holde bryllupsfest for oss, det ble et beskjedent bryllup. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hm....Jeg forstår at dere nok har gode grunner for å holde miniminibryllup, men jeg er redd det kan føre til et råttent forhold til svigersene. Barnas bryllup er en enormt stor greie for de fleste foreldre, og jeg tror jeg ville strukket meg langt for at de skulle få ta del i det hvis det bare var mulig. Mora mi har ei venninne som "ble snytt" for sønnens bryllup. Det har vært en STOR verkebyll ever since. De hvisker fortsatt når akkurat det kommer opp, og dama får tårer i øynene selv om det har gått 5-6 år. Jeg tror altså jeg ville gjort det som var mulig for å la dem få bli med, i alle fall dersom forholdet var sånn noenlunde bra og jeg skulle ha endel med dem å gjøre etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Men er det ikke minst like egoistisk av denne svigermoren å dikte på seg en depresjon og dermed sørge for å være i sentrum og forpurre hele bryllupet bare fordi hun ikke får være tilstede og sole seg i glansen på sin sønns bryllupsdag? ''Men er det ikke minst like egoistisk av denne svigermoren å dikte på seg en depresjon og dermed sørge for å være i sentrum og forpurre hele bryllupet bare fordi hun ikke får være tilstede og sole seg i glansen på sin sønns bryllupsdag?''' Hva vet vi om "å dikte på seg en depresjon"? Svigerdøtre er faktisk ikke mer troverdige enn svigermødre;) "Sole seg i glansen"? Hvor har du det fra? Jeg ønsker bare å se min sønn gifte seg med kvinnen han elsker, fra tribunen! Og tro meg, Lillemus, de unge blir bare mer egoistiske og selvsentrerte med tiden.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. Er du virkelig alvorlig nå, hidi? Sånt rister jeg virkelig på hodet av. De unge har lyst til å gifte seg, men vanskelige familieforhold gjør at de helst vil gjøre det uten familie tilstede. De lar dermed heller være å gifte seg enn å måtte gjennomføre et bryllup for familien. At det for en mor eller svigermor er SÅ viktig å være tilstede i bryllup kan jeg virkelig ikke forstå! Ja, jeg synes det er egoistisk. Minner meg tråden om fødsler og nybakte foreldre som av ulike grunner ønsker å begrense besøk på barsel rett etter fødsel. Noen syntes det var egoistisk også - både barnefødsler og giftemål er liksom familiens begivenhet vel så mye som parets, tydeligivs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ''Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det.'' Helt enig med deg. At foreldre sier at det er greit om barnat/barna ønsker å gjøre deg slik og sånn betyr ikke at man ikke kjenner den der i hjertet. De fleste velger nok å ikke konfrontere, men stilletiende bare si at det er greit og klart vi forstå osv. Absolutt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ''Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det.'' Dette stemmer ikke helt. Vi var ikke tilstede da sønn nr 1 giftet seg, de ville ikke ha fest. Vi holdt stor fest da sønn nr 2 giftet seg. Begge to er gifte, uansett om vi bivånet seremonien eller ikke. Mannen min og jeg hadde heller intet ønske om å holde bryllupsfest, vi ville helst giftet oss anonymt, men det fikk vi ikke lov til av foreldrene mine, de ville holde bryllupsfest for oss, det ble et beskjedent bryllup. ''Dette stemmer ikke helt. Vi var ikke tilstede da sønn nr 1 giftet seg, de ville ikke ha fest. Vi holdt stor fest da sønn nr 2 giftet seg. Begge to er gifte, uansett om vi bivånet seremonien eller ikke.'' Du kan ikke overføre dine følelser, over dine to sønner, på oss som føler annerledes. Jeg ville følt meg knust.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ''Dette stemmer ikke helt. Vi var ikke tilstede da sønn nr 1 giftet seg, de ville ikke ha fest. Vi holdt stor fest da sønn nr 2 giftet seg. Begge to er gifte, uansett om vi bivånet seremonien eller ikke.'' Du kan ikke overføre dine følelser, over dine to sønner, på oss som føler annerledes. Jeg ville følt meg knust.... ''Enhver foreldre ønsker å være der'' Du skrev generaliserende om foreldre og jeg tilbakeviste påstanden din. At du vil føle deg knust er ditt personlige anliggende. Jeg forstår at ikke alle føler likt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Er du virkelig alvorlig nå, hidi? Sånt rister jeg virkelig på hodet av. De unge har lyst til å gifte seg, men vanskelige familieforhold gjør at de helst vil gjøre det uten familie tilstede. De lar dermed heller være å gifte seg enn å måtte gjennomføre et bryllup for familien. At det for en mor eller svigermor er SÅ viktig å være tilstede i bryllup kan jeg virkelig ikke forstå! Ja, jeg synes det er egoistisk. Minner meg tråden om fødsler og nybakte foreldre som av ulike grunner ønsker å begrense besøk på barsel rett etter fødsel. Noen syntes det var egoistisk også - både barnefødsler og giftemål er liksom familiens begivenhet vel så mye som parets, tydeligivs. ''De unge har lyst til å gifte seg, men vanskelige familieforhold gjør at de helst vil gjøre det uten familie tilstede. De lar dermed heller være å gifte seg enn å måtte gjennomføre et bryllup for familien. At det for en mor eller svigermor er SÅ viktig å være tilstede i bryllup kan jeg virkelig ikke forstå! Ja, jeg synes det er egoistisk.'' Jeg står for det jeg har skrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 '' Ikke tenker de på at jeg da blir til å gifte meg uten min familie der. '' Dette må du vel selv allerede å tenkt igjennom i og med at dere planla å gifte dere uten familiene tilstede. Det antar da at du synes det er greit å gifte deg uten at dine foreldre er der vil jeg tro. At de ikke er komfortable med at deres sønn synes at det er greit at de ikke er der er noken større kamel å svelge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Uff, for en kinkig situasjon Sånn umiddelbart så tenker jeg at dere må få gjøre som dere vil. Det er tross alt deres dag. Dere kunne ha valgt å gifte dere uten å fortelle familien om det, for så å informere dem i etterkant. Det er noen som gjør det. Mine foreldre og svigerforeldre har sagt at de hadde blitt lei seg om vi hadde valgt den løsningen. De trengte ikke å være tilstede (selv om de aller helst ønsket det), men ville gjerne vite om det slik at de kunne være hos oss i tankene. Nå valgte vi et tradisjonelt bryllup med flere gjester, men det er jo "beside the point". Jeg skjønner veldig godt svigermor. For mange foreldre er det uhyre stort å få dele en slik viktig begivenhet i barnets liv. Samtidig må jo foreldre godta at barna tar valg de ikke er enige i. Går det an å snakke med svigerfamilien igjen? Kanskje kan dere bli enige om å ha en festlig sammenkomst på et senere tidspunkt? Kanskje kan dere fortelle din familie om hva som har skjedd, invitere svigerfamilien og bare la det bli med det? Jeg vet ikke. Jeg kjenner bare at jeg er glad jeg ikke er i dine sko akkurat nå. *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ''De unge har lyst til å gifte seg, men vanskelige familieforhold gjør at de helst vil gjøre det uten familie tilstede. De lar dermed heller være å gifte seg enn å måtte gjennomføre et bryllup for familien. At det for en mor eller svigermor er SÅ viktig å være tilstede i bryllup kan jeg virkelig ikke forstå! Ja, jeg synes det er egoistisk.'' Jeg står for det jeg har skrevet! ''Jeg står for det jeg har skrevet!'' Jada, og det er bra! Jeg har vanskeligheter med å forstå at en kan føle slik, men jeg tror deg, selvfølgelig :-). Selv har jeg små barn og vet jo ikke helt hvordan jeg vil føle når de er større. I utgangspunktet vil jeg nok ønske å være tilstede om de skal gifte seg. Men jeg TROR andre ting vil bety mer for meg enn å være tilstede når de evt. sier "ja". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Dersom mine valg førte til at noen satt og var lei seg ville det lagt en demper på min egen opplevelse av begivenheten tror jeg. Jeg ville nok derfor tatt en ekstra runde på dette, og funnet en måte å løse problemet på. Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor dere informerte familie dere ikke ønsket å inkludere på forhånd? Hadde det ikke vært bedre å informere i etterkant, og evt arrangert en feiring med hver av familiene når det passet sånn? Vel, vi informerte ikke en sjel og hadde to hyggelige kontordamer som vitne hos dommeren. Når det så siger frem senere at vi har giftet oss kommer det fra svigerdragen; Jeg har mistet en sønn, men trøster meg med at han ikke er død...! Og det er noen år siden vi så henne nå... Så det er ikke sikkert at den typen folk blir fornøyd uansett. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Uff, for en kinkig situasjon Sånn umiddelbart så tenker jeg at dere må få gjøre som dere vil. Det er tross alt deres dag. Dere kunne ha valgt å gifte dere uten å fortelle familien om det, for så å informere dem i etterkant. Det er noen som gjør det. Mine foreldre og svigerforeldre har sagt at de hadde blitt lei seg om vi hadde valgt den løsningen. De trengte ikke å være tilstede (selv om de aller helst ønsket det), men ville gjerne vite om det slik at de kunne være hos oss i tankene. Nå valgte vi et tradisjonelt bryllup med flere gjester, men det er jo "beside the point". Jeg skjønner veldig godt svigermor. For mange foreldre er det uhyre stort å få dele en slik viktig begivenhet i barnets liv. Samtidig må jo foreldre godta at barna tar valg de ikke er enige i. Går det an å snakke med svigerfamilien igjen? Kanskje kan dere bli enige om å ha en festlig sammenkomst på et senere tidspunkt? Kanskje kan dere fortelle din familie om hva som har skjedd, invitere svigerfamilien og bare la det bli med det? Jeg vet ikke. Jeg kjenner bare at jeg er glad jeg ikke er i dine sko akkurat nå. *Klem* ''Jeg skjønner veldig godt svigermor. For mange foreldre er det uhyre stort å få dele en slik viktig begivenhet i barnets liv. Samtidig må jo foreldre godta at barna tar valg de ikke er enige i.'' Det er bare sånt jeg ikke kan forstå! Forstår jo ønsket om å være tilstede, både for å overvære begivenheten og for å delta i feiringen med familien, men hvorfor er det ellers så veldig viktig? Det betyr selvfølgelig mye for meg at barna mine får det bra, jeg håper de finner noen de er glade i til å dele livet med, jeg ønsker dem gleden ved å oppleve å bli fordeldre og innrømmer gjerne at jeg også gjerne blir bestemor en dag. I forhold til slike ting har akkurat det å selv være tilstede ved vielse/bryllup minimal betydning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg, blir snart svigermor selv, og har lest gjennom de fleste av innleggene.... Nesten _alle_ er hvor forferdelig denne "svigermoren" er, og det som første slår meg er dagens unges egoisme:( _Alt_ skal handle om seg selv, drit i tradisjoner, for det her handler kun om _oss_! Enhver foreldre ønsker å være der, når ens barn gifter seg, kun barnas egoisme og egosentrisitet, forhindrer det. Lykke til. Jeg er litt enig med deg også jeg da. Kjæresten og jeg skal gifte oss snart, og selv om vi gleder oss helt vannvittig, og det er VÅR dag, er det jo mange som har lyst til å glede seg & feire med oss (Og det hadde jo vært veldig kjipt om vi _ikke_ hadde det sånn!) Jeg kunne ikke drømme om å snyte mamma, eller for den del svigermor, for noe de også gleder seg sånn voldsomt til. Nå synes jeg fort det blir veldig til innblanding hist og pist, og sånn sett så prøver jeg så godt jeg kan "å ta makta tilbake", men jeg gir gjerne litt ved dørene på å la andre geskjedtige få ta seg av og småsjefe litt på områder som i grunn ikke bryr meg så veldig. Bryllupsdagen skal jo være en glad dag, og jeg vet ikke om jeg hadde vært så veldig glad om jeg drev og gjorde folk jeg bryr meg om veldig lei seg. Vi (kjæresten og jeg) får hverandre, vi får en fiiin dag uansett, og vi har jo resten av livet, og mange andre dager vi kan være så kompromissløse vi bare vil.. Når det kommer til trådstarter ville jeg vel kanskje utsatt litt, sånn at begge familier kan delta, og heller tatt det pent at ting ikke ble helt som planlagt. Å gifte meg med _bare_ svigerfamilien til stede hadde ikke jeg villet heller. (Og ikke for å snakke om hva mamma hadde sagt til DET!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360057-faenskap-i-bryllupsplaner/page/2/#findComment-3111694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.