Gjest Mann30x Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei, I slutten av desember hadde jeg ubeskyttet sex og utsatte meg for smitte fare. Ca litt i overkant av 2 uker etterpå fikk jeg noen symptomer. Det startet med at det var noen dager jeg måtte tisse. Det sved littegrann men såpass lite at jeg faktisk var sikker på om det var unormalt eller om det var kun min antagelse av klamidya eller mycoplasma som fikk meg til å kjenne dette. Dette gikk over etter noen dager. Men ca en gang daglig etter dette så jeg en hvitaktig utflod i den første porsjonen av urinen. Jeg tok først test på klamydia og mycoplasma. Disse var negative. Da symptomene ikke gav seg gikk jeg til legen på nytt og tok en ny klamydia, mycoplasma, HIV, syflis, gonore og andre tester. Er usikre på hvilke da de er ukjente for meg, men det ble tatt med vattprøve fra urinrøret. Det ble også gjort en urinanalyse for urinveisinfeksjon. Legen gav meg samme dag en engangsdose med azitromax som jeg tok. Mens jeg ventet på prøvesvarene begynte jeg etter noen dager å kjenne smerter i testiklene. Men dette gikk over etter noen dager, og utfloden så jeg ikke noe mer til. En uke etter jeg gjorde testene hos legen fikk jeg beskjed om at prøveresultatene var negative, og mine symptomer hadde i mellomtiden gitt seg. Legen hadde ingen formening om hva det kunne være men sa symptomene lignet mycoplasma. Og azitromax skulle ha tatt knekken på dette om det var det som var årsaken. Noen få dager etter jeg ikke hadde sett og merket noe til symptomene oppdaget jeg at utfloden var kommet tilbake. Har sett dette kun en dag. Det er nå ca 14 dager siden jeg tok azitromax. Nå kjenner jeg også de samme smertene i testiklene. En dag venstre testikkel, og neste dag høyre. Jeg vil ikke si at de er hovne, røde eller ømme hvis jeg tar på dem. Har heller ikke hatt noe feber. Det hører med til historien at jeg siden 1 januar har vært i et fast forhold. Jeg varslet henne da jeg begynte å misstenke en sykdom. Hun hadde clamydialiignende symptomer en dag, uflod og smerter i magen, men det gikk over og har siden ikke vist seg. Legen hennes mente det kunne ha sammenheng med at hun nettop hadde begynt med p-pille. Uansett tok hun tester for alle mullige tenklige kjønnsykdommer. Alle disse var negative. Hun har ingen klare sos symptomer i dag. Hun har hatt et par dager med en ukes mellorom med migrene og oppkast. Aner ikke om dette kan ha en sammenheng, eller om det skyldes andre årsaker. Noe annet som har fått meg til å tenke er at både hun og jeg har hatt dager med mye luft i magen uten at vi har spist det samme. Jeg frykter at jeg har fått en slags infeksjon som ikke blir oppdaget så lett. Og at antibiotikadosen jeg fikk var for liten til å ta knekken på den. Hva gjør jeg nå? Jeg begynner å bli bekymret for det er nå over 4 uker sidene symptomene begynte, og smerter i testiklene gjør meg nervøs. Hilsen mann 30. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360093-klamydia-symptomer-men-pr%C3%B8vene-er-negative/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei, Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille diagnose på det grunnlag du gir meg. (selv om beskrivelsen er både omfattende og detaljert). Kan bare gi deg noen tanker jeg gjør opp for meg når jeg leser dine linjer. For det første er det et poeng du ikke sier noenting om: hva slags kvinne var din sexpartner da du etter din antagelse ble påført infeksjon. Det er et viktig poeng. Vanlige norske kvinner, uten tilknytning til prostitusjonsmiljø, eller utenlandskontakter, har en vesentlig mer begrenset panorama av infeksjoner. De vanligste er clamydia, mycoplasma, vanlige vakterier, som streptokokker, evt. stafylokokker, av og til tarmbakterier. Forekomst av gonoré, syfilis, HIV, og en rekke andre infeksjoner er sjeldne. Bildet er helt forskjellig hos kvinner med tilknytning til prostitusjonsmiljø, er fra eller i kontakt med Afrika, Sydøstasia, Midtøsten, etc. Siden du har fått undersøkt evt. smitte med clamydia og mikoplasma med negativt resultat er sjansen for disse er ganske minimal. Du sier at det ble tatt andre undersøkelser som du ikke helt vet hva de var. Jeg ville tatt en, evt gjentatte prøver med tanke på vanlig bakteriologisk dyrkning. Spesielt siden du har symptomer fra testis. Infeksjon i testiklene kan være vanskelig å diagnostisere. Det er ofte bakterier som finnes i noen prøver men slett ikke i andre, derfor er det et poeng å ta gjentatte prøver. Undersøke spesielt på Enterokokker og noen andre. En dose med Azitromax er vanlig behandling idag for infeksjoner i genitalia. Men det hender at det svikter. Kan det være aktuelt å gjenta den?, evt. en utvidet/forlenget behandling? NB prøver må tas før antibiotikabehandling! Jeg vil ikke tro at de andre symptomer du nevner har noen sammenheng med den eventyelle infeksjonen i dine/hennes genitaia/urinveier, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360093-klamydia-symptomer-men-pr%C3%B8vene-er-negative/#findComment-3111539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sentor Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kvinnen jeg hadde ubeskyttet sex med har ikke noe tilknytning til prostutisjonsmiljø. Hun er av afrikansk oprinnelse men har levd hele sitt voksne liv i Norge. Om hun har hatt utendlandske partnere vet jeg ingen ting om. Noe jeg faktisk glemte å nevne i forrige mail er at også penishodet er blitt litt seigere. Det er ikke noe sår eller veske men når jeg drar fingeren over er det ikke like glatt som tidligere. Er dette noe som kan peke i retning av en kjønnsykdom eller annen infeksjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360093-klamydia-symptomer-men-pr%C3%B8vene-er-negative/#findComment-3111978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil ikke være syk Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Sannsynlig vis så reagerer du bare på hennes "safter". Du venner deg snart til dette. Du kan bli både sår og få noe utflod i en periode. Mange med afrikansk opprinnelse har "sterkere/ anneledes" safter enn disse vikinger.).Her er det jo mange variasjoner, og kanskje akkuratt deres kombinasjon kan skape en reaksjon. Det kan det også hos henne. At hun reagerer med svie, og smerte etter din sædavgang. Dette stabiliserer seg også. Det er lissom slik at kroppen må tilvennes og det kan ta litt tid før den aksepterer den andre parten. Lykke til begge to. Du har sikkert ikke noe smittsomt, og ikke hun heller:)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360093-klamydia-symptomer-men-pr%C3%B8vene-er-negative/#findComment-3136754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.