Gå til innhold

Hva skriver man?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kommer vel an på

Det kommer vel helt an på hva slags dame du vil møte også. Jeg har lagt merke til at mange skriver at de alltid er blide og aldri i dårlig humør og alltid positive og alt slikt. Mulig det trekker mange damer, men jeg skygger personlig banen. Synes det høres forferdelig slitsomt ut å være sammen med en slik.

Personlig foretrekker jeg folk som skriver litt om seg selv, men ikke legger ut i det vide og det brede uten avsnitt slik at det blir slitsomt å lese.

Det viktigste er imidlertid innholdet. Da er ikke noe galt eller noe riktig, men jeg leter etter en som matcher meg. Det vil ikke være det samme som en som matcher en annen.

Mao finnes det ikke noen fasit på dette. Du må nok bare prøve deg frem. Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113480
Del på andre sider

Tenker du på teksten som skal stå på profilen din, eller tenker du på hva man skal skrive når man tar kontakt med noen?

Sikkert veldig mange forskjellige oppfatninger om dette.. men mine umiddelbare minner fra den tiden..:

En vegg av tekst fenget sjelden.

En lang liste av krav er ganske turn-off, da får man inntrykk av en person som er låst til et bilde av nøyaktig hva han vil ha, og uten evne til å like noe annet enn dette bildet. Får varskulamper av dette, egentlig.

En lang liste av egne egenskaper er rett og slett litt kjedelig.

Litt humor og litt skråblikk fenger meg

Beskrivelse av seg selv, uten å bli en mekanisk og gjennomanalysert liste. Beskrivelse av hva de liker å gjøre, hva de ikke er så glad i å gjøre. Ikke si at du går i fjell og mark med mindre du GJØR dette.. Eventuelt si at du gjerne skulle gått MER i skog og fjell, og vil ha en partner til dette. Hvis du mener det. :-)

Hvis du har mulighet til å ha bildealbum: ha med noen normale bilder også. Ikke bare den vanlige porteføljen av 'her står jeg bak roret på en seilbåt', 'her er jeg på ski i alpene, ELSKER pudder altså', 'her er jeg på toppen av Mount Something' og så videre. Mange har ikke bilder fra normalt liv liggende, men ta i såfall med deg kamera og få en kamerat til å ta bilde av deg på en kafé, eller i gågata der du bor, eller på jobb - så får man et inntrykk av hverdags-deg.. Alle ser pøkk like ut på toppen av et fjell i full goretex og solbriller.

Og viktigst av alt med bilder: husk å bruk anledningen i bildeteksten til å vise noe av deg selv! Humor, et skråblikk, en halvlang anektdote fra turen bildet ble tatt fra. Altså IKKE skriv 'her er jeg på en seilbåt', når du istedet kan skrive "som den observante leser kan se, hadde vi glemt solkrem" (eller noe annet relevant).

Når man får brev fra noen på et slikt sted, er det noen parametre som avgjør om man svarer. Det må ha littegranne substans, inneholde noe man kan hekte tak i, hvis du forstår. Ikke nødvendigvis et langt brev med et intervju, kan godt være kort, og gjerne ikke så klengete. Bruk gjerne jentas fotoalbum som utgangspunkt. FÅr man en kommentar på et av sine bilder, som bare sier "Så søt du var på dette bildet", så har jeg lite annet enn "Takk" å si tilbake. Jeg er ikke noe nysgjerrig på deg av dette. Hvis brevet derimot sier "Så søt du var på dette bildet, er det tatt i Paris? Jeg har bare vært i Paris bare en gang for mange år siden, men jeg fikk ikke sett så mye av severdighetene, jeg forelsket meg nemlig i den bydelen jeg bodde, et lite bed&breakfast på østkanten, så jeg gikk mest i det området. På kafé BlaBla hadde de den beste sjokoladekaken jeg noen gang har smakt." Og da vet du, er det veldig fort til at jeg svarer, for jeg må jo innrømme at bildet bare var tatt i Fredrikstad, og da blir det fort til at jeg nevner at jeg aldri har vært i Paris, men at jeg er veldig glad i sjokoladekake.. You see?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113525
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Tenker du på teksten som skal stå på profilen din, eller tenker du på hva man skal skrive når man tar kontakt med noen?

Sikkert veldig mange forskjellige oppfatninger om dette.. men mine umiddelbare minner fra den tiden..:

En lang liste av krav er ganske turn-off, da får man inntrykk av en person som er låst til et bilde av nøyaktig hva han vil ha, og uten evne til å like noe annet enn dette bildet. Får varskulamper av dette, egentlig.

Beskrivelse av seg selv, uten å bli en mekanisk og gjennomanalysert liste. Beskrivelse av hva de liker å gjøre, hva de ikke er så glad i å gjøre. Ikke si at du går i fjell og mark med mindre du GJØR dette.. Eventuelt si at du gjerne skulle gått MER i skog og fjell, og vil ha en partner til dette. Hvis du mener det. :-)

Hvis du har mulighet til å ha bildealbum: ha med noen normale bilder også. Ikke bare den vanlige porteføljen av 'her står jeg bak roret på en seilbåt', 'her er jeg på ski i alpene, ELSKER pudder altså', 'her er jeg på toppen av Mount Something' og så videre. Mange har ikke bilder fra normalt liv liggende, men ta i såfall med deg kamera og få en kamerat til å ta bilde av deg på en kafé, eller i gågata der du bor, eller på jobb - så får man et inntrykk av hverdags-deg.. Alle ser pøkk like ut på toppen av et fjell i full goretex og solbriller.

Og viktigst av alt med bilder: husk å bruk anledningen i bildeteksten til å vise noe av deg selv! Humor, et skråblikk, en halvlang anektdote fra turen bildet ble tatt fra. Altså IKKE skriv 'her er jeg på en seilbåt', når du istedet kan skrive "som den observante leser kan se, hadde vi glemt solkrem" (eller noe annet relevant).

Når man får brev fra noen på et slikt sted, er det noen parametre som avgjør om man svarer. Det må ha littegranne substans, inneholde noe man kan hekte tak i, hvis du forstår. Ikke nødvendigvis et langt brev med et intervju, kan godt være kort, og gjerne ikke så klengete. Bruk gjerne jentas fotoalbum som utgangspunkt. FÅr man en kommentar på et av sine bilder, som bare sier "Så søt du var på dette bildet", så har jeg lite annet enn "Takk" å si tilbake. Jeg er ikke noe nysgjerrig på deg av dette. Hvis brevet derimot sier "Så søt du var på dette bildet, er det tatt i Paris? Jeg har bare vært i Paris bare en gang for mange år siden, men jeg fikk ikke sett så mye av severdighetene, jeg forelsket meg nemlig i den bydelen jeg bodde, et lite bed&breakfast på østkanten, så jeg gikk mest i det området. På kafé BlaBla hadde de den beste sjokoladekaken jeg noen gang har smakt." Og da vet du, er det veldig fort til at jeg svarer, for jeg må jo innrømme at bildet bare var tatt i Fredrikstad, og da blir det fort til at jeg nevner at jeg aldri har vært i Paris, men at jeg er veldig glad i sjokoladekake.. You see?

Gode poenger her.

Likte også spesielt godt (og følte meg truffet av)

''Ikke bare den vanlige porteføljen av 'her står jeg bak roret på en seilbåt', 'her er jeg på ski i alpene, ELSKER pudder altså', 'her er jeg på toppen av Mount Something' og så videre. Mange har ikke bilder fra normalt liv liggende, men ta i såfall med deg kamera og få en kamerat til å ta bilde av deg på en kafé, eller i gågata der du bor, eller på jobb - så får man et inntrykk av hverdags-deg.. Alle ser pøkk like ut på toppen av et fjell i full goretex og solbriller.''

:P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113528
Del på andre sider

Mener du i profilen din eller i svaret du sender til kvinner du vil bli kjent med?

mah-jong har mange gode forslag som jeg sier meg helt enig i. :o)

Ikke kom med tusen krav som at jenta MÅ ha en viss høyde / vekt / alder / utseende osv, det er utrolig lite tiltrekkende og jeg gadd aldri svare på slike profiler i alle fall. Jeg er nemlig ganske så alminnelig utseende, ikke er jeg alltid sprudlende og morsom, ikke liker jeg å feste heller. Men jeg er veldig snill og har masse kjærlighet å gi den rette - bare spør kjæresten min. :o)

Men dersom du virkelig har noen krav som er ufravikelige som er det greit å klargjøre dem, som f.eks. at det for meg ikke på noen måte var aktuelt å ha en partner som røyker, ei heller en som drikker hver helg. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113532
Del på andre sider

Gjest mann søkende

Ok.

Det var en bra framgangsmåte.Men om jeg da klarer å utforme en ok melding til henne og en grei presentasjon av meg selv, og hun fremdeles ikke svarer.

Bør jeg da prøve ennda mer med samme damen eller bør jeg gi opp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113588
Del på andre sider

Ok.

Det var en bra framgangsmåte.Men om jeg da klarer å utforme en ok melding til henne og en grei presentasjon av meg selv, og hun fremdeles ikke svarer.

Da ville jeg gitt opp og prøvd meg på en ny dame:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113591
Del på andre sider

Gjest kommer vel an på

Ok.

Da bør du gi opp. Folk som maser er virkelig ikke noe tiltrekkende i alle fall :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113610
Del på andre sider

Annonse

Gjest Må le litt

Er selv inne på et av disse "sjekkestedene". Kun for å prøve å finne en bestevenn. Det som forundrer meg aller mest og som gjør at jeg hittil ikke har hatt kontakt med noen, er alle kravene som blir stilt. Gud hjelpe meg om jeg vil dra til syden så ofte eller fest, fjellturer, sitte i armkroken, fyre i peisen, drikke vin, storbyferie osv, osv.så ofte. Jeg vil også ha et eget liv...og i det livet skal det gå an å gjøre absolutt ingenting også:-)

Akkurat nå blir jeg sliten bare jeg titter innom der. Og i tillegg er det ikke måte på kriterier til hvordan man skal se ut. Jeg selv har ingen andre krav enn ikke røyk, lite alkohol, ærlighet og ikke minst kjemi.

Håper det ordner seg for deg;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113622
Del på andre sider

Gjest mann søkende

Jeg vil tro det er viktig å skrive litt om seg selv, men ikke for mye. Skriv litt om hva du synes er viktig ved en fremtidig partner (og da gjerne med fokus på annet enn det ytre...). Skriv om hva som generelt er viktig for deg i livet ditt.

Takk for svar:))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113862
Del på andre sider

Gjest mann søkende

Det kommer vel helt an på hva slags dame du vil møte også. Jeg har lagt merke til at mange skriver at de alltid er blide og aldri i dårlig humør og alltid positive og alt slikt. Mulig det trekker mange damer, men jeg skygger personlig banen. Synes det høres forferdelig slitsomt ut å være sammen med en slik.

Personlig foretrekker jeg folk som skriver litt om seg selv, men ikke legger ut i det vide og det brede uten avsnitt slik at det blir slitsomt å lese.

Det viktigste er imidlertid innholdet. Da er ikke noe galt eller noe riktig, men jeg leter etter en som matcher meg. Det vil ikke være det samme som en som matcher en annen.

Mao finnes det ikke noen fasit på dette. Du må nok bare prøve deg frem. Lykke til :)

Takk:))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113863
Del på andre sider

Gjest mann søkende

Mener du i profilen din eller i svaret du sender til kvinner du vil bli kjent med?

mah-jong har mange gode forslag som jeg sier meg helt enig i. :o)

Ikke kom med tusen krav som at jenta MÅ ha en viss høyde / vekt / alder / utseende osv, det er utrolig lite tiltrekkende og jeg gadd aldri svare på slike profiler i alle fall. Jeg er nemlig ganske så alminnelig utseende, ikke er jeg alltid sprudlende og morsom, ikke liker jeg å feste heller. Men jeg er veldig snill og har masse kjærlighet å gi den rette - bare spør kjæresten min. :o)

Men dersom du virkelig har noen krav som er ufravikelige som er det greit å klargjøre dem, som f.eks. at det for meg ikke på noen måte var aktuelt å ha en partner som røyker, ei heller en som drikker hver helg. :o)

Ok, takk:))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113865
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er selv inne på et av disse "sjekkestedene". Kun for å prøve å finne en bestevenn. Det som forundrer meg aller mest og som gjør at jeg hittil ikke har hatt kontakt med noen, er alle kravene som blir stilt. Gud hjelpe meg om jeg vil dra til syden så ofte eller fest, fjellturer, sitte i armkroken, fyre i peisen, drikke vin, storbyferie osv, osv.så ofte. Jeg vil også ha et eget liv...og i det livet skal det gå an å gjøre absolutt ingenting også:-)

Akkurat nå blir jeg sliten bare jeg titter innom der. Og i tillegg er det ikke måte på kriterier til hvordan man skal se ut. Jeg selv har ingen andre krav enn ikke røyk, lite alkohol, ærlighet og ikke minst kjemi.

Håper det ordner seg for deg;-)

''Er selv inne på et av disse "sjekkestedene". Kun for å prøve å finne en bestevenn.''

Er ikke det litt feil arena å se etter en venn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3113954
Del på andre sider

Gjest Må le litt

''Er selv inne på et av disse "sjekkestedene". Kun for å prøve å finne en bestevenn.''

Er ikke det litt feil arena å se etter en venn?

Jo jeg har tenkt tanken på det:-)

Men jeg tenkte at kanskje noen menn kunne tenke seg en god veninne...i første omgang. Det som skjer det skjer:-)

Men du har nok desverre rett. Har du bedre forslag til nettsteder der man kan finne en god venn? Jeg tenker ikke turvenn. men en pratevenn, kanskje kafevenn etter hvert og så får vi se.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3114086
Del på andre sider

Ok.

Har litt dårlig tid til å svare akkurat nå, men min umiddelbare tanke er at hvis du ikke får svar på en henvendelse, så kan du kanskje sende én liten melding til, men hvis det fortsatt ikke er noe svar, så move on. :-) Du bør ikke framstå som sur, trist, såra og vonbroten over å ikke få svar på det første brevet, men heller kanskje ta en litt mer positiv tone- du vil jo ha kontakt tross alt, ikke jage henne bort ved å være sur over manglende svar. :-)

Husk at du kan være uheldig med timingen. kanskje din utkårede allerede er i en lengre brevutveksling med noen andre, og føler for å fokusere på bare én potensiell av gangen. Kanskje hun allerede dater tre forskjellige i sin søken på livsledsager. Da er man i en litt annen fase enn deg, og har ikke overskudd til å svare veldig på en henvendelse fra en ny en.

Jentene får ofte veldig mange brev, og mange gidder ikke svare i det hele tatt, har jeg forstått. Jeg svarte alltid alle, men så rant det ofte ut i sanden hvis neste respons igjen var litt 'klein' eller ikke gav meg noe, eller ble for klengete. Vanskelig å gi noen fasitsvar her - vi er så forskjellige! Jeg ville skrive lenge og bli kjent skriftlig, og for meg var det turn-off med menn som ville møtes for en kaffe (sjekke kjemien hurtigst mulig "for å ikke kaste bort tid" på skriving) allerede etter to korte, kjedelige mail. For andre er det motsatt. Jeg valgte med andre ord å treffe de som var litt like meg her. Og sånn bør det være for deg også. Vil du skrive mye eller lite før du treffer personen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/#findComment-3114440
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...