Gjest mann søkende Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har litt dårlig tid til å svare akkurat nå, men min umiddelbare tanke er at hvis du ikke får svar på en henvendelse, så kan du kanskje sende én liten melding til, men hvis det fortsatt ikke er noe svar, så move on. :-) Du bør ikke framstå som sur, trist, såra og vonbroten over å ikke få svar på det første brevet, men heller kanskje ta en litt mer positiv tone- du vil jo ha kontakt tross alt, ikke jage henne bort ved å være sur over manglende svar. :-) Husk at du kan være uheldig med timingen. kanskje din utkårede allerede er i en lengre brevutveksling med noen andre, og føler for å fokusere på bare én potensiell av gangen. Kanskje hun allerede dater tre forskjellige i sin søken på livsledsager. Da er man i en litt annen fase enn deg, og har ikke overskudd til å svare veldig på en henvendelse fra en ny en. Jentene får ofte veldig mange brev, og mange gidder ikke svare i det hele tatt, har jeg forstått. Jeg svarte alltid alle, men så rant det ofte ut i sanden hvis neste respons igjen var litt 'klein' eller ikke gav meg noe, eller ble for klengete. Vanskelig å gi noen fasitsvar her - vi er så forskjellige! Jeg ville skrive lenge og bli kjent skriftlig, og for meg var det turn-off med menn som ville møtes for en kaffe (sjekke kjemien hurtigst mulig "for å ikke kaste bort tid" på skriving) allerede etter to korte, kjedelige mail. For andre er det motsatt. Jeg valgte med andre ord å treffe de som var litt like meg her. Og sånn bør det være for deg også. Vil du skrive mye eller lite før du treffer personen? Jeg vil foretrekke å skrive en sund før jeg møter henne ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/page/2/#findComment-3114492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg vil foretrekke å skrive en sund før jeg møter henne ja. Da er det jo bare å si lykke til videre, og ikke gi opp! De som ikke vil bruke tid på å skrive litt/bli kjent skriftlig, vil sile seg ut av seg selv. Og vi oppsummerer..: * Husk på at det er mange grunner til at jenta ikke svarer, og det trenger ikke være fordi du har gjort noe galt i din henvendelse. Keep on going, og ikke gi neste jente skylda for at ikke forrige svarte.. (det høres kanskje selvfølgelig ut, men dropp brev at typen "ja, du vil vel ikke svare du heller, alle jenter er noe dritt altså!"... :-D) * Det er lettere å svare på en kortere melding med noen få konkrete spørsmål eller 'leads', enn en lang stil som får jenta til å føle at hun må skrive en avhandling tilbake - kanskje hun til og med starter på en, men aldri blir ferdig = ikkeno svar.. Det er litt som med en vanlig samtale, man starter med lett, før man kommer inn på de dypere og/eller personlige temaene. En av de jeg endte med å skrive en del med, startet faktisk samtalen med en melding der det stod "Sjokoladeis eller jordbæris? :-)" * husk rikholdig fotoalbum med varierte settinger, bruk gjerne bildetekst til å vise din type humor, dine vinklinger på livet, dine holdninger, hva som gjør deg glad i livet. *Og som noen nevnte: selv om du ikke bør liste opp detaljert kravspesifikasjon over Drømmedamen, er det lurt å ta med noen absolutte ting, dersom du absolutt ikke takler røyking, alkohol, vegetarmat, avholdsfolk eller katter. For eksempel. * Nettsjekking er (foruten en god sil på om folk er skriveføre eller ikke) veldig fort utseendebasert. For å være litt kynisk: Man vet ofte selv hvilket utseendemessig 'nivå' man er på, og det kan være greit å ikke sikte altfor høyt over sitt eget nivå. Uff, kjipt tema. Og husk at veldig mange som ikke er så fotogene viser seg å være veldig-veldig sjarmerende i levende live - litt av ikkefotogenheten kommer ofte av at de har mange ansiktsuttrykk! Mens ei som ser dritfin ut - men prikk lik - på alle bildene..vel. Det er ikke sikkert hun er morsomst og mest sjarmerende.. Selvfølgelig er ikke dette noen fasit..jeg bare mener at man skal ikke låse seg for fast i utseendet på bildene. Du vet selv hva slags jenter du har sendt brev til. Er det de som får 100 brev hver dag, eller de som får 3-4 brev hver dag? Nå skriver jeg jaggu selv en slik vegg av tekst som jeg selv fraråder. Hah! :-P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/page/2/#findComment-3114579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann søkende Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Da er det jo bare å si lykke til videre, og ikke gi opp! De som ikke vil bruke tid på å skrive litt/bli kjent skriftlig, vil sile seg ut av seg selv. Og vi oppsummerer..: * Husk på at det er mange grunner til at jenta ikke svarer, og det trenger ikke være fordi du har gjort noe galt i din henvendelse. Keep on going, og ikke gi neste jente skylda for at ikke forrige svarte.. (det høres kanskje selvfølgelig ut, men dropp brev at typen "ja, du vil vel ikke svare du heller, alle jenter er noe dritt altså!"... :-D) * Det er lettere å svare på en kortere melding med noen få konkrete spørsmål eller 'leads', enn en lang stil som får jenta til å føle at hun må skrive en avhandling tilbake - kanskje hun til og med starter på en, men aldri blir ferdig = ikkeno svar.. Det er litt som med en vanlig samtale, man starter med lett, før man kommer inn på de dypere og/eller personlige temaene. En av de jeg endte med å skrive en del med, startet faktisk samtalen med en melding der det stod "Sjokoladeis eller jordbæris? :-)" * husk rikholdig fotoalbum med varierte settinger, bruk gjerne bildetekst til å vise din type humor, dine vinklinger på livet, dine holdninger, hva som gjør deg glad i livet. *Og som noen nevnte: selv om du ikke bør liste opp detaljert kravspesifikasjon over Drømmedamen, er det lurt å ta med noen absolutte ting, dersom du absolutt ikke takler røyking, alkohol, vegetarmat, avholdsfolk eller katter. For eksempel. * Nettsjekking er (foruten en god sil på om folk er skriveføre eller ikke) veldig fort utseendebasert. For å være litt kynisk: Man vet ofte selv hvilket utseendemessig 'nivå' man er på, og det kan være greit å ikke sikte altfor høyt over sitt eget nivå. Uff, kjipt tema. Og husk at veldig mange som ikke er så fotogene viser seg å være veldig-veldig sjarmerende i levende live - litt av ikkefotogenheten kommer ofte av at de har mange ansiktsuttrykk! Mens ei som ser dritfin ut - men prikk lik - på alle bildene..vel. Det er ikke sikkert hun er morsomst og mest sjarmerende.. Selvfølgelig er ikke dette noen fasit..jeg bare mener at man skal ikke låse seg for fast i utseendet på bildene. Du vet selv hva slags jenter du har sendt brev til. Er det de som får 100 brev hver dag, eller de som får 3-4 brev hver dag? Nå skriver jeg jaggu selv en slik vegg av tekst som jeg selv fraråder. Hah! :-P Jeg prøver å se etter ting som jeg kan like ved jenta.Utseendet har jo en viss betydning. Jeg skriver nok til en viss grad til de som en pene på bildet i første omgang,og som sikkert mottar en del brev pr. dag. Men jeg holder meg unna "skjønnhetene da", for der rekner jeg med det er mange som skriver. Det er jo litt vanskelig å se hvilke verdier som jenta har på basis av profilen hennes.Det er jo noe man finner ut av etterhvert. Men så var det det med å få kontakt da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/page/2/#findComment-3114886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jo jeg har tenkt tanken på det:-) Men jeg tenkte at kanskje noen menn kunne tenke seg en god veninne...i første omgang. Det som skjer det skjer:-) Men du har nok desverre rett. Har du bedre forslag til nettsteder der man kan finne en god venn? Jeg tenker ikke turvenn. men en pratevenn, kanskje kafevenn etter hvert og så får vi se..... ''Men jeg tenkte at kanskje noen menn kunne tenke seg en god veninne...i første omgang. Det som skjer det skjer:-)'' Men da bør du jo ikke søke blant de som søker kjæreste!? Det blir jo å føre dem litt lyset, om du bare søker en venn. Da bør man nok heller selv sette inn profil og presisere der at man først og fremst er ute etter en venn. Har dessverre ingen gode tips til deg, ikke lett det der. Helt enig med deg i at det ofte er best å bli venn først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/page/2/#findComment-3115529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Må le litt Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 ''Men jeg tenkte at kanskje noen menn kunne tenke seg en god veninne...i første omgang. Det som skjer det skjer:-)'' Men da bør du jo ikke søke blant de som søker kjæreste!? Det blir jo å føre dem litt lyset, om du bare søker en venn. Da bør man nok heller selv sette inn profil og presisere der at man først og fremst er ute etter en venn. Har dessverre ingen gode tips til deg, ikke lett det der. Helt enig med deg i at det ofte er best å bli venn først. Ja, klart at jeg har satt det i profilen min at jeg kun er ute etter en venn. Og jeg skriver ikke til noen først. Svarer kun på henvendelser. Blir nok lenge til jeg snakker med noen:-) Men selv med den profilen min, så blir jeg misforstått, sukk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360245-hva-skriver-man/page/2/#findComment-3115642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.