Gå til innhold

Nypris eller Ny pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg over andres orddelingsfeil, så når jeg nå skal sette inn en annonse på Finn må det jo være riktig ;-)

Jeg vil oppgi den prisen det jeg skal selge hadde da det var nytt.

Ble veldig usikker:

Nypris eller Ny pris?

Jeg synes faktisk Nypris høres helt feil ut, men logisk tenker jeg at det må være riktig.

Fortsetter under...

Gjest Høstløv
Skrevet

"Pris som ny" er vel mest betegnende.

"Ny pris" indikerer at prisen er blitt satt ned, slik det brukes i boligannonsene.

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg ville brukt ny pris hvis prisen er satt ned (i forhold til forrige annonse).

Hvis jeg skulle sagt noe om hva jeg hadde betalt for varen, hadde jeg skrevet det med andre ord enn nypris, tror jeg.

Gjest bokmålsordboka
Skrevet

Det eksisterer ikke noe ord som heter "nypris"

Annonse

Gjest bokmålsordboka
Skrevet

"Ny pris" indikerer at prisen er blitt satt ned, slik det brukes i boligannonsene.

Dette svaret støttes :)

Skrevet

Enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...