Kolesjanka Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Jeg irriterer meg over andres orddelingsfeil, så når jeg nå skal sette inn en annonse på Finn må det jo være riktig ;-) Jeg vil oppgi den prisen det jeg skal selge hadde da det var nytt. Ble veldig usikker: Nypris eller Ny pris? Jeg synes faktisk Nypris høres helt feil ut, men logisk tenker jeg at det må være riktig. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 "Pris som ny" er vel mest betegnende. "Ny pris" indikerer at prisen er blitt satt ned, slik det brukes i boligannonsene. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Jeg ville brukt ny pris hvis prisen er satt ned (i forhold til forrige annonse). Hvis jeg skulle sagt noe om hva jeg hadde betalt for varen, hadde jeg skrevet det med andre ord enn nypris, tror jeg. 0 Siter
Gjest Fattiglusa Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Nypris er helt feil i mine ører. 0 Siter
Gjest bokmålsordboka Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Det eksisterer ikke noe ord som heter "nypris" 0 Siter
Gjest bokmålsordboka Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 "Pris som ny" er vel mest betegnende. "Ny pris" indikerer at prisen er blitt satt ned, slik det brukes i boligannonsene. Dette svaret støttes 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 "Pris som ny" er vel mest betegnende. "Ny pris" indikerer at prisen er blitt satt ned, slik det brukes i boligannonsene. Enig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.