Gå til innhold

Noe mulighet for at terminen er feil?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå gravid i min 27 uke. Har vært på to ultralydundersøkelser, den første i uke 12 viste termin 15 mai og på den rutinemessige i uke 18 ble den satt frem til 10 mai 2011. Hadde sex med en gutt 23 juli 2010. Og neste gang var med min nåværende kjæreste 11 august, vi har hatt regelmessig sex siden den datoen. Og ifølge en terminkalkulator ble jeg befruktet rundt 15 august noe som kan stemme. Men er litt bekymret og småredd for om det er noe mulighet for at han jeg hadde sex med 23 juli kan være far? Er det noe sjangse for det i det hele tatt? Siden jeg ble gravid på p-piller og hoppet over mensen i sommermndene har jeg ikke peiling når jeg skulle hatt den. Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360329-noe-mulighet-for-at-terminen-er-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det virker helt utenkelig at du ble gravid 23.7. for da skulle terminen ha vært seneste ca 16.april, og det stemmer ikke med noen av de to ultralydfunn. Så gled deg over graviditeten med den ’rette’ mannen.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...