Gå til innhold

Utro og jobber samme fortsatt. Hvordan takle det

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i slutten av 30 årene som har vært sammen med kona mi i 14 år (gift i 10). Hun begynte i ny jobb for snart ett år siden. Etter at hun begynte i jobb ble hun mer og mer fraværende hjemme og prioriterte heller trening og jobb enn meg og våre 2 barn på 6 og 9 år. Dette gjorde meg både sinna og frustrert og vi har da innimellom hatt et dårlig klima hjemme. Hun har nå vært utro med en kollega på jobben som tilbød henne et bedre liv og hvor han skulle gå fra samboeren sin. Etter at de hadde hatt sex var det visst ikke så interessant for ham lenger. Hun fortalte det til meg 2 uker etter at det hadde skjedd. Da dette skjedde hadde hun ingen følelser for meg og visste ikke hva hun skulle gjøre. Jeg ville ikke gi opp, tilga henne og sakte men sikkert (2 måneder) har disse følelsene kommet tilbake for henne. Vi har det fint sammen på alle måter når hun er hjemme og vi er sammen, men jeg har et problem. Jeg sliter med tanken på at de jobber sammen. De jobber fysisk sett på hver sitt sted (ikke langt unna hverandre) men de snakker sammen hver dag og møtes nok sikkert en gang i uka i snitt. Han hun var utro med har alle tegn på at han er psykopat og jeg vet at han kommer til å prøve seg igjen, men hun er 100% sikker på at det ikke kommer til å skje noe mellom dem igjen og at hun er ferdig med ham for alltid. Hun vil til og med gå med på å gi meg hele huset vårt om dette skulle skje igjen. Men likevel så føler jeg ubehag ved at han har en del i hennes liv og at han har tilgang på henne. Jeg ønsker at hun skal skfite jobb for at vi skal kunne starte med relativt blanke ark igjen, men hun trives i jobben og mener at jeg bør forstå at dette ikke skjer igjen og at jeg må klare å komme over det. Har noen lignende erfaringer? Blir det etter hvert lettere å godta at de jobber sammen? Vet at jeg alltid vil hate ham og derfor klarer jeg ikke akkurat nå og se at denne ekle følelsen skal gå over.

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Det er hun som har vært utro, så hun kan ikke sette premissene for et videre samliv med deg.

Jeg syns du kan kreve at hun skal bytte jobb. Det er helt naturlig at du ikke orker tanken på at de skal omgås jevnlig. Dere må begge jobbe for at forholdet skal bli bedre, og da ercdet viktig at hun bidrar på en slik måte at det blir lettere for deg.

Gjest Slisomt....

Hei!

Jeg har opplevd nesten d et samme som deg. Mannen min innledet et forhold til ei jente ( 16 år yngre enn han) på jobben. Jeg fant det ut for ca 3 mnd siden- og etter det har jeg hatt det svært tøft.. De jobber sammen hver dag- og ganske tett jobbing også. Han jobber også mye overtid.. Kjenner at jeg sliter hver dag han drar på jobb- me'n jeg har bestemt meg for å gi forholdet en sjanse derfor føler jeg at jeg må pÅ et vis forsøke å legge dette bak meg...

Veldig slitsomt...

Huff... Skjønner hva du snakker om. Jeg vet faktisk ikke om jeg makter dette. Er livredd hver dag for at kommer hjem og forteller at det er henne han vil ha... Slitsomt...-

Gjest Hulderen

Hei!

Jeg har opplevd nesten d et samme som deg. Mannen min innledet et forhold til ei jente ( 16 år yngre enn han) på jobben. Jeg fant det ut for ca 3 mnd siden- og etter det har jeg hatt det svært tøft.. De jobber sammen hver dag- og ganske tett jobbing også. Han jobber også mye overtid.. Kjenner at jeg sliter hver dag han drar på jobb- me'n jeg har bestemt meg for å gi forholdet en sjanse derfor føler jeg at jeg må pÅ et vis forsøke å legge dette bak meg...

Veldig slitsomt...

Huff... Skjønner hva du snakker om. Jeg vet faktisk ikke om jeg makter dette. Er livredd hver dag for at kommer hjem og forteller at det er henne han vil ha... Slitsomt...-

Hva gjør mannen din for å gi forholdet med deg en sjangse? Er det bare du som må tilgi og finne deg i hans oppførsel? Du må sette ned foten og sette deg i respekt. Du er ingen dørmatte som han aller nådigst fortsatt er sammen med.

Hva gjør mannen din for å gi forholdet med deg en sjangse? Er det bare du som må tilgi og finne deg i hans oppførsel? Du må sette ned foten og sette deg i respekt. Du er ingen dørmatte som han aller nådigst fortsatt er sammen med.

Han tror selv han prøver hardt. Har sagt at han må slette henne fra FB - men det har han ikke. Jeg får ikke lov til å snakke pm det som har skjedd for det et historie nå... Huff.. Slitsomt. Har vondt i magen og skikkelig hjertebank hver dag. Nå jobber han overtid og jeg sitter her med hjertet i halsen... Vet ikke hva jeg skal gjøre:(

Annonse

Han tror selv han prøver hardt. Har sagt at han må slette henne fra FB - men det har han ikke. Jeg får ikke lov til å snakke pm det som har skjedd for det et historie nå... Huff.. Slitsomt. Har vondt i magen og skikkelig hjertebank hver dag. Nå jobber han overtid og jeg sitter her med hjertet i halsen... Vet ikke hva jeg skal gjøre:(

Thaithai = slisomt

Gjest Hulderen

Det høres fryktelig slitsomt ut, ja. Han har rett i at dere på et tidspunkt må legge hendelsen bak dere og slutte å snakke om det. Men det kan han ikke forlange før du også er klar for det. Klart at han må slette henne på FB. Hvorfor vil han ikke det? Er han ikke villig til å la henne forstå at hun er fortid?

Jeg syns også at han skal jobbe med å få seg et nytt arbeidssted. Så lenge du vet at de kan snuble over hverandre, kommer du deg ikke videre.

Det høres fryktelig slitsomt ut, ja. Han har rett i at dere på et tidspunkt må legge hendelsen bak dere og slutte å snakke om det. Men det kan han ikke forlange før du også er klar for det. Klart at han må slette henne på FB. Hvorfor vil han ikke det? Er han ikke villig til å la henne forstå at hun er fortid?

Jeg syns også at han skal jobbe med å få seg et nytt arbeidssted. Så lenge du vet at de kan snuble over hverandre, kommer du deg ikke videre.

Jeg er redd for at han drar fra meg hvis jeg begynner å stille krav... Men tenker at slik kan jeg ikke ha det.. Takk for at du svarer meg og hjelper meg med å sortere tankene..

Gjest Hulderen

Jeg er redd for at han drar fra meg hvis jeg begynner å stille krav... Men tenker at slik kan jeg ikke ha det.. Takk for at du svarer meg og hjelper meg med å sortere tankene..

Ja, du kan nok risikere at han går om du stiller krav. Men det kan også skje at han blir redd for at du skal gå (det trurer du selvsagt med), og derfor får mer respekt for deg og etterkommer dine ønsker. Ikke la deg tråkke på. Han har alt valgt deg en gang (da det ble slutt med hun på jobben), ikke glem det.

Ja, du kan nok risikere at han går om du stiller krav. Men det kan også skje at han blir redd for at du skal gå (det trurer du selvsagt med), og derfor får mer respekt for deg og etterkommer dine ønsker. Ikke la deg tråkke på. Han har alt valgt deg en gang (da det ble slutt med hun på jobben), ikke glem det.

Skjønner hva du mener. Er faktisk litt usikker på om det er slutt med hun på jobben - har en vond mangefølelese... noe som sier meg at det fortsatt er noe på gang..

Huffa meg.. dette takler jeg snart ikke lengre, så mange tanker:(

tzatziki1365380058

Redd for at han drar fra deg hvis du begynner å stille krav? Hvorfor i alle dager vil du ha ham, hvis han er en type som drar hvis du stiller - helt rimelige, ut i fra situasjonen - krav? Jeg begriper ikke sånt, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...