Gjest har jeg grunn til å reagere?? Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Kjæresten min ringer i dag. Jeg spør om han tar en tur i kveld. Han sier "Tja... men jeg vil se et program på tv kl 20.." Ja, men du kan se det her, sier jeg... Han drar på det, og til slutt kommer det at "Du har ei datter som pleier å skravle på den tida, så jeg tror jeg ser det hjemme, men kan jo komme til deg kl. 21?" Jeg blir litt oppgitt.. Når han har sine barn, er det aldri snakk om at de må tie en lørdag kveld, dersom de er hos meg.. Barn er barn, tenker jeg, men det er lov å be de være stille.. Jeg gir den beskjeden, til mine, mens han lar sine få lov til akkurat det de vil.. Kjæresten min er også veldig gira på at vi skal bygge hus og flytte sammen.. Vi eier i dag hvert vårt.. Når han kommer med slike utsagn, blir jeg skeptisk.. hvis han ikke kan godta at mine barn er tilstede nå, hvordan kan han da akseptere at de er rundt han 24 timer i døgnet?? Overreagerer jeg eller er dette normalt utsagn fra en kjæreste som er glad i en??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg lurer litt på hva som er hovedproblemet? Ut fra innlegget ditt så tenker jeg at du ringte, han avslo å komme, og begrunnet det med et tv-program han vil se. Jeg hadde ikke reagert spesielt på dette. Det er ikke så mange tv-programmer jeg virkelig vil se, men når jeg først vil se vil jeg gjerne både se og høre og virkelig konsentrere meg. Jeg vil da helst være hjemme. Jeg syns selv at jeg er uhøflig hvis jeg går på besøk til folk og setter meg til å glo på tv. Så skriver du mer om hans barn og dine barn, og jeg tenker at dette handler om mer enn bare akkurat denne ene episoden. Det handler om forskjeller i måten dere oppdrar deres barn på, og uenighet om det. Stemmer det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ja, jeg synes du overreagerer. Dere bor ikke i lag ennå, og dermed kan han velge slik. Han ønsker dere skal være sammen og bo i lag på sikt, og da tar han dette med ekstra skravling "på kjøpet". ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har jeg grun til å reagere?? Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg lurer litt på hva som er hovedproblemet? Ut fra innlegget ditt så tenker jeg at du ringte, han avslo å komme, og begrunnet det med et tv-program han vil se. Jeg hadde ikke reagert spesielt på dette. Det er ikke så mange tv-programmer jeg virkelig vil se, men når jeg først vil se vil jeg gjerne både se og høre og virkelig konsentrere meg. Jeg vil da helst være hjemme. Jeg syns selv at jeg er uhøflig hvis jeg går på besøk til folk og setter meg til å glo på tv. Så skriver du mer om hans barn og dine barn, og jeg tenker at dette handler om mer enn bare akkurat denne ene episoden. Det handler om forskjeller i måten dere oppdrar deres barn på, og uenighet om det. Stemmer det? I dette tilfellet reagerte jeg på at "mitt barn snakker så mye, at han ikke får med seg programmet" Ja, det er vel kanskje ulik oppfatning av barneoppdragelse. Der mine har grenser, har hans ikke. Han er også flink til å vise "irritasjon" dersom mine prater eller gjør noe som ikke passer ham der og da. Når det gjelder ham selv, kan han godt komme med forstyrrende snakk når jeg hjelper mine med lekser, eller vi ser noe på fjernsyn. Når han ikke kan komme og se programmet sammen med oss her, fordi min kanskje snakker underveis, synes jeg det er noe suspekt... Jeg forstår heller ikke hvordan han kan ivre så fælt etter å tegne hus, bygge hus og flytte sammen med oss... takler han ikke meg og barna nå, klarer han vel ikke det når vi bor under samme tak?? Blir usikker jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg hadde aldri i verden ville flyttet sammen med en mann som hadde sånne holdninger til barnet mitt. Hvordan ser han for seg at dere skal se på TV sammen når dere bor sammen? Skal dere ha en egen TV-stue der datteren din ikke har tilgang? Nei, jeg tror det er best at dere fortsetter å bo hver for dere, av hensyn til barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg hadde vært veldig skeptisk på å flytte sammen med kjæresten under slike forhold. Det er vel ikke å forvewnte ar han syns ditt barn plutselig skravler mindre hvis han flytter inn? Det er jo ikke unormalt at det vil oppstå konfrontasjoner og diskusjoner med og om dine/mine barn når man flytter sammen, men det må jo være om fornuftige ting og ikke bagateller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har jeg grunn til å reager? Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg hadde aldri i verden ville flyttet sammen med en mann som hadde sånne holdninger til barnet mitt. Hvordan ser han for seg at dere skal se på TV sammen når dere bor sammen? Skal dere ha en egen TV-stue der datteren din ikke har tilgang? Nei, jeg tror det er best at dere fortsetter å bo hver for dere, av hensyn til barna. Det er dette jeg har tenkt på også.. Skal vi sitte i hver våre rom og se tv, fordi han må ha ro? skal mine ha restriksjoner, mens han og hans kan gjøre som de vil? Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er dette jeg har tenkt på også.. Skal vi sitte i hver våre rom og se tv, fordi han må ha ro? skal mine ha restriksjoner, mens han og hans kan gjøre som de vil? Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) Det du forteller her bare styrker teorien min om at dette ikke er en som du skal dele hverdagen med. Så lenge du har glede av det, kan dere være sammen i helger og gjøre ting sammen. Bare vær obs på at det ikke går ut over barna. Den dagen du eventuelt ønsker å gjøre det slutt, blir det mye enklere enn om dere har felles bolig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Det er dette jeg har tenkt på også.. Skal vi sitte i hver våre rom og se tv, fordi han må ha ro? skal mine ha restriksjoner, mens han og hans kan gjøre som de vil? Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) ''Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... '' Ok, her ringer mine varselklokker. At han lager et h... pga dette hadde fått meg til å ta bena på nakken og løpe i motsatt retning så fort og langt jeg kunne. Dere bor ikke sammen. Du og dine barn må ta fullt ansvar for akvariet. Dette kan ikke på noen mulig måte bli hans ansvar. Så å lage et h... pga det? Han høres ikke helt god ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 I dette tilfellet reagerte jeg på at "mitt barn snakker så mye, at han ikke får med seg programmet" Ja, det er vel kanskje ulik oppfatning av barneoppdragelse. Der mine har grenser, har hans ikke. Han er også flink til å vise "irritasjon" dersom mine prater eller gjør noe som ikke passer ham der og da. Når det gjelder ham selv, kan han godt komme med forstyrrende snakk når jeg hjelper mine med lekser, eller vi ser noe på fjernsyn. Når han ikke kan komme og se programmet sammen med oss her, fordi min kanskje snakker underveis, synes jeg det er noe suspekt... Jeg forstår heller ikke hvordan han kan ivre så fælt etter å tegne hus, bygge hus og flytte sammen med oss... takler han ikke meg og barna nå, klarer han vel ikke det når vi bor under samme tak?? Blir usikker jeg... ''Når han ikke kan komme og se programmet sammen med oss her, fordi min kanskje snakker underveis, synes jeg det er noe suspekt...'' Vel, igjen, jeg hadde ikke reagert på dette. Det har kanskje litt med hvordan jeg selv er skrudd sammen. Jeg synes, de få gangene det er noe jeg virkelig vil se på tv, at det er godt å gjøre det hjemme. Ikke på besøk hos folk der jeg må forventes å ta hensyn, være sosial og prate. ''Jeg forstår heller ikke hvordan han kan ivre så fælt etter å tegne hus, bygge hus og flytte sammen med oss... takler han ikke meg og barna nå, klarer han vel ikke det når vi bor under samme tak??'' Ut i fra det andre du forteller i tråden har du all grunn til å tvile. Jeg vet ikke hva han tenker og tror, men jeg hadde nå ikke flyttet sammen med en slik fyr nei... Det virker som om det går dypere enn bare "litt uenighet om barneoppdragelsen" også. Ut fra det du forteller virker han som en fyr jeg hadde advart mine døtre mot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Det er dette jeg har tenkt på også.. Skal vi sitte i hver våre rom og se tv, fordi han må ha ro? skal mine ha restriksjoner, mens han og hans kan gjøre som de vil? Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) ''Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) '' Er vel lite å lure på her, vel. Dere har jo tydligvis totalt ulikt syn på barn og barneoppdragelse. Og, med det siste sitatet......Kanskje det du egentlig burde vurdere er å avslutte forholdet før det blir enda mer problematisk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Akkurat denne episoden du nevner, ville jeg ikke reagert så mye på. Dette var jo egentlig bare en ærlig forklaring på hvorfor han foretrakk å komme litt senere til deg - Han ville heller se TV programmet hjemme i fred og ro, fremfor hos deg hvor han visste at det kom til å være forstyrrende elementer. Men hvis dette kun er et av mange lignende tilfeller, så blir jo saken en annen.! Utifra de andre innleggene dine, så virker det som det er mange potensielle konfliktkilder hvis dere skal leve sammen. Med tanke på "akvarium-episoden", så får jeg inntrykk av at han er litt for kontrollerende og ikke helt kjenner sin plass med tanke på hva han har medbestemmelsesrett i. Det angår vel ikke ham om du lar barna dine få ha akvaruim i ditt eget hus? Hvis han oppfører seg sjefete og kontrollerende ovenfor deg og dine allerede nå mens dere bor hver for dere, så blir det nok slettes ikke bedre hvis dere skal eie bolig sammen! Forhold med mine, dine og våre barn er alltid en utfordring - uansett. Og jeg tror forutsetningen for å lykkes med et slikt familieliv, er at man må være tolerant, og villig til å jenke litt på egne krav og behov. Hvis kjæresten din ikke er typen til å klare dette, så vil det høyst sannsynlig bli en stor utfordring å leve under samme tak i det daglige. .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Han ville bare se et program, og når han har mulighet uten skravling hjemme, og så komme til deg etter det ser jeg ikke helt problemet.. det er vel ikke sånn at han ikke tåler dattera di? Hvis dere flytter sammen er det en ide å ha to tvr i huset, så man har mulighet til å trekke seg litt unna og se noen programmer i fred. Det vil sikkert ungene også sette pris på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3115987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-På Dol av og til Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ja, jeg synes du overreagerer. Dere bor ikke i lag ennå, og dermed kan han velge slik. Han ønsker dere skal være sammen og bo i lag på sikt, og da tar han dette med ekstra skravling "på kjøpet". ;-) Enig med deg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3116178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg skjønner han da godt. Det er derfor folk har flere tv'er, plassert i forskjellige rom, noe jeg håper dere skal ha dersom dere flytter sammen. Eller i det minste innføre en regel om at når noen skal se noe de virkelig har lyst til på tv, så skal andre være stille hvis de befinner seg i samme rom. Noen tv-programmer ER det faktisk artig å få med seg lyden på... Synes ikke dette, i seg selv, sier noe som helst om holdningen hans til barnet ditt. Men det sier mye om hvor lyst han hadde til å se det programmet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3116250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Det er dette jeg har tenkt på også.. Skal vi sitte i hver våre rom og se tv, fordi han må ha ro? skal mine ha restriksjoner, mens han og hans kan gjøre som de vil? Han laget et lite h... da mine barn fikk akvarium også.. fordi han ikke liker det... Nei, jeg er skeptisk når det er slike ting som skaper "problemene". Hverdagslige ting, som man egentlig burde sett på som berikelser.. barn, barns glede over å dele ting etc.. -Er litt lei hele gubben, når jeg tenker meg om.. har vært litt for mange restriksjoner en vei... (og her kom hele historien.. nesten ;o) Men ut i fra det du skriver nå, så hadde jeg også blitt skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360390-kj%C3%A6reste-mine-barn-hans-barn/#findComment-3116251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.