Gå til innhold

Ikke meningen å være kvalm, men hva er dette...?

Anbefalte innlegg

Da har jeg stumpet røyken etter 10 år. Planlagt dette i ganske lang tid, mest mentalt men også med småting som hva jeg skal gjøre idet suget kommer etcetc.

Så da sitter jeg her etter dag 7 og det eneste problemet jeg har er forstoppelse. Og masse tid til overs!! Men utover det - nada. Tro meg, jeg har følt og lett etter bivirkninger, for det å kutte røyken etter 10 år har de siste ukene vært min største utfordring!. Men jeg merker ingen forskjell. Jeg har da røyket ca 20stk om dagen i over 10 år og dere skal vite at jeg ila de siste ukene har angret meg for at jeg skulle slutte, har tvilt på om jeg noengang kom til å klare meg uten "min beste venn" etcetc.

Ja, jeg vet at problemene kommer neste gang jeg tar et glass vin. Eller om 3mnd når dette "slutte og røyke" prosjektet ikke er så nytt og spennende lenger, men jeg har da sittet og ventet på disse absitensene som jeg har hørt om - og ikke minst vært vitne til!! Flere av mine venner har slitt med hetetokter, stor vektøkning, etcetc.. Men ikke er jeg mer sulten, ikke er jeg grinete. Det jeg derimot har merket er at jeg har masse energi, føler meg "renere" og lukter masse "nye" ting!! :)

Så nei, jeg skriver ikke dette for å skryte hemningsløst av meg selv (..ok da...kanskje litt..:))) Men hva kommer dette av? Er det kun mentalt (noe som ikke er helt rettferdig å si heller) eller er det noen som rett og slett ikke blir like avhenging (dog, etter 10år synes jeg det høres litt rart ut)....

Fortsetter under...

Så flink du er! :)

Jeg har heller aldri hatt en eneste abstinens som følge av røykeslutt og jeg har sluttet mange ganger, på dagen hver gang.

Jeg skjønner heller ikke når andre snakker om abstinenser. Jeg kan derimot få et par-tre kilo i vektøkning, fordi jeg spiser litt mer når jeg slutter.

Så jeg føler at jeg ikke er så avhengig av selve nikotinen, men mer det å ha noe å gjøre.

Kjøp deg benefiber, så får du gått på do. :)

Og ikke tenk tanken en gang om at du _bare_ skal ha EN røyk, da er det gjort. Har gått i fella mange ganger. ;)

Fortsatt masse lykke til. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...