Gå til innhold

Gruer meg til morsdag og valentinsdag...

Anbefalte innlegg

Gjest liker hjerter og slikt...

Og grunnen er ganske enkel. Jeg får aldri noen form for oppmerksomhet fra mannen min på slike dager. Det gjør meg trist og lei meg, enda jeg har bestemt meg for ikke å bry meg om det. Jeg går rundt på slike dager med klump i halsen og enda verre når jeg hører andre snakke om ting som har med dette å gjøre.

Jeg er håpløst romantisk, elsker hjerter og små overraskelser, det vet min kjære alt om, men enda har jeg til gode å bli overrasket med noen form for oppmerksomhet. Jeg er selv raus med slikt, og tenker alltid andre på slike dager.

Vi har nylig vært en tur i byen, handlet litt til helga og kikket i butikkene. Overalt var det reklame og røde hjerter, og det skulle ikke være noen grunn til å glemme en slik dag...jeg kjente tårene svi bak øyenlokkene og vi kjørte hjem i taushet. Min mann la merke til det og spurte hva som var i veien. Hva svarer man? Hadde jeg vært ærlig hadde han nok snudd og ordnet med noe, men da er hensikten borte synes jeg.

Hva tenker dere? Som sagt prøver jeg å legge følelsene til side, men jeg greier det ikke....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360507-gruer-meg-til-morsdag-og-valentinsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• morsan

10

• Angustia

5

• trollemor;o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Folk er forskjellig, og din mann er som min: overhodet ikke romanisk.

Du kan snakke om hvor flott det blir med morsdag m/mulig overraskelse noen dager i forveien. Eller fortelle hva du ønsker deg til bursdagen din som er om 4 dager. Og så småprate litt om det i dagene frem til Dagen.

Ja, det er ikke romantisk. Men da husker han det. Og da får du LITT oppmerksomhet fremfor ingenting.

(....for det er ingenting du kan gjøre for å ENDRE hans personlighet)

Gjest Svarttrost

Som "sjøstjerna" skriver, sånn er personligheten hans, det kan du ikke gjøre noe med. Jeg tror ikke det har noe som helst å gjøre med å være glad i eller ikke, vi er bare ulikt satt sammen!

Jeg har det på samme måte (med en slik mann), her er mine knep for feiring (overraskelse har jeg for lengst avskrevet!) ps! Valentine blåser jeg i, betyr like lite for meg som Halloween, dvs ingenting.

- Si blidt at "på søndag er det morsdag, jeg ønsker meg frokost på senga!"

- Handle inn til en riktig god søndagsmiddag, be ham om å lage den fordi det er morsdag og du vil bli vartet opp litt :)

- Lag ei heidundrande kake som dere kan nyte sammen

- I år har jeg noen praktiske ting jeg trenger masse hjelp til, jeg foreslo at hele familien skal hjelpe meg med det i morgen siden det er morsdag. FYyyyy så slem jeg er! Og ja - de er med!

Ikke gjør en stor sak ut av det, bruk humor. Og for all del - ingen hint! Direkte tale fungerer best!

Gjest Svarttrost

Slike ting må du hinte om, du kan ikke bli skuffet over dine egne forventninger, hvis du ikke forteller mannen hva du ønsker deg. Menn er enkle sjeler og ofte må de ha slike ting inn med teskjeer.

Man hinter til kvinner, sjelden til menn ;)

Annonse

''Jeg er håpløst romantisk, elsker hjerter og små overraskelser, det vet min kjære alt om''

kanskje han bare ikke kobler helt. Eller så deler han ikke ditt syn og mener (som meg og min mann) at man har 363 andre dager i året man kan gi oppmerksmhet uten at det er "forventet".

Eller kanskje synes han det er flaut/pinlig å handle hjertegreier før valentines...?

Gjest handelsstandens dager

Du er ikke mora til mannen din, derfor skal du heller ikke forvente gave på mordag..

Valentinsdag: jeg har gitt ei t-shirt + godteri, han åpner den først på mandag (han er langt borte på jobb). Jeg forventer ingenting da, heller.

Gjest Annveføriallfall

Nå ble jeg litt overrasket, jeg trodde valentin var en barne og ungdosmgreie.

Jeg hadde nok blitt veldig forundret om mannen min adopterte den skikken, men for all del, det er jo bare kost med en oppmerksomhet.

Morsdag er som flere andre her nevner mellom mor og barn. Man kan vel på det meste forvente at mannen hjelper barna litt når de er små.

Annonse

Nå ble jeg litt overrasket, jeg trodde valentin var en barne og ungdosmgreie.

Jeg hadde nok blitt veldig forundret om mannen min adopterte den skikken, men for all del, det er jo bare kost med en oppmerksomhet.

Morsdag er som flere andre her nevner mellom mor og barn. Man kan vel på det meste forvente at mannen hjelper barna litt når de er små.

''Morsdag er som flere andre her nevner mellom mor og barn. Man kan vel på det meste forvente at mannen hjelper barna litt når de er små.''

Fordi det kan man ikke forvente ellers i året, meiner du?!

Bortsett fra den siste setningen er jeg ellers enig i det du skriver i innlegget :-)

Gjest liker hjerter og sånt....

Jeg slutter aldri å la meg forundre over at enkelte damer blir så lei seg fordi de aldri får til å forandre sine respektive menns personlighet.

''Jeg slutter aldri å la meg forundre over at enkelte damer blir så lei seg fordi de aldri får til å forandre sine respektive menns personlighet.

''

Det er da ikke snakk om å å forandre noens personlighet, men å gi litt oppmerksomhet. Ellers i året går det andre veien...

Gjest liker hjerter og sånt...

Som "sjøstjerna" skriver, sånn er personligheten hans, det kan du ikke gjøre noe med. Jeg tror ikke det har noe som helst å gjøre med å være glad i eller ikke, vi er bare ulikt satt sammen!

Jeg har det på samme måte (med en slik mann), her er mine knep for feiring (overraskelse har jeg for lengst avskrevet!) ps! Valentine blåser jeg i, betyr like lite for meg som Halloween, dvs ingenting.

- Si blidt at "på søndag er det morsdag, jeg ønsker meg frokost på senga!"

- Handle inn til en riktig god søndagsmiddag, be ham om å lage den fordi det er morsdag og du vil bli vartet opp litt :)

- Lag ei heidundrande kake som dere kan nyte sammen

- I år har jeg noen praktiske ting jeg trenger masse hjelp til, jeg foreslo at hele familien skal hjelpe meg med det i morgen siden det er morsdag. FYyyyy så slem jeg er! Og ja - de er med!

Ikke gjør en stor sak ut av det, bruk humor. Og for all del - ingen hint! Direkte tale fungerer best!

Takk for mange gode råd! Skal jammen prøve noen av dem.

Gjest liker hjerter og sånt..

Slike ting må du hinte om, du kan ikke bli skuffet over dine egne forventninger, hvis du ikke forteller mannen hva du ønsker deg. Menn er enkle sjeler og ofte må de ha slike ting inn med teskjeer.

''Menn er enkle sjeler og ofte må de ha slike ting inn med teskjeer''

Tydeligvis....han legger merke til at jeg er skuffet og lei meg, og jeg har noen ganger fortalt årsaken. Han ser da forbauset ut og kan finne på å si at han ikke trodde jeg brydde meg om sånt.

Gjest liker hjerter og sånt....

Jeg hadde kjøpt roser og et pent smykke til meg selv og sagt at det var en gave til meg selv på morsdag-/valentinesdag, siden jeg ikke regna med å få noe av ham ;)

Det skal jeg jammen gjøre. Takk for et meget godt råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...