Gå til innhold

Morsdag, ett idiotisk oppkok

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Sør

5

• Sara Bernard

4

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Huff ja.

For ikke å snakke om valentinsdag, påske, halloween, jul, dåp, bursdag, bryllupsdag, farsdag, kvinnedagen, konfirmasjon, st.hans, lucia osv.

Lurer på hvem som fant på alt sammen. Må ha vært en eller annen som liker å feire ting? Makan.

;-)

Poenget er at barna skal få føle seg snille, flinke og skrekkelig hemmelighetsfulle når de ståker på kjøkkenet om morran og kommer inn med selvlaget kort og egenprodusert, vindskjev kake.

For enkelte menn kan det muligens være et poeng at de lager/spanderer middag denne dagen, slik at de kan ha god samvittighet det neste året.

Gjest Hulderen

Poenget er at barna skal få føle seg snille, flinke og skrekkelig hemmelighetsfulle når de ståker på kjøkkenet om morran og kommer inn med selvlaget kort og egenprodusert, vindskjev kake.

For enkelte menn kan det muligens være et poeng at de lager/spanderer middag denne dagen, slik at de kan ha god samvittighet det neste året.

Den første Morsdag i Norge ble feiret i 1919. Så det er vel ikke utenkelig at den kan ha endret innhold eller gått ut på dato siden den gang. Blant annet har innføringen av farsdag ført til at morsdagen har sunket kraftig i verdi.

Den første Morsdag i Norge ble feiret i 1919. Så det er vel ikke utenkelig at den kan ha endret innhold eller gått ut på dato siden den gang. Blant annet har innføringen av farsdag ført til at morsdagen har sunket kraftig i verdi.

''Blant annet har innføringen av farsdag ført til at morsdagen har sunket kraftig i verdi.''

Hvor har du det fra?

Huff ja.

For ikke å snakke om valentinsdag, påske, halloween, jul, dåp, bursdag, bryllupsdag, farsdag, kvinnedagen, konfirmasjon, st.hans, lucia osv.

Lurer på hvem som fant på alt sammen. Må ha vært en eller annen som liker å feire ting? Makan.

;-)

Egentlig burde vi bare avskaffet kalenderen! ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest provokatør

Huff ja.

;-)

valentinsdagen, samt halloween ja- like idiotisk:) kun hjernedøve som følger de kommersielle kreftene, kjøper inn effekter til slikt vas.

Spør menigmann om hva som er grunnen for at man feirer slike dager, veldig få aner hvorfor. Men feire skal de

Poenget er vel rimelig lett å fatte, egentlig, det sier seg vel selv ut fra navnet.

Jeg synes disse offisielle feiredagene er fine, jeg, for selv om vi i teorien kan feire mødre og fedre når som helst, så vet vi jo alle at det forsvinner litt i en hektisk hverdag. Da er det fint at man har èn offisiell dag hvor man blir påminnet å gjøre det hyggelig for en annen person.

Jeg liker feiringer, både jul og bursdager og 17. mai og alt sånt, men jeg tror ikke nødvendigvis at handelsstanden oppfatter meg slik. Mors- og farsdag har en lav profil her i huset, det handler om kaffe på senga, hjemmelaget kort og at den andre voksne i husstanden lager en god middag.

Synes ikke vi feirer for mye i dette landet, mer glede og sosiale happeninger er ikke å forakte! :-)

valentinsdagen, samt halloween ja- like idiotisk:) kun hjernedøve som følger de kommersielle kreftene, kjøper inn effekter til slikt vas.

Spør menigmann om hva som er grunnen for at man feirer slike dager, veldig få aner hvorfor. Men feire skal de

Hvorfor er valentine og halloween værre enn de andre? :)

Annonse

Å glede ungene med at de får en gyllen anledning til å glede mamma :)

Ungene mine sto opp fulle av forventninger idag tidlig og gleda seg til å gi meg sine hjemmelaga gaver og morsdagskort :)

Men du må innrømme at de støttet den kapitalistiske spiker-handelsstanden! :moppe:

Med vennlig hilsen

Men du må innrømme at de støttet den kapitalistiske spiker-handelsstanden! :moppe:

Med vennlig hilsen

For ikke å snakke om papiret som ble brukt som smykkebeskyttelse på smykkehengeren jeg fikk - og klistremerket med My little Pony på..... Huff, jeg har visst vært en medvirkende årsak til at handelsstanden tjener penger ;-(

For ikke å snakke om papiret som ble brukt som smykkebeskyttelse på smykkehengeren jeg fikk - og klistremerket med My little Pony på..... Huff, jeg har visst vært en medvirkende årsak til at handelsstanden tjener penger ;-(

Du bør nok undervise dem i litt butikknasking, for å kompensere!

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Man behøver jo ikke å kjøpe noe ekstra.

Jeg fikk en blomst og to fine tegninger. Det er oppmerksomheten som teller. Jeg hadde ikke behøvd en blomst engang.

Mye koseligere med frokost på senga og litt annen oppvartning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...