Gjest hypokonder 9 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei. Jeg sliter virkelig om dagen. En natt i høst fikk jeg plutselige stikkninger i brystet. Føltes som det var hjertet. Kom med jevne mellomrom. Var ikke dårlig bare veldig redd. DAgen etter fikk jeg smerter med jevne mellomrom. Dette fortsatte, To dager etterpå gikk jeg til legen. Tok ekg. Var helt fint. Legen hørte en bilyd på hjertet, fikk en time på sykehuset. Der ble det tatt ny ekg, blodtrykk, og legen lyttet på meg. Kunne ikke finne bilyd og sa at det var nok fordi jeg hadde vært så nervøs. Tok en haug med blodprøver, full eu kontroll kallte legen det. Alt var helt fint. Litt forhøyet leververdi(72) men det reknet han med var etter svangerskapet.(fødte to mnd tidligere). Nye leverprøver januar gått ned til 52. Smertene mine fortsatte og hver dag tenkte jeg at det var noe galt med hjertet. Selv om jeg hadde sjekket det. I januar var jeg igjen hos legen, sa at jeg fortsatt hadde smerter og at jeg hadde smerter i armer og ben og llers i hele kroppen(disse har jeg hatt flere år, men sterkere i perioder). Smertene flytter seg rundt, aldri to plasser samtidig. DA jeg var hos legen sa hun at jeg hadde jo tatt mange blodprøver og alt var fint. Men kunne ta noen ny. Hun tok utvidet hematogram, lever, hb senkning på 10, og andre blodprøver. Tok også en som gikk på benmargskreft siden jeg sa jeg var så redd for kreft. Alle prøvene fine, litt høy blodprosent 15.4 men prøvene var fastende og jeg hadde ammet flere ganger om natten så regnet med det var grunnen. Skulle ta en sjekk senere. Hun sier jeg har helseangst at det er derfor jeg har så mye vondt. Jeg har alltid vært redd for sykdom, men trodde ikke at jeg skulle får så store smerter bare fordi jeg er redd. Jeg ble livredd da hun nevnte benmargskreft og tenket ikke på annet. Smertene i armer og ben var uutholdelige mens smertene i brystet var litt mindre en periode. Nå har smertene i bena roet seg litt og nå har jeg fått så vondt i ryggen i tilegg. Verker også i brystet. Men smertene kommer og går. De siste dagen har jeg tenkt at jeg har lungekreft med spredning til ryggen. Jeg gråter hver dag og er livredd. Har to barn og en mann. Føler ikke jeg har livsglede, alt jeg vil er å vite at jeg er frisk. Legen min sier hun ikke kommer til å gjøre videre undersøkelser. har ehenvist meg til en psykiater. Mitt spørsmål er kan jeg ha lungekreft eller kreft i skjelettet selv om alle blodprøver er normale. Jeg spiser godt, og er egentlig i grei form, men tenker jo så mye at jeg er helt sliten av det. Hun sa også at om det ikke hjelte med psykiater så kunne hun henvise meg til en spesialist innenfor fibromyalgi. Vet at det er vandrende smerter, men vet ikke hvilken type smerte det er. Mine er verkende noen stikkende og flytter seg rundt i hele kroppen. Noen ganger får jeg veldig vondt i armhulen, dunkende smerter som varer noen minutt så går de vekk igjen. Det er de samme smertene som kommer og går. Er jeg godt nok utredet bare med blodprøver eller burde legen gjort mer. Er så fortvilet og redd, sover dårlig om natten fordi jeg er så urolig.En jeg kjenner jobber med kreft. Hun sier at det er umulig at smertene mine kommer av kreft uten at det vises på noen blodprøver. Hun sier ikke at blodprøvene sier her er det kreft, men at noen verdier er for høye eller lave så må de sjekke dette videre. Men jeg klarer ikke slå meg til ro for jeg har så mye vondt. Håper du kan svare meg fort!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er mange som sliter med helseangst og spørsmålet er ofte hvor sikre vi kan være på at våre undersøkelser som helsepersonell kan utelukke sykdom. I ditt tilfelle høres det ut som om du har vært grundig undersøkt og jeg mener at hvis du hadde en alvorlig kreftsykdom så skulle dette ha vist seg på undersøkelsene. (Jeg regner med at du har tatt rtg av lungene ettersom du har hatt stikninger i brystet.) Det kan være veldig slitsomt å bekymre seg for alvorlig sykdom og hele tiden tenke seg det verste. Hvis det er helseangst som er problemet, så finnes det gode behandlingsmetoder for dette. Et av spørsmålene man må ta tak i er om det å lete etter sykdom skal være et stort prosjekt i livet etter som det gjør at man beholder fokus på det farlige og syke i stedet for det friske. Vi ser noen ganger at en barnefødsel og perioden etterpå kan gjøre at man er mer sårbar for angst og bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3118133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khdf Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er mange som sliter med helseangst og spørsmålet er ofte hvor sikre vi kan være på at våre undersøkelser som helsepersonell kan utelukke sykdom. I ditt tilfelle høres det ut som om du har vært grundig undersøkt og jeg mener at hvis du hadde en alvorlig kreftsykdom så skulle dette ha vist seg på undersøkelsene. (Jeg regner med at du har tatt rtg av lungene ettersom du har hatt stikninger i brystet.) Det kan være veldig slitsomt å bekymre seg for alvorlig sykdom og hele tiden tenke seg det verste. Hvis det er helseangst som er problemet, så finnes det gode behandlingsmetoder for dette. Et av spørsmålene man må ta tak i er om det å lete etter sykdom skal være et stort prosjekt i livet etter som det gjør at man beholder fokus på det farlige og syke i stedet for det friske. Vi ser noen ganger at en barnefødsel og perioden etterpå kan gjøre at man er mer sårbar for angst og bekymring. Nei jeg har ikke tatt røntgrn av lungene.Legen sier hun ikke kommer til å gjøre mer og at viss jeg hadde hatt en så langtkommen sykdom at jeg hadde så vondt så hadde vist på blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3118222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khdf Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er mange som sliter med helseangst og spørsmålet er ofte hvor sikre vi kan være på at våre undersøkelser som helsepersonell kan utelukke sykdom. I ditt tilfelle høres det ut som om du har vært grundig undersøkt og jeg mener at hvis du hadde en alvorlig kreftsykdom så skulle dette ha vist seg på undersøkelsene. (Jeg regner med at du har tatt rtg av lungene ettersom du har hatt stikninger i brystet.) Det kan være veldig slitsomt å bekymre seg for alvorlig sykdom og hele tiden tenke seg det verste. Hvis det er helseangst som er problemet, så finnes det gode behandlingsmetoder for dette. Et av spørsmålene man må ta tak i er om det å lete etter sykdom skal være et stort prosjekt i livet etter som det gjør at man beholder fokus på det farlige og syke i stedet for det friske. Vi ser noen ganger at en barnefødsel og perioden etterpå kan gjøre at man er mer sårbar for angst og bekymring. Nei jeg har ikke tatt røntgrn av lungene.Legen sier hun ikke kommer til å gjøre mer og at viss jeg hadde hatt en så langtkommen sykdom at jeg hadde så vondt så hadde vist på blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3118223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meska Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg fikk sopp i brystene i forbindelse med amming. Jeg fikk da grusomme smerter som gikk helt bak i ryggen og kjentes ut som kreft. Men da burde du jo oppleve svie i brystene også. Det ga utslag på brystmelken at de fant Candida der. Ønsker deg lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3157424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khdf Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg fikk sopp i brystene i forbindelse med amming. Jeg fikk da grusomme smerter som gikk helt bak i ryggen og kjentes ut som kreft. Men da burde du jo oppleve svie i brystene også. Det ga utslag på brystmelken at de fant Candida der. Ønsker deg lykke til videre koss kan du sei det kjentes ut som kreft? har du hatt det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3158758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meska Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 koss kan du sei det kjentes ut som kreft? har du hatt det? Fordi det kjentes ut som jeg skulle dø. Har heldigvis ikke hatt kreft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3158760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det høres ut som om legen har valgt en god løsning ved å henvise deg til en psykiater. Der vil du kunne få ryddet litt opp i alle tankene du har rundt sykdom, og forhåpentligvis få det litt bedre. Håper du slipper å vente altfor lenge på å få en time hos psykiateren :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360585-livredd-for-lungekreft-eller-annen-kreftsykdom/#findComment-3158774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.