Gå til innhold

7 timer i København m barn.

Gjest ixy

Anbefalte innlegg

Vi skal med Dfds til København i april (ikke påske), og lurer på om noen har erfaring og tips? Hvilke morsomme attraksjoner finnes i gåavstand i forhold til gågata? Vi tenkte en tur til Eksperimentariet, men det er kanskje ikke gåavstand? Hva med Zoo? Håper på mange tips fra dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verken Experimentarium eller Zoo er i gangavstand.

Men det er Ripley's og Rundetårn. Og Tivoli, hvis det passer med kalenderen (åpner 14.4.) og tid på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er Ripley's og Rundetårn. Og Tivoli, hvis det passer med kalenderen (åpner 14.4.) og tid på døgnet.

Takk for svar! Hva er Ripleys og Runde tårn? Hvilken aldersgruppe er det spennende for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hva er Ripleys og Runde tårn? Hvilken aldersgruppe er det spennende for?

Jeg hadde tenkt å legge ved denne, men glemte det: http://www.aok.dk/

Der finner du mye om severdigheter. Du kan søke på begge deler der. Kort sagt er Ripley's et museum for all slags merkelige saker, og Rundetårn er et usiktstårn (opprinnelig for astronomisk observasjon) der man går opp i en spiralgang.

Tror nok barn i de fleste aldersgrupper vil få noe utav å besøke begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å legge ved denne, men glemte det: http://www.aok.dk/

Der finner du mye om severdigheter. Du kan søke på begge deler der. Kort sagt er Ripley's et museum for all slags merkelige saker, og Rundetårn er et usiktstårn (opprinnelig for astronomisk observasjon) der man går opp i en spiralgang.

Tror nok barn i de fleste aldersgrupper vil få noe utav å besøke begge steder.

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært i både Eksperimentarium og Zoo i løpet av sånne 7-timersopphold med DFDS, og det fungerer kjempefint, selv om det ikke er gangavstand.

Til Zoo går det buss fra der shuttlebussen til DFDS stopper, det er oversiktlig og greit og tar slett ikke lang tid. Experimentarium er ikke veldig langt unna ferjekaia, så dit tok vi en taxi, det kostet nesten ingenting.

Begge deler anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at de har byttet terminal? Dvs ikke legger til i Nyhavn lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var med en "snart 5-åring" i Zoo på en tilsvarende tur i august. Definitivt ikke gangavstand, men vi tok en taxi, og det funket helt fint.

Vi koste oss der alle sammen!! (snuppa, jeg og mormor & morfar ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matmons1365381196

Zoo er ikke i gåavstand, men det går busser fra Rådhusplassen. De går ofte og bruker bare noen minutter til zoo. Jeg liker København zoo veldig godt, og syns det passer for barn i alle aldre. Ellers er jo Guinessmuseet spennende, avhengig av hvor gamle barna er. Og hvorfor ikke ta en tur på Tivoli? Masse å finne på i København :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at de har byttet terminal? Dvs ikke legger til i Nyhavn lenger?

Ja - men trådstarter spurte om gangavstand fra gågata, og da antok jeg at de uansett hadde tenkt seg til Strøget.

Helt enig i at de kan dra andre steder allikevel, men jeg oppfattet ikke spørsmålet sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoo er ikke i gåavstand, men det går busser fra Rådhusplassen. De går ofte og bruker bare noen minutter til zoo. Jeg liker København zoo veldig godt, og syns det passer for barn i alle aldre. Ellers er jo Guinessmuseet spennende, avhengig av hvor gamle barna er. Og hvorfor ikke ta en tur på Tivoli? Masse å finne på i København :)

Mine var 7 og 9 år da vi var på Guinness-museet og de var vettskremte begge to - figurene var alt for livaktige for dem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

matmons1365381196

Mine var 7 og 9 år da vi var på Guinness-museet og de var vettskremte begge to - figurene var alt for livaktige for dem. :o)

Vettskremte? Er du sikker på at vi snakker om samme museum? Jeg snakker om det som ligger i Strøget og hvor figuren av verdens høyeste mann står utenfor. Mine barn, og mine skoleklasser som har vært der har aldri gitt uttrykk for noen engstelse. Det er mye morsomt både å se og prøve seg på der, og de barna jeg har hatt med har hatt det gøy. I skrekk-kammeret (husker ikke helt om det heter akkurat det) som ligger i tilknytning til Guiness, men med egen inngang, er det mye skummelt. Tar aldri med meg barn under ungdomsskolealder dit, og selv noen 14-15 åringer syns det er skremmende. Det syns jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Louis Tussauds vokskabinett like ved Tivoli du mener? Det er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men trådstarter spurte om gangavstand fra gågata, og da antok jeg at de uansett hadde tenkt seg til Strøget.

Helt enig i at de kan dra andre steder allikevel, men jeg oppfattet ikke spørsmålet sånn.

Øh, mulig jeg skulle lest spørsmålet litt bedre

Til mitt forsvar ble jeg forvirret av at båten legger til kai nærmere experimentarium enn tidligere - og vi har reist kollektivt dit fra Nyhavn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, mulig jeg skulle lest spørsmålet litt bedre

Til mitt forsvar ble jeg forvirret av at båten legger til kai nærmere experimentarium enn tidligere - og vi har reist kollektivt dit fra Nyhavn....

Det kan godt hende din forståelse av spørsmålet var like riktig.

Nå har trådstarter i hvert fall fått noen forslag og ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettskremte? Er du sikker på at vi snakker om samme museum? Jeg snakker om det som ligger i Strøget og hvor figuren av verdens høyeste mann står utenfor. Mine barn, og mine skoleklasser som har vært der har aldri gitt uttrykk for noen engstelse. Det er mye morsomt både å se og prøve seg på der, og de barna jeg har hatt med har hatt det gøy. I skrekk-kammeret (husker ikke helt om det heter akkurat det) som ligger i tilknytning til Guiness, men med egen inngang, er det mye skummelt. Tar aldri med meg barn under ungdomsskolealder dit, og selv noen 14-15 åringer syns det er skremmende. Det syns jeg også!

Jepp, det som ligger i den ene enden på Strøget ja, men den lange mannen utenfor. :o) De syntes spesielt han som spiser metall og verdens tykkeste mann var skikkelig skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matmons1365381196

Jepp, det som ligger i den ene enden på Strøget ja, men den lange mannen utenfor. :o) De syntes spesielt han som spiser metall og verdens tykkeste mann var skikkelig skumle.

Ja vel :) Jeg tror allikevel ikke det er noen grunn til å advare mot å ta med barn dit. De fleste syns det er gøy, og de som syns noen figurer er skremmende kan jo bare gå videre :) Tror neppe noen blir traumatiserte av opplevelsene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...