Gjest Anonym Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Jeg er ei jente på 27 år som de siste årene har brukt kopperspiral. De siste månedene har mensen min vært ustabil,og fraværende de 2 siste mnd.Jeg har tatt blodprøve for eggstokk-kreft og skal til ultralyd førstkommende onsdag. Har hatt sporblødninger i 1 uke nå og er bekymret. Er det normalt ved noen av ovennevnte sykdommer? Eller kan det være noe annet galt med meg? Jeg utredes nå for PCOS eller endeomitrose. Jeg har hatt mye problemer med ryggen tidligere.Hvis jeg har Endeomitrose eller PCOS,kan det være at det er det som gir meg smerter i ryggen?? . Det er tatt både CT og MR av meg men ingenting har synes på bildene.Er det normalt? Vil bare tillegge at legen min har tatt GU og tatt ut spiralen min. Har ellers aldri hatt noen problemer i underlivet tidligere, og mensen har altid vært regelmessig.Jeg har ikke noen andre smerter enn de i ryggen. Er det sånn at de som har disse sykdommene ofte ikke har smerter? Jeg har også hørt at disse sykdommene er arvelige. Hvis jeg har det,hva er sjansen for at min 8 år gamle datter kan arve dette? Jeg ønsker meg også flere barn.Hva er sjansen for at jeg er steril? Dette var sikkert mange spørsmål på en gang... Men det er liksom spørsmål man ikke tenker på når man sitter på legekontoret. Jeg håper du kan svare meg så raskt som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36062-endeomitrose-og-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Endometriose kan gi smerter, det vil sjelden kunne ses ved MR, det er i noen grad arvelig, men det er ikke mer enn 6-7% risiko for at din datter faar det. Mer en halvparten av de som har endometriose har ikke smerter. Det forekommer ikke foer puberteten. Det faar ikke mensen til aa stoppe opp. PCO kan gi bloedningsuregelmessighet, men ikke smerter, dte er ogsaa til en viss grad arvelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36062-endeomitrose-og-pcos/#findComment-138274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.