Gå til innhold

Selvbilde i og utenfor forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelinen :)

Hei! Jeg har endelig et bra selvbilde nå. Eller ok, i alle fall. Levde lenge, (i svært mange år) med en mann som konstant rakket veldig ned på alt ved meg, tok lang tid å finne tilbake til meg selv. (Har gått mange år siden forholdet tok slutt).

Men. Når jeg har forsøkt nye mannlige bekjentskaper, (bare noen få, men likevel), husker jeg så alt for tydelig igjen ALT som er galt med meg. Gang på gang. Det går spesielt på utseende, kropp, væremåte, alle slags prestasjoner (til og med å lage middag), generell usikkerhet. Til og med store bekymringer for kroppslukt, dårlig ånde og lukt fra hodebunnen. Panikk for å ikke være nydusjet. Når forholdene tar slutt, langvarige (relativt) som kortvarige, puster jeg liksom lettet ut, og klarer å se at jeg er ikke så ille likevel :) Jeg er straks 40 år. Vet (i følge andre) jeg har et ok utseende, er en god person, spennende å diskutere med, er flink til å lage mat osv. Det er i hvert fall det "alle" sier, uten at jeg noensinne legger opp til det.

Har igjen vært singel i nærmere 2 år, og én del av meg ønsker å bli kjent med en ny mann. Har noen "tilbud" stående, men har sagt det som det er, at jeg har tatt skrekken. Uten å utdype det mer. Men jeg tør ikke involvere meg, for vet at dette kommer tilbake. Har gått til psykiater over to år, for å prøve å endre på blant annet dette. Gikk bra så lenge jeg var singel, for å si det sånn :)

Hvordan i alle dager kan jeg endre det?? Slik at jeg klarer å beholde selvbildet, selv om jeg er sammen med en mann? Jeg fungerer rett og slett ikke med en mann, jeg blir straks min verste fiende, på en måte. Selv om jeg prøver å si til meg selv at jeg er ok. Bare en liten kommentar fra han kan få meg til å føle meg totalt elendig. Og det bare baller på seg. Er dette vanlig, eller er jeg "alene" om dette? Har min eks ødlagt meg for alltid? Tusen takk for hjelp. Dette betyr mye for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360649-selvbilde-i-og-utenfor-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...