løvinne71 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Min første tanke er at dere antagelig ikke ser "hele bildet" av denne situasjonen. Kjenner dere egentlig alle sider av mannen hennes?? Vet dere nok om hvordan de har det sammen privat? Kan det være at han også har vanskelige sider som hun "lider" under, men som ikke synes så godt utad? Noen mennesker er veldig flinke til å fremstå helt annerledes ovenfor andre, enn de gjør mellom husets 4 vegger. Så selvom han tilsynelatende har mange gode egenskaper, så kan det allikevel hende at det "mangler noe" i hans forhold til din søster, som dere kanskje ikke vet om, eller ikke ser? En sak har alltid to sider. Men hvis man kun får servert den ene delen, er det ofte den som fremstår som mest rett og riktig. Selvsagt finnes det manipulerende mennesker som aldri blir fornøyde - uansett hva man gjør for dem. Og din søster kan godt være en av dem. Men som andre også sier, så er det vel først og fremst mannen hennes som må finne ut om han vil leve med dette, og evt hvordan han vil takle et slikt samliv. Hvis han oppfatter dette som et problem, så er det opp til ham å sette grenser for hva han finner seg i fra hennes side. Det fører neppe til noe godt hvis hun oppfatter det som at "alle" tar hans parti, og at dere "blander dere inn" for å snakke henne tilrette. For etter hennes oppfatning er sikkert misnøyen hun føler godt begrunnet, selvom det utad virker helt urimelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360653-s%C3%B8ster-som-manipulerer-og-er-egoistisk/page/2/#findComment-3119207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigermor Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Gråter med deg, alle tenker og ønsker det beste for sine egne. Det gjør jeg også for venninnen min, for jeg er redd hun ikke blir venninne veldig lenge til. Jeg har bare mer og mer sympati for mannen hennes. Hun propper seg med bare det som støtter henne i selvsentreringen og selvmedlidenheten. Sletter all mail og sms som er negative og kritiske, leser artikler og websider som handler om det hun selv tror. Virkelig håpløst tilfelle av manipulering og selvmanipulasjon. Det er slett ikke noe hyggelig å bli ført bak lyset, men det har hun virkelig gjort med oss. mannen hennes fortjener at hun, og bare hun, virkelig går i seg selv og ber om tilgivelse. Det er ikke noe oppreisning eller trøst for han å bli forlatt for å finne seg ei ny dame? Når mesteparten av tiden de har hatt har vært flott, så er det vel ikke noen god løsning å bare unngå oppgjør med seg selv. Det er bare ikke slik vi skal leve og være. Trøsteklem til svigermor. takk,for trøsteklem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360653-s%C3%B8ster-som-manipulerer-og-er-egoistisk/page/2/#findComment-3119731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigermor Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Fy søren så fælt det må være å sitte på sidelinja. Tør du å snakke med sønnen din om det du ser? Han er nok veldig klar over det! Så godt å vite at han er veldig flink å ta seg av Sønnen ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360653-s%C3%B8ster-som-manipulerer-og-er-egoistisk/page/2/#findComment-3122589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.