Gå til innhold

Store seksuelle forskjeller i forholdet

Anbefalte innlegg

Jeg er sannsynligvis på vei inn i et forhold med en jente jeg liker veldig godt. Vi passer veldig bra sammen på de aller fleste plan, humor, personlighet, interesser og alt mulig. Problemet er at vi er så forskjellige seksuelt som overhodet mulig. Jeg er et veldig seksuelt vesen, er veldig bevisst på min egen kropp og har nokså store behov. Sannsynligvis over gjennomsnittet. Går jeg flere uker uten sex, blir jeg ofte frustert og stressa. Dette kan ha en sammenheng med at jeg debuterte veldig sent, senere enn jeg skulle ønsket, og jeg sitter igjen med "mye å ta igjen" (ikke at jeg føler noe press, dette er det bare jeg som kjenner på). Jeg trenger rett og slett å kunne utfolde meg, jeg trenger et alsidig sexliv for å fungere skikkelig. De siste månedene har jeg hatt mye one night stands, og har trivdes med det. Men nå som jeg har møtt denne jenta, har jeg selvfølgelig sluttet med dette. Hun derimot er min rake motsetning. Hun liker ikke sex. Hun har aldri hatt en god seksuell opplevelse i sitt liv og sier selv at hun ikke er i kontakt med sin seksualitet. Det kommer som en følge av mange negative opplevelser tidligere som har ødelagt for henne. Vi har hatt sex noen ganger, men jeg merker at det er noe hun bare gjør fordi hun vet jeg ønsker det. Når vi gjør det, gir hun ikke uttrykk for smerte eller ubehag, men ei heller for at hun liker det. Det eneste hun kan gjøre uten å få angst er misjonærstilling, alt annet er utelukket. Jeg kan ikke ta på henne, andre stillinger er utelukket og oralsex vet jeg det ikke er noen vits å spørre om en gang. Noen ganger begynner hun å gråte hvis jeg prøver på noe hun ikke liker. Og når jeg heller ikke får noen respons når vi gjør det lille vi kan, får jeg veldig lite ut av det. Hun sier at det kanskje bare er snakk om tid, at det vil ordne seg når hun blir trygg på meg. Jeg er bare redd for at det kan ta så lang tid at den seksuelle frustrasjonen tar overhånd. Da vil jeg neppe kunne fortsette i noe forhold. Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre det bedre for henne? Ikke bare for min egen del, jeg ønsker at hun skal ha det så bra som mulig. Har mange jenter dette problemet? Er sannsynligvis ikke lenge til vi gjør forholdet ofisielt, og det er dumt å gå inn i det med masse usikkerhet og forbehold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360668-store-seksuelle-forskjeller-i-forholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette forholdet har ingen fremtid, med mindre du er så glad i henne at du enten vil forholde deg til det faktum at det blir lite og ikke noe sex.

Eller at dere har en eviglang jobb med å få henne til å endre på seg, ved hjelp av sexolog, samtaler, prøving, feiling og så videre. Dette kan kanskje hjelpe litt, men ikke i nærheten av hva som skal til for å unngå frustrasjon hos deg og gnisninger i forholdet.

Anbefaler deg å revurdere sterkt. Finn en som ligner mer på deg selv.

Det er noe fascinerende og sjarmerende med menn som nærmest får psykiske problemer hvis de ikke får pult ofte nok!

Men nok om det. Jeg er tilbøyelig til å være enig med EnolaGay, det er mulig dere to er så forskjellige at det bare blir pes å skulle tilpasse dere hverandres seksualiteter.

SAMTIDIG er det sånn at det er MANGE som er "slow to warm up", og som må ha sex ganske mange ganger, over ganske mange måneder, før de klarer å nyte sexen. Men som kan være supre i senga hvis bare de får god tid i begynnelsen.

Hvis hun dama di er 20, kan det jo hende at det at hun aldri har nytt sex handler om at hun ikke har truffet på den rette (tålmodige!) mannen. Men hvis hun er nærmere 40, så er vel ikke endringspotensialet særlig stort.

Gjest Hulderen

Jeg tror ikke det forholdet vil være bra for noen av dere. Når hun ikke liker å bli tatt på og ikke klarer andre stillinger en misjonæren, og dine forslag til og med får henne til å gråte, så er det best for henne å slippe å ha sex. Mens et liv uten sex går på psyken løs hos deg.

Klart at forhold er mye mer enn sex, og dere kan sikkert ha det flott på andre områder. Men når det seksuelle absolutt ikke fungerer, så vil det gå utover resten av forholdet også.

Det er nok best at dere gjør det slutt alt nå, før følelsene har blitt for sterke og før dere risikerer noen graviditet.

Det kan hende at hun bare trenger tid. Vet om flere jenter derr det tar lang tid (flere måneder) før de føler seg trygge nok til å ha annen sex enn vanlig misjonær og virkelig tør slippe kontrollen og nyte det. Det er en tillits-sak, særlig hvis man har hatt mange negative opplevelser før. Da kan man ikke bare kjøre på med en gang,hvis du forstår. Mange kan bli virkelig gode i senga hvis de bare får litt tid. Tror menn og kvinner er veldig forskjellige der.

Men jeg synes også hvis du tror du ikke klarer å vente flere måneder med å ha bra sex, så bør du si det og ikke gå inn i et forhold. Det blir bare enda verre for henne dersom hun føler hun må ha sex for å fortsette å være sammen med deg.

Annonse

Hvor gamle er dere?

Hvis dere fortsatt er i tenårene, så kan jeg ha forståelse for at hun fortsatt er usikker på sin kropp og seksualitet, og at det kan være håp for at dette kan endre seg med tiden, og / eller når hun blir mere trygg på deg.

Men er dere særlig eldre enn dette, så har jeg dessverre liten tro på at dette vil bli vesentlig bedre med tiden.

Da har hennes oppfatninger av sex rukket å bli ganske "inngrodde."

Og hvis hun, tiltross for endel seksuell erfaring, ennå ikke har oppdaget lysten og gleden ved sex , ( hverken alene eller med en partner,) så kan det tyde på at hun er en av de (forholdsvis få) kvinner med liten evne til seksuelle følelser. Og logisk nok blir ofte interessen for sex tilsvarende liten når man ikke får særlig utbytte av det, og noen utvikler direkte motvilje fordi de kanskje føler seg presset og mast på evt. utnyttet og brukt.

Så hvis dama di i tillegg sliter med psykiske sperrer, så blir det hele desto mere komplisert.

Forskjeller i sexlyst og sexinteresse kan nok oppstå i det fleste forhold. Enten på sikt, eller i perioder.

Men når ubalansen er såpass påtagelige allerede ved starten av forholdet, så høres dette ut som et veldig dårlig utgangspunkt for at dere begge skal kunne bli tilfredse med tingenes tilstand.

Selv om sex ikke er "alt" så er det ikke til å komme bort ifra at det er en ganske viktig del av et forhold.

Og hvis partenes behov samsvarer dårlig, blir dette ofte en kilde til frustrasjon som igjen kan gi opphav dårlig stemning og andre konflikter.

Synd å si det.

Men jeg tror ikke hun noengang kommer til å bli "drømmedama" di på det seksuelle plan, uansett hvor tålmodig du er, eller hvor mye forståelse du viser.

Så du må nok gjøre en vurdering av hvor mye sex-delen betyr for deg og om du er villig til å gå inn i et forhold der du etter all sannsynlighet må "fortrenge" mye av din seksuelle lyst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...