Gå til innhold

Forhold kan være komplisserte..

Anbefalte innlegg

Gjest Vinterstorm

Jeg er i et forhold og er veldig glad i kjæresten min!

Etter et ekteskap som manglet det meste, var jeg veldig forsiktig før jeg forelsket meg i gjen..

Jeg traff kjæresten min for 1,5 år siden.

Vi datet litt før jeg torde å kjenne på følesene mine. Vel, da jeg så ga meg hen, begynte han å oppføre seg litt merkelig. Han svarte kun på mine sms, sendte aldr selv.

Han takket ja til middag, for så å reise på fest. Han kunne bryte avtaler 5 min før tidsåunktet osv.

Han hadde mye kontakt med en eks osv, fikk jeg vite etter lang tid.. -og jeg tror at han faktisk var forelsket i henne enda..

Merkelig oppførsel fra ham i begynnelsen, har satt sitt preg på meg. Jeg stoler ikke på at jeg er hans nr. 1... (men han bedyrer dette)

Altså.. I går jobbet han sent. Vi avtalte i går at i dag (kveld) skulle vi kose oss alene og spise en god middag osv før vi begge skal ha barna våre ei uke.

Vi utvekslet noen sms før han kom hjem i går, og i den siste sier jeg; "Det er godt å være så forelska enda, etter såpass lang tid.." Da svarer han meg: "Er det noe nytt som skjer i verden da? Nyheter altså?"

Jeg satt der og følte meg dum (som så mange ganger før, når jeg har gitt av meg og mine føleser. Vel, så kommer han hjem.. etter en stund sier han "Jeg sa ja til å jobbe i morgen kveld også"..

Vel, nok en brutt avtale med meg..

Er det jeg som er ekstremt vanskelig og overfølsom eller hva?

Han svarer meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360677-forhold-kan-v%C3%A6re-komplisserte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Nei, høres ikke som han prioriterer deg like høyt som du prioriterer han, men ikke godt å si. Kommunikasjon er en vanskelig ting, særlig elektronisk. Den god-dag-mann-økseskaft-meldingen pr. SMS ville jeg ikke lagt særlig vekt på - må ha vært en misforståelse. Tror heller ikke alle er komfortable med følelsesladde meldinger pr. sms, og du burde ikke vektlegge akkurat dét så høyt.

Når det gjelder kvelden dere skulle ha sammen, kan det også ha vært et kommunikasjonsproblem: Kanskje det først og fremst var inni ditt hode at dette var en koselig kveld dere trengte sammen før dere ikke skulle se hverandre på en stund, mens han så det på annen måte?

Gjest Vinterstorm

Nei, høres ikke som han prioriterer deg like høyt som du prioriterer han, men ikke godt å si. Kommunikasjon er en vanskelig ting, særlig elektronisk. Den god-dag-mann-økseskaft-meldingen pr. SMS ville jeg ikke lagt særlig vekt på - må ha vært en misforståelse. Tror heller ikke alle er komfortable med følelsesladde meldinger pr. sms, og du burde ikke vektlegge akkurat dét så høyt.

Når det gjelder kvelden dere skulle ha sammen, kan det også ha vært et kommunikasjonsproblem: Kanskje det først og fremst var inni ditt hode at dette var en koselig kveld dere trengte sammen før dere ikke skulle se hverandre på en stund, mens han så det på annen måte?

1) Jeg sendte melding til ham i går formiddag.. "Jeg lurte på om jeg skulle lage litt god mat til oss i morgen kveld, så kan vi kose oss, bare vi?"

Svar: Høres fint ut :o)

Så kommer han hjem og forteller at han skal jobbe, og nå er det siste kvelden på over ei uke vi har mulighet til å være sammen.

Jeg har han alltid med i planene mine. Spør ham osv.. men jeg burde kanskje kuttet det ut? Jeg er vel for tilgjengelig for ham, men trodde vel egentlig slike utsagn var i ungdommen, ikke hos voksne mennesker...

Kjæresten min kan også svare litt "klossete" når jeg sender følelsesladede meldinger, tror ikke han helt vet hva/hvordan han skal svare.

Men han avlyser aldri avtaler osv. på den måten der, hadde han gjort det hadde jeg ikke følt meg særlig høyt på prioriteringslista.

Gjest Vinterstorm

Kjæresten min kan også svare litt "klossete" når jeg sender følelsesladede meldinger, tror ikke han helt vet hva/hvordan han skal svare.

Men han avlyser aldri avtaler osv. på den måten der, hadde han gjort det hadde jeg ikke følt meg særlig høyt på prioriteringslista.

-han mener det er bedre han jobber og tjener penger.. Vel, han har brutt avtaler før også.. 5 min før maten stod på bordet..

Han skjønner ikke at han gjør galt, men jeg har bestemt meg for å slutte med invitasjoner.. Så er sp.målet hva slags forhold vi får etterhvert og om det er liv laga..

-han mener det er bedre han jobber og tjener penger.. Vel, han har brutt avtaler før også.. 5 min før maten stod på bordet..

Han skjønner ikke at han gjør galt, men jeg har bestemt meg for å slutte med invitasjoner.. Så er sp.målet hva slags forhold vi får etterhvert og om det er liv laga..

"Så er sp.målet hva slags forhold vi får etterhvert og om det er liv laga.."

Ja, det er en del av hans personlighet, jeg ville ikke likt en slik egenskap i min kjærestes personlighet. Det er så langt unna sånn jeg er selv også.

Annonse

Gjest Vinterstorm

"Så er sp.målet hva slags forhold vi får etterhvert og om det er liv laga.."

Ja, det er en del av hans personlighet, jeg ville ikke likt en slik egenskap i min kjærestes personlighet. Det er så langt unna sånn jeg er selv også.

Jeg snakket med ham i dag.. han later som intet er skjedd..

Når jeg sier jeg ikke kommer til å invitere ham på middag heretter, svarer han bare "nei vel".. Det Virker ikke som han skjønner dette, eller han er likegyldig. Han forstår ikke at han sårer meg, eller så gir han blanke..

Han gir meg hodepine.. nesten daglig.. en kjæreste skal jo ikke gjøre det.. en kjæreste skal jo gi energi...

Vet snart ikke hva jeg skal. Er jo så utrolig glad i denne mannen, men han sliter meg ut...

Tekstmeldingen ville jeg ikke lagt så mye vekt på.

Stadige brutte avtaler derimot, ville jeg hatt tungt for å svelge.

Enten er du temmelig langt ned på prioriteringslisten hans, ellers så har dere grunnleggende forskellig syn på hvordan et godt parforhold skal være.

Om det er vært variasjoner over samme temaet i over et år, er det mest sannsynlig at det er slik det kommer til å fortsette å være. Du er selv den nærmeste til å avgjøre om dette er noe du ønsker å leve med eller ikke.

mvh

Når jeg sier jeg ikke kommer til å invitere ham på middag heretter, svarer han bare "nei vel".. Det Virker ikke som han skjønner dette, eller han er likegyldig. Han forstår ikke at han sårer meg, eller så gir han blanke..

Han gir meg hodepine.. nesten daglig.. en kjæreste skal jo ikke gjøre det.. en kjæreste skal jo gi energi...

Vet snart ikke hva jeg skal. Er jo så utrolig glad i denne mannen, men han sliter meg ut...

''Han gir meg hodepine.. nesten daglig.. en kjæreste skal jo ikke gjøre det.. en kjæreste skal jo gi energi...

Vet snart ikke hva jeg skal. Er jo så utrolig glad i denne mannen, men han sliter meg ut...''

Her har du vel mye av svaret.

mvh

Gjest Vinterstorm

Tekstmeldingen ville jeg ikke lagt så mye vekt på.

Stadige brutte avtaler derimot, ville jeg hatt tungt for å svelge.

Enten er du temmelig langt ned på prioriteringslisten hans, ellers så har dere grunnleggende forskellig syn på hvordan et godt parforhold skal være.

Om det er vært variasjoner over samme temaet i over et år, er det mest sannsynlig at det er slik det kommer til å fortsette å være. Du er selv den nærmeste til å avgjøre om dette er noe du ønsker å leve med eller ikke.

mvh

Jeg sier til meg selv, gang på gang, at jeg ikke orker dette.. Han er litt umoden...

Samtidig er han veldig snill, og vi kan ha det fint sammen også.. selv om han ofte gjør meg usikker i måten han svarer meg på, er på osv.. Sikkert litt usikker på seg selv han også..

Vel, jeg klarer ikke kutte ham. Tror han vet dette. Han ønsker nok å fortsette, men klarer ikke snu sin ego-holdning alias ungkaren han har vært...

Vanskelig :o(

Jeg sier til meg selv, gang på gang, at jeg ikke orker dette.. Han er litt umoden...

Samtidig er han veldig snill, og vi kan ha det fint sammen også.. selv om han ofte gjør meg usikker i måten han svarer meg på, er på osv.. Sikkert litt usikker på seg selv han også..

Vel, jeg klarer ikke kutte ham. Tror han vet dette. Han ønsker nok å fortsette, men klarer ikke snu sin ego-holdning alias ungkaren han har vært...

''Vel, jeg klarer ikke kutte ham. Tror han vet dette. Han ønsker nok å fortsette, men klarer ikke snu sin ego-holdning alias ungkaren han har vært...''

Klarer ikke eller vil ikke? I et hvert forhold er det plusser og minuser? Kommer man over tid totalt sett ut på minsussiden, er det på tide å revurdere. Du må finne ut om usikkerheten, hodepinen, avtalebruddene og de andre minusene ikke klarer å slå ut det positive.

Han har nok, som du sier, helt sikkert oppdaget at han kan skralte og valte etter eget forgodtbefinnende uten at det får verre konsekvenser enn litt småkjefting fra din side. Kanskje synes han til og med det er du som er urimelig som marer om dette.

Om dette er noe du kan tålerere, leve med og likevel trives i forholdet og med deg selv, er alt i skjønneste orden. Opplever du det derimot som uholdbart, men fortsetter i forholdet i håp om at han skal forandre seg, vil du ganske sikkert gå på en gigantisk smell.

Er dette uholdbart for deg nå, vil det bare kjennes verre om noen år. Da har du investert ennå mer tid og følelser på noe som kanskje ikke noen gang var liv laga.

På meg virker det som han ikke ønsker å forplikte seg. Han vil gjerne ha bekvemmelighetene med en kjæreste, men han er lite villig til å betale prisen i form av forpliktelse.

Har dere helt ulike mål og forutsetninger for forholdet, blir det bare mer komplisert med årene.

mvh

Det du skriver her viser at du vet han ikke er god for deg i lengden. Det er ikke slik det skal være å ha en kjæreste nei.

"Når jeg sier jeg ikke kommer til å invitere ham på middag heretter, svarer han bare "nei vel".. Det Virker ikke som han skjønner dette, eller han er likegyldig. Han forstår ikke at han sårer meg, eller så gir han blanke."

Er det bare deg han oppfører seg slik mot, eller er han sånn mot andre også? Jeg mener dette er litt dårlig utviklede sosiale antenner....

Annonse

Har du prøvd å si hva du føler, da?

Gjest Vinterstorm

"Når jeg sier jeg ikke kommer til å invitere ham på middag heretter, svarer han bare "nei vel".. Det Virker ikke som han skjønner dette, eller han er likegyldig. Han forstår ikke at han sårer meg, eller så gir han blanke."

Er det bare deg han oppfører seg slik mot, eller er han sånn mot andre også? Jeg mener dette er litt dårlig utviklede sosiale antenner....

Jeg vet egentlig ikke... Han verner veldig om sitt private, og mot meg er det bl.a hans tidligere forhold.. Han har snakket litt om ei han var sammen med, men kun hvor vanskelig og ignorerende hun var.. Jeg tenker kanskje han var slik mot henne også.. -men de bodde sammen.

Jeg vil nok si at han, vanligvis, er imøtekommende, hjelpsom mot andre, men litt umoden i forhold til ansvar og forpliktelser... Men slik er jo mange menn..

Gjest Vinterstorm

Han høres ut til å være ganske så likegyldig til hele forholdet synes jeg. Jeg tror ikke jeg hadde orket være sammen med en som ikke hadde meg på Topp-10-prioriteringslista si engang.

Hvordan prioriterer din kjæreste deg, Lillemus?

Sender han deg ofte sms når dere ikke er sammen?

Ber han deg med ut?

Prioriterer han deg før alt annet?

Jeg vet egentlig ikke... Han verner veldig om sitt private, og mot meg er det bl.a hans tidligere forhold.. Han har snakket litt om ei han var sammen med, men kun hvor vanskelig og ignorerende hun var.. Jeg tenker kanskje han var slik mot henne også.. -men de bodde sammen.

Jeg vil nok si at han, vanligvis, er imøtekommende, hjelpsom mot andre, men litt umoden i forhold til ansvar og forpliktelser... Men slik er jo mange menn..

Kanskje han er redd for å gi seg hen eller åpne seg for mye, involvere seg for mye? Kanskje han har blitt "brent" før?

Gjest Vinterstorm

Kanskje han er redd for å gi seg hen eller åpne seg for mye, involvere seg for mye? Kanskje han har blitt "brent" før?

...han ble vel ganske godt lurt av ei rett før meg.. -som han nok var veldig forelsket i...

(jeg tenker jeg i starten var en sånn "for å glemme eksen-dame"..

I forhold til meg burde han ikke være redd for å brenne seg, men han gjør kjeitete ting gang på gang, som får meg usikker og trist... Detter er veldig frustrerende

...han ble vel ganske godt lurt av ei rett før meg.. -som han nok var veldig forelsket i...

(jeg tenker jeg i starten var en sånn "for å glemme eksen-dame"..

I forhold til meg burde han ikke være redd for å brenne seg, men han gjør kjeitete ting gang på gang, som får meg usikker og trist... Detter er veldig frustrerende

Jeg skjønner deg godt, særlig siden dere har vært sammen mer enn i noen få måneder også.

Har du prøvd å ta det ordentlig opp da? Kanskje han er veldig usikker på seg selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...