Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne1980

Jeg har akkurat funnet meg en ny mann etter å ha vært singel i lang tid etter altfor lenge å ha vært sammen med en mann som ikke var snill mot meg. Så det har tatt litt tid før jeg har turt å møte noen nye. Han "nye" er hyggelig og omsorgsfull, men jeg har i det siste begynt å tenke på om det er noe som ikke stemmer. Jeg synes han er veldig dårlig til å vise følelser, dvs han smiler veldig sjelden (når han først gjør det så er det bare litt, han viser ikke tennene eller smiler med øynene feks) og når han snakker, så snakker han "flatt", dvs ikke mye opp og ned i stemmeleie som jeg synes er normalt. Jeg synes det er så rart. Det høres ikke helt normalt ut. Men han sier ofte at han synes det er hyggelig å treffes og at han liker meg osv, men jeg føler ikke helt at han mener det fordi han aldri smiler når han sier det, ikke med øynene en gang og stemmen er som sagt veldig flat (han kunne like gjerne sagt "jeg har en dårlig dag" som "jeg er glad i deg", hvis dere skjønner?). Ofte tror jeg han er ironisk når han sier hyggelige ting. Jeg klarer ikke helt forklare det kanskje, tok litt tid før jeg klarte å sette fingeren på hva som ikke stemte. Lurer på om det kanskje finnes en psykisk sykdom eller noe som gjør at folk ikke viser følelser, som han ikke fortelller meg om? Evet bivirkninger av medisiner? Er så redd for å involvere meg igjen med en som ikke er snill, da er jeg heller alene.

Når det er sagt, så er han veldig snill og omsorgsfull. Tror han kanskje er glad i meg. Han har mange venner og en bra jobb, det hadde han vel ikke klart å ha dersom han var psykisk syk? Han har veldig intense øyne, og var ganske ivirg og intens på å treffes i starten av forholdet, selv om jeg var ganske avvisende tilbake, noe jeg synes er dårlige tegn. Jeg forventer halvveis når vi har en diskusjon eller noe, at han da skal holde meg fast og riste meg og fortelle meg hvor dum og stygg jeg er, og at jeg aldri må motsi han igjen. Men det har heldigvis aldri skjedd, tror ikke han har vært ordentlig sint på meg enda.

Er det noen som bare ikke viser følelser i ansiktet eller med stemmen, altså at det er normalt og ikke et tegn på at han ikk er snill? Når jeg leser denne mailen etter å ha skrevet den, så ser jeg jo at jeg virker paranoid. Men jeg er dessverre blitt mer preget av ekskjæresten min enn jeg liker å tenke på. Vil bare høre om noen har opplevd noe liknenede.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360759-f%C3%B8lelsl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen blir litt "flate" hvis de går på medikamenter.

Men det finnes også personer som er slik av natur.

Han høres ut som en naturfaglærer jeg hadde for mange år siden, altså det med stemmen / tonefallet og smilet. Etter hvert fant vi ut at noe av grunnen til at han snakket så "flatt", var at han forsøkte å undertrykke dialekten sin.

Generelt er det vel ikke noe godt utgangspunkt at man ikke klarer å slappe av og være seg selv i selskap med partneren. Men jeg synes ikke det du nevner, bør få overskygge det faktum at han er snill og omsorgsfull osv. Forsøk å ikke overføre eksens dårlige egenskaper på ham, og se det litt an?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360759-f%C3%B8lelsl%C3%B8s/#findComment-3119149
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skeptisk når du har såpass dårlige erfaringer.

Men jeg synes ikke at det du nevner i seg selv er noe tegn på at noe er "galt" med ham?

Det er sikkert like normalt å være litt "monoton" i stemmeleie og mimikk, som at noen er veldig "opp og ned" og viser følelser og humør med hele seg.

Det vanligste er nok å være noe midt imellom, mens noen er altså "ytterligheten" og fremstår som litt reserverte og humørløse.

Kanskje han "tør opp" litt mere når han blir bedre kjent med deg?

Eller kanskje han enser en skepsis hos deg som gjør ham enda mere tilbakeholden?

Du kan jo prøve å teste ham litt ved å sette ham i situasjoner som oppfordrer til å vise følelser og humør.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360759-f%C3%B8lelsl%C3%B8s/#findComment-3119191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...