Gå til innhold

Vinteren er lang og kald for revmatikere...

Anbefalte innlegg

Huff, nå synes jeg virkelig det er nok. Denne vinteren har vært lang og kald og formen er virkelig elendig. Smertene river i kroppen, og energinivået har nådd et bunnivå... Jeg skulle ønske sommeren snart kom, og ikke minst at den varte litt lenger enn vi er vant til...

Flere enn meg som sliter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360853-vinteren-er-lang-og-kald-for-revmatikere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Flere enn meg som sliter?''

Jeg får ikke smerter av kulda, men har problemer med å holde huset varmt! Dessuten kan jeg ikke skuffe, så det har blitt mye"vassing" i snø til oppover låret;)

Hovedsaken, er vel at vi venter på snøsmelting, sol og varme!

Føler med deg, Bookworm, og ønsker deg varme! Kanskje mine varme tanker hjelper bittelitt...;)

klem

Gjest Rehabilitering før, AAP nå

Jeg har all mulig sympati med dere som sliter i kulda, men selv synes jeg det har vært en suveren vinter nettopp fordi jeg IKKE reagerer negativt rent fysisk. Både NAV og fastlegen prøvde å dytte på meg revmatiske diagnoser i fjor, mest for å bli kvitt meg tror jeg, men jeg nektet. Og nå har jeg beviset, siden jeg overhode ikke sliter i kulda.

Som sagt, skjønner godt at dere lengter etter sol og varme, altså, det er slitsomt å gå med evige vondter.

Jeg har all mulig sympati med dere som sliter i kulda, men selv synes jeg det har vært en suveren vinter nettopp fordi jeg IKKE reagerer negativt rent fysisk. Både NAV og fastlegen prøvde å dytte på meg revmatiske diagnoser i fjor, mest for å bli kvitt meg tror jeg, men jeg nektet. Og nå har jeg beviset, siden jeg overhode ikke sliter i kulda.

Som sagt, skjønner godt at dere lengter etter sol og varme, altså, det er slitsomt å gå med evige vondter.

''Og nå har jeg beviset, siden jeg overhode ikke sliter i kulda.

''

Det er ikke alle med revmatiske sykdommer som reagerer negativt på kulde. Kjenner et par med Bechterews som begge foretrekker kulde fremfor varme.

''Og nå har jeg beviset, siden jeg overhode ikke sliter i kulda.

''

Det er ikke alle med revmatiske sykdommer som reagerer negativt på kulde. Kjenner et par med Bechterews som begge foretrekker kulde fremfor varme.

Jada, er klar over det, men det er ingenting på blodprøver eller andre ting som tyder på at jeg har revmatisme heller. Det er bare et fåtall av mine plager som er sammenfallende med revmatiske lidelser, omtrent akkurat like mange som for helt "normale" folk.

Jada, er klar over det, men det er ingenting på blodprøver eller andre ting som tyder på at jeg har revmatisme heller. Det er bare et fåtall av mine plager som er sammenfallende med revmatiske lidelser, omtrent akkurat like mange som for helt "normale" folk.

Det er jo bra:-)

Annonse

At du ikke sliter i kulda, beviser overhodet ikke at du ikke lider av noen revmatiske lidelser... Ikke engang alle med samme diagnose som meg, reagerer på kulda...

''Flere enn meg som sliter?''

Jeg får ikke smerter av kulda, men har problemer med å holde huset varmt! Dessuten kan jeg ikke skuffe, så det har blitt mye"vassing" i snø til oppover låret;)

Hovedsaken, er vel at vi venter på snøsmelting, sol og varme!

Føler med deg, Bookworm, og ønsker deg varme! Kanskje mine varme tanker hjelper bittelitt...;)

klem

Tusen takk, varme tanker hjelper bestandig - om ikke for noe annet så i hvert fall på humøret, og det teller det også:-)

At du ikke sliter i kulda, beviser overhodet ikke at du ikke lider av noen revmatiske lidelser... Ikke engang alle med samme diagnose som meg, reagerer på kulda...

Som jeg skriver til frosken lenger ned, så er jeg klar over det. Det er heller ingenting på blodprøver eller tester ellers som bekrefter revmatisme, så dette med kulda er bare "prikken over i'en" for meg og nok et bevis for at de ikke kan dytte meg over på uføretrygd og bare glemme meg.

Som jeg skriver til frosken lenger ned, så er jeg klar over det. Det er heller ingenting på blodprøver eller tester ellers som bekrefter revmatisme, så dette med kulda er bare "prikken over i'en" for meg og nok et bevis for at de ikke kan dytte meg over på uføretrygd og bare glemme meg.

Det er selvfølgelig bra at du vil kjempe mot å bli uføretrygdet, men du blir jo ikke det automatisk av å få en diagnose stilt heller da. Det er restarbeidsevnen som er avgjørende for det. Det med at det ikke vises noe på tester og prøver, samt at du ikke reagerer på kulda, men tydeligvis likevel har symptomer som _kan_ forklares med revmatisme, minner om fibromyalgi...

Det er selvfølgelig bra at du vil kjempe mot å bli uføretrygdet, men du blir jo ikke det automatisk av å få en diagnose stilt heller da. Det er restarbeidsevnen som er avgjørende for det. Det med at det ikke vises noe på tester og prøver, samt at du ikke reagerer på kulda, men tydeligvis likevel har symptomer som _kan_ forklares med revmatisme, minner om fibromyalgi...

Greit, jeg gir opp. Jeg har sikkert fibromyalgi og revmatiske lidelser, det har bare ikke slått ut enda slik at jeg plages av det. Jeg skal la NAV uføretrygde meg over helga, slik de har forsøkt over tid nå med begrunnelse "revmatiske lidelser".

Beklager at jeg prøvde å være positiv på egne vegne, det skal ikke gjenta seg.

*Oppgitt*

Annonse

Greit, jeg gir opp. Jeg har sikkert fibromyalgi og revmatiske lidelser, det har bare ikke slått ut enda slik at jeg plages av det. Jeg skal la NAV uføretrygde meg over helga, slik de har forsøkt over tid nå med begrunnelse "revmatiske lidelser".

*Oppgitt*

Du snakker om å ta ting i verste mening...

Jeg ressonerte meg fram til at hvis du tar en masse prøver, er i kontakt med NAV osv, så har du faktisk noen symptomer eller plager som hemmer deg? I så fall prøvde jeg å finne en forklaring på det. Hvis symptomer og plager ikke hemmer deg på noen måte, og du ikke trenger å bli ufør, så hvorfor mener du noen "tvinger" deg til det da? Hvis du er i stand til å jobbe, tviler jeg på at noen vil ha deg på uføretrygd...

*Oppgitt*

''Jeg skal la NAV uføretrygde meg over helga, slik de har forsøkt over tid nå med begrunnelse "revmatiske lidelser".''

For det første syns jeg du mistolker Bookworm noe grundig, hn prøvde bare å dele sine erfaringer / gi nyttige innspill.

For det andre kaster verken NAV eller legestanden uføretrygd etter folk, NAV kan heller ikke stille diagnoser. Det er som Bookworm nevner er stort fokus på utnyttelse av en evt restabeidsevne, både fra leger og NAV.

Man må dessuten SØKE om uføretrygd / AAP, og søknaden må dokumenteres grundig.

Det er flott at du er optimist ift egen helsetilstand, og jeg ønsker deg alt godt :-)

Ja, for meg er det gull verdt, for da kan jeg ikke stues vekk slik NAV egentlig helst vil. Jeg er nemlig et jæ... gnagsår for dem.

''Ja, for meg er det gull verdt, for da kan jeg ikke stues vekk slik NAV egentlig helst vil. Jeg er nemlig et jæ... gnagsår for dem.

''

Hold fast ved ønsket ditt om å være i jobb, samt den retten du har til å få hjelp av nav til å få til dette. Det finnes mange ulike former for hjelp nav kan tilby, så bare fortsett å være litt gnagsår ;-)

Tusen takk, varme tanker hjelper bestandig - om ikke for noe annet så i hvert fall på humøret, og det teller det også:-)

Jeg sliter og. Opp og ned opp og ned. Samme problemene hele tida, jeg trener og trener. Men det går aldri bort. Og alle bare ser på meg og aner ikke hva det er eller hva de skal gjøre. Ikke noe slår skikkelig ut heller.

Jeg vurderer hun woo-dama jeg var hos i fjor sommer. For da gikk det betennelse i skiten. Kanske de sender meg videre da...!

*vil ha vår*

''Jeg skal la NAV uføretrygde meg over helga, slik de har forsøkt over tid nå med begrunnelse "revmatiske lidelser".''

For det første syns jeg du mistolker Bookworm noe grundig, hn prøvde bare å dele sine erfaringer / gi nyttige innspill.

For det andre kaster verken NAV eller legestanden uføretrygd etter folk, NAV kan heller ikke stille diagnoser. Det er som Bookworm nevner er stort fokus på utnyttelse av en evt restabeidsevne, både fra leger og NAV.

Man må dessuten SØKE om uføretrygd / AAP, og søknaden må dokumenteres grundig.

Det er flott at du er optimist ift egen helsetilstand, og jeg ønsker deg alt godt :-)

Av og til forsøker faktisk nav ganske kraftig å påvirke brukeren til å velge varig uføretrygd. Jeg følger opp en bruker nå som må stå på av alle krefter for å ikke bli skjøvet over på varig uføretrygd, og blir overrasket over navs argumentasjon i så henseende.

Av og til forsøker faktisk nav ganske kraftig å påvirke brukeren til å velge varig uføretrygd. Jeg følger opp en bruker nå som må stå på av alle krefter for å ikke bli skjøvet over på varig uføretrygd, og blir overrasket over navs argumentasjon i så henseende.

Det er leit å høre, og ikke minst mot alle intensjoner! Jeg har ikke opplevd slike tilfeller, men tviler ikke på at det kan skje.

Da må vi bare oppfordre alle "gnagsår" og "verkebyller" til å stå på videre! NAV kan ikke trylle fram en riktig jobb i passe stillingsprosent, men har tross alt en rekke gode virkemidler for å bidra til det.

Nå er jeg ikke syk, altså - men svarer nå likevel...

Ja,- det er evig nok nå!!!

Og det er jo ikke lenge til det må bli bedre,- hold tak i det. Mye lysere dager, solen varmer faktisk, våren er rimelig nær... Vi er ferdige med de 4 mørkeste månedene, husk det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...