Gå til innhold

Magesyre og følsomme tarmer.

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret hårete.

Lærte på gymnaset i biologitimene at magen inneholder saltsyre som jo er etsende i store konsentrasjoner.Har vel også fått med meg at tarmene er ganske følsomme innvendig.Er det ikke slik at de har slimhinner? Eller tar jeg feil der? Mener vel at slimhinner ikke tåler saltsyre så godt .Hva kan det da ha seg av at maten ikke tar med seg saltsyre på vei inn i tynntarmen? Er det pga en kjemisk reaksjon og at maten inneholder enten mye basisk,eller at den løser seg opp på vei gjennom tynntarmen og at maten derfor er ufarlig for de fine veggene i tarmen? Kan av og til føle meg sår i rektum.Kan det være fordi avføringen er for hard og at jeg trykker for hardt? Eller er det fordi papir i dag kan ha spor av blekemiddel som jo er diverse klorforbindelser? Pga flere års lekkasje har jeg altid to tørk utenfor rektum,da jeg ikke gidder å bytte truse hver bidige dag,men bare når jeg dusjer 2 ganger i uka.Er det normalt å ha masse hår i rompa?Det kan gjøre det vanskelig å holde seg ren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360921-magesyre-og-f%C3%B8lsomme-tarmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...