Gå til innhold

Herpes? Eller andre..

Anbefalte innlegg

Gjest Fortivelet mann 30

Hei. Jeg sliter med en rekke symptomer som kommer og går. Det hele begynte etter jeg hadde ubeskyttet sex med en jente i slutten av desember. Denne jenta er ikke prostituert. Vet ikke stort om henne eller med hva slags mennesker hun ferdes. Men i etterkant så kan jeg forestille meg at det er flere enn meg som har hatt ubeskyttet sex med henne. Det hele startet med hyppig vannlating et par dager ca 14 dager etter smittefare. Deretter kom det litt hvitaktig utflod i første porsjon av urinen i flere dager. Dette har nå avtatt i hyppighet og jeg ser det ca kun en gang i uken. Det svir ikke. Innimellom har jeg hatt parvise dager med smerter i testiklene. Ikke hovne eller ømme å berøre. Har nesten konstant smerter/ømhet i korsryggen. Har hatt perioder med smerter i lysken, som har strålt nedover lårene. Har også hatt mange dager med magesmerter. Og flere dager med smerter rett under ribbeina. Gjør vondt om jeg sitter fremoverlent. Jeg antar nyrene.. Har sjelden en dag uten noen av smertene. Det veksler stadig. Ikke minst har jeg fått forandret glans på penis. Dette kom ca 3 uker etter samleiet. Jeg har tatt klamydia og mycoplasma tester 2 ganger med negative resultat. 3og 4 uker etter samleiet. Har tatt HIV, syflis og gonore - prøve med negative resultater. Samt ble det tatt en vattpinne prøve fra urinrøret. Vet ikke eksakt hvilke bakterier det ble undersøkt etter. Da symptomene aldri har gitt seg har jeg vært flere ganger hos leger og en gang hos urolog. Urologen undersøkte testiklene kun med ultralyd for å utelukke kreft. Har nå fått høre flere ganger at jeg ikke skal bekymre meg og at jeg ikke har noen seksuelt overførbare sykdommer. Jeg har hatt vanskeligheter med å godta dette da jeg synes denne kombinasjonen med disse symptomene er nødt til å peke i retning av at noe feiler meg. Spesielt synes jeg det er rart at legene ikke virker å bry seg om at glansen på penis er forandret. Har ikke engang bedt om å se den når jeg opplyser om det. Den er litt seigere, uten noe veske eller sår, og litt mer friksjon når jeg drar fingeren over. Forhuden slipper taket saktere en tidligere. Akkurat som om det er noe som er litt klissete som holder igjen. Men som sagt ingen veske av noen slag. Er overasket over at samtlige leger virker veldig ivrige på å friskmelde meg og føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Har brukt tusenvis av kroner på Volvat og 3 turer på Olafiaklinikken. Oppe i det hele har min nåværende kjærste i dag bedt meg om ryke og reise etter å ha fått herpes genetalis påvist i dag. Utslettet hennes kom i går kveld. Hun har aldri hatt det på kjønnsorganet før men et par ganger på overleppen ved munnen. Hun er overbevist om at dette kommer fra meg og jeg må si meg enig med henne uten at jeg har ikke noen typiske herpes utslett. Spørsmålene jeg nå stiller meg hva i all verden er det som kan feile meg da det nesten sikkert kan utelukkes klamydia og mycoplasma. Kan disse symptomene jeg har være herpes selv om jeg ikke har blemmer og sår? Har dog fått et litt rødlig utslett på høyre hånd over knokene og nederst på fingrene. (Har dog ikke før i dag tillagt dette mye oppmerksomhet da jeg synes og ha sett det andre vintre. Ligner også på utslett jeg fikk da jeg hadde borrelia for 6 år siden.) Hva kan forandring på glansen på penis skyldes? Har mistet troen på at legene ønsker å komme til bunns i problemene mine og er meget bekymret. Forholdet jeg innledet i januar har allerede gått i vasken og det begynner virkelig å tære på den psykiske tilstanden. Jeg har vanskelig for å tro at alt dette ikke skyldes mitt store feiltrinn i slutten av desember. Hva kan dette være og hvor kan jeg få hjelp? Hilsen frustrert og fortvilet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360980-herpes-eller-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er ikke lett å hoppe etter hverken Wirkola eller andre, som har fått sjanse til å undersøke deg klinisk og tat prøver sokm kunne avklare dine symptomer. Jeg har kun din beskrivelse. Selv om den er god og detaljert så erstatter ikke en klinisk undersøkelse. Denne innledningen er til at du skal være klar over de begrensninger for min vurdering. Dessuten en ting til Vi som sitter her som sk. eksperter i >DOL har ikke anledning til å stille diagnose. Vi kan gi generelle råd men ikkemer heller.

Min første reaksjon var da jeg begynte å lese din historie var at det må være en infeksjon, sannsynligvis en relativt uskyldig en, som kan diagnostiseres og behandles. Hyppig vannlatning, hvitlig utflod med de smerter du beskriver er ganske typisk for infeksjon i urinveiene, evt. i tilsluttede kjertler, som testikler eller bitestikler, infeksjon, som muligens sprer seg oppover i urinlederen. Forandring i glans er meget hyppig som følgfe av sopinfeksjon, i første rekke Candida. Jeg vil ikke tenke på HIV eller syfilis, sannsynligvis heller ikke på gonoré, de har delvis andre symptomer og dessuten meget sjeldne i Norge, spesielt blant vanlige norske kvinner. Men alle legene du har prøvd må ha fått de samme asosiasjoner, i større eller mindre grad. Folkene i Olafiaklinikken er de beste og mest erfarne i Norge, nnår det gjelder infeksjoner i genitalia. Din beskrivelse passer ikke med herpes. Det er i første rekke blemmer, som kan sprekke, de er vonde og de er ikke assosiert med sekret. Du spør om du kan utelukke herpes? Nei, selvfølgelig, i alle fall jeg kan ikke. Men som sagt beskrivelsen passer ikke. Det går selvfølgelig å ta en prøve og sende til påvisning av herpes. De lar seg identifisere ganske greit. Jeg ville rett og slett prøve med et antisopp middel, f. eks. Canesten. Om det ikke hjelder, i løpet av en uke, så skader det i alle fall ikke. Jeg har ingen mulighet hverken å bekrefte eller avkrefte om dine plager har sammenheng med ditt eventyr i desember.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360980-herpes-eller-andre/#findComment-3122506
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...