Trultemor1 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hei. Jeg er en jente på snart 34 år som lurer på noe som enkelt og greit ødelegger min livskvalitet. Jeg er mor til 3 barn. Men disse plagene fikk jeg etter at nummer 2 ble født. Jeg har tidligere brukt legemiddelet Diane, som prevensjon. Etter at jeg sluttet med det for noen år siden oppdaget jeg unormal hårvekst, først ett hår på halsen. Etter dette har de bare blitt flere og flere, og på mange forskjellige plasser på kroppen. Jeg har nå så mye hår på brystet og puppene, på halsen, ved kjeven (Hvor menn har kinnskjegg), bak lårene, kjønnshår nedover lårene et stykke og på magen. Dette er veldig irriterende, og må barbere de bort hver dag, ellers blir jeg stående å plukke ut ett og ett hår hele dagen. Får ikke tid til annet da. Heldigvis er hårene mørke og lette å se. En annen ting jeg har vært plaget med i årevis nå, er byller eller absesser. Kuler som gjør veldig vondt og som jeg noen gang har fått hull på selv, og andre ganger har jeg måttet dra til legen for å få de åpnet opp og satt dren på, fordi det var helt umulig å klemme de selv. De ble til slutt nesten helt lilla, og sprengt. Lukter helt grusomt av de også. Disse byllene har jeg hatt opptil flere ganger i lysken og bak høyre øre. Har også hatt de på brystene, en gang på hvert bryst, og en gang på baken. Nå har jeg fått en på nedre del av magen, for den på baken forsvant bare plutselig også dukket denne nye opp på magen rett etterpå. Disse byllene, når det går hull på de, lager stygge arr. Har nå 2 stygge arr på brystene. Nå skal det nevnes at jeg har masse strekkmerker på både bryst og mage etter svangerskapene, men de er lyse striper, og ikke grusomme arr som det blir av disse byllene. Jeg har også hengemage etter mine 3 svangerskap. Skal også nevnes at jeg holder på å gå ned i vekt nå, og når magen er fri for fett, så vil det bare henge en stor pose der. Er dette noe jeg kan få dekt av Trygdekontoret? Er NOE av dette noe som gir krav på behandling av noe slag? Bør jeg vurdere å få sjekket hormonene mine om det er noe galt med de? Jeg er ganske desperat etter svar, for iallefall hårveksten og byllene er jo ikke normalt:( Kan du hjelpe meg? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360986-byllerabsesser-og-unormal-h%C3%A5rvekst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.