Gå til innhold

Steril mann ønsker barn

Anbefalte innlegg

Gjest Banklein

Hei! Vi er et par som øsnker oss barn. Han steriliserte seg for 5 år siden, men nå ønsker vi da oss ett barn. Han har vært i et annen forhold tildligere og har to barn i fra før av og jeg har ingen. Hans alder 41 og jeg 36. Det er ikke aktuelt å opperere for at han skal bli fruktbar igjen da vi leser at sjansen for at dette skal bli helt bra er veldig liten. Men er det mulig å ta ut levende sperm fra mannen selv om han er steril?. Hvordan vil eventuelt en slik befruktning/prosess foregå for oss begge? Vi er ikke gifte, knapt samboer men vært sammen en stund hvordan stiller norske lover seg rundt dette med å da gjøre dette i norge? Litt forvirret da det ikke er mye å finne på nettet på enkelte spørsmål og da jeg ringte fertilitetsklinikken ville hun bare henvise meg ltil fast legen min og ikke svare på spørsmålene mine og da jeg ringte legen min så var han litt usikker og mente jeg burde ringe fertilitesavdelingen på sykehuset....men det gikk jo ikke så bra.Så da står jeg her uten svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361011-steril-mann-%C3%B8nsker-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å ta ut sperm fra testiklene. Men jeg tror ikke det er lov her i landet. Det var i hvert fall ikke det før. Men de gjør det antagelig både i Sverige og i Danmark så kan du ikke heller ta en telefon til et sykehus der.

Du kan bl.a ringe til Karlanderska i Göteborg og så er det sikkert noen her som kan tipse deg på andre steder i Danmark

Trodde at ved sterilisering så kuttet de sædlederne, slik at ingen levende kom fram? Kan ikke tro at de kan finne noen levende sædceller etter så lang tid. -eller tar jeg helt feil?

Joda, man kutter sædlederne, og der vil det nok ikke være noe.

Men produksjonen opphører ikke av den grunn.

Man kan dermed ta sæd ut fra "produksjonstanken" i testiklene operativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...