ds1 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Aller først kan jeg nevne min relevante bioinfo: Mann, 35, 191cm høy, 118kg. Jeg har i ca 1 års tid opplevd å miste energi og få perioder med plagsom tungpust. Får også veldig trykk/press/smerter i brystet samt en "boblende" følelse. Legen min trodde det kunne være astma (sluttet å røyke for 1 år siden) som gjorde at jeg følte meg slik. Noe jeg selv betviler, siden det er flere symtomer enn kun tungpust. Jeg reagerte kun med 3% bedring på respiro testen med astma medisin, noe som visstnok minimum skal være 9% om det kvalifiserer til diagnosen. Han har ikke tatt noen EKG av meg, men sendte meg på røntgen av hjerte og lunger. Tok lignende bilder i fjor (våren 2010). Men etter å ha vært hos en kamerat i kveld som hadde en EKG maskin, så ser jeg at jeg har et merkelig mønster i sinus rytmene mine noen ganger pluss at min "normale" mønstre ikke ser like ut som det normale hos gjennomsnittet i befolkningen. Når jeg nå har tatt en litt mer nøye research på diverse sider over hjerterytmer og hva potensielle diagnoser de forskjellige mønstrene kunne ha, så var min EKG nesten identisk med EKG bildene over noe de kalte for "ST segment elevation". Noe som igjen kan forårsakes av mange forskjellig grunner. Jeg tok rundt 30 slike EKG tester for å forsikre meg om å få resultatene så riktig som mulig. (Var bare en "one lead EKG", så det blir ikke fult så fullstendig som jeg ville fått hos proffosjonelle) For de som vil se EKG bildet, så kan det ses her: http://img143.imageshack.us/i/ecgds1.jpg/ Skal forøvrig tilbake til legen 11/3 for å få svar på røntgen bildene og blodprøvene. Men tror jeg vil forlange en EKG test og bli henvist til en hjertespesialist hvis det er mulig "ST segment elevation" jeg kan ha. Jeg ville satt umåtelig pris på om noen som kan dette hadde tatt en titt på bildet mitt her og gitt meg en uttalelse over hva han/hun ser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361133-st-segment-elevation/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.