Gå til innhold

Ta antibiotika uten videre?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Min samboer har fått en pakke med antibiotika. Dette ble gitt ham fordi han har fått et svært kutt i høyre fot, og antibiotikan "kunne" hjelpe ham slik at det ikke satte seg vondt i såret. Min samboer er ganske imot medisiner, og vil ikke spise av disse tablettene. Såret hans virker å gro fint, og han ser på det som unødig. Dessuten blir han alltid dårlig av antibiotika. Så leste jeg på bruksanvisningen. Der står det bl.a at denne antibiotikan hjelper fint mot bl.a chlamydia. Det jeg lurer på er, kan jeg spise pillene hans? Er en smule redd jeg har chlamydia fra før vi ble sammen, og dette hadde jo vært en kjekk måte å bli det kvitt på. Er det f.eks farlig å spise slike piller om det ikke skulle feile en noe som helst? DVS oim jeg ikke skulle ha c likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36115-ta-antibiotika-uten-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri ta antibiotika hvis du ikke har fått skrevet det ut av lege.

Antibiotika er viktig å få dosert riktig, og har man begynt på en kur, MÅ man fortsette. Hvis man bare tar halve f.eks hjelper det ikke, men blir verre, da ulumskhetene blir immune. (what doesn't kill them makes them stronger).

Tror du at du har klamydia er du faktisk pliktig til å ta en test hos legen, og du får dekket kostnader til behandling av klamydiaen.

Hvis han ikke tar antibiotikaen sin, gå til apoteket og lever den inn igjen!!

Det er viktig at du får undersøkt om det er chlamydia du har. Og så få riktig medisin (ikke bare riktig type, men også riktig dose over riktig tid), hvis du slutter med pillene før infeksjonen er borte, kan du riskere resistente bakterier!!

Det er også viktig at de du har hatt sex med (og de disse har hatt sex med igjen) får beskjed om å teste seg, slik at ikke jenter går med ubehandlet chlamydia, det blir man lett steril av!

Så bestill din egen legetime, du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...