Gå til innhold

Hva er riktig engelsk

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg mener den siste

An economic crisis are dangerous not only from an economic viewpoint, but also from a political viewpoint, as they are often followed by a political crisis

Eller

An economic crisis is dangerous not only from an economic viewpoint, but also from a political viewpoint, as it is often followed by a political crisis

Jeg mener den siste er den som er mest riktig, men i bøkene mine står det at det er den første som er riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361203-hva-er-riktig-engelsk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

An economic crisis IS dangerous, as it IS often followed by a political crisis.

Slik det er skrevet der, i entall, er IS selvfølgelig riktig. Det finnes flertallsord på engelsk, men da kan man ikke skrive "a" eller (som her) "an" foran.

Det går sikkert an å uttrykke omtrent det samme innholdet ved å bruke flertall (economic crisises are...), men det var ikke det du spurte om.

Annonse

Gjest Høstløv

Nei. Du sier An ikke skal vøre med, og så endre ordet crisis. Men det er to gitte setninger i hovedinnlegget, hvor vi skal svare på hvilken av dem som er riktig. Vi skal ikke endre på ordene.

Ja, for at første setningen skal bli riktig. Andre setningen høres ikke riktig ut, den heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...