Gå til innhold

Ny direktør i Norsk Språkråd:)

Anbefalte innlegg

Yess!!! Jeg fikk det som jeg ville:))

Norge har fått ny direktør i Norsk Språkråd. Jeg kjenner ham personlig og han er en språkmektig mann som også kan norsk tegnspråk (undervist i faget før). Fantastisk for landets døve, for nå vil Arnfinn jobbe for bl.a. å heve norsk tegnspråks status i samfunnet :)

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kud/pressesenter/pressemeldinger/2011/arnfinn-muruvik-vonen-ny-direktor-i-spra.html?id=634792

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

4

• Angustia

3

• mirami

2

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest KJøpesenteret.

Å, så deilig !

Kansje han kan begynne å lære det norske folk KJ lyden igjen !

Jeg er så drita lei av å høre om : sjærlihet, sjylling, sjøtt, Sjina (land) sjempestor, skjøpesenter, sjilometer og andre SJ-lyder......

Å, så deilig !

Kansje han kan begynne å lære det norske folk KJ lyden igjen !

Jeg er så drita lei av å høre om : sjærlihet, sjylling, sjøtt, Sjina (land) sjempestor, skjøpesenter, sjilometer og andre SJ-lyder......

Du får sende ham en mail ;-P

Annonse

Da kjenner du han ikke så godt alikevel.Han snakker ikke Oslodialekt.

Ja, jeg kjenner han godt :-)

Nå må jeg tenke... Hmm... vi har stort sett snakka tegnspråk sammen, så det er mulig jeg har hengt meg opp i munnstillingene hans og da er det vanlig å ha bokmålsmunnstilling ;)

Jeg vet at han har sunnmørske aner, men han snakker iallefall ikke sunnmørsk (for det gjør jeg) :)

Gjest Anonym i kveld

Nå må jeg tenke... Hmm... vi har stort sett snakka tegnspråk sammen, så det er mulig jeg har hengt meg opp i munnstillingene hans og da er det vanlig å ha bokmålsmunnstilling ;)

Jeg vet at han har sunnmørske aner, men han snakker iallefall ikke sunnmørsk (for det gjør jeg) :)

Han snakker trøndersk. Han er fra Sør-trøndelag :-)

Gjest Men det ser så rart ut

Apropos, kan du spørre han om det heter

Hverken eller verken? Jeg har i alle år skrevet

verken, men nå har jeg skjønt at det er

hverken :D Verken er som smerte, hverken - er som hverken eller...

Eller har jeg misforstått?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...