Gå til innhold

sex og mangel på det

Anbefalte innlegg

Gjest enundrendesjel

Hei, prøver med et lite innlegg her. Er nå separert fra kona etter diverse interne problemer, et av dem selvsagt ? sex. Jeg har alltid ønsket mye og variert. Hun ble mer og mer reservert de senere årene, og hadde mindre og mindre lyst, ønsket ikke noe særlig annet enn misjonæren, Den er vel og bra den, men hver gang blir jo litt ensformig. Det hele begynte egentlig da hun var gravid , og som forståelsesfull mann lar man jo kona være i fred hvis hun ikke vil, av diverse vanlige årsaker.

Så etter det er slutt, får jeg vite at sex-livet ikke var noe særlig og at det var min skyld. Hvordan i svarte er det mulig å si/mene noe slikt når hun har vært avvisende til det meste av variasjon ?? Er det noen damer der ute som kan fortelle meg hva som rører seg i knotten på ei dame som ikke klarer å si f.eks : Kom så skal vi kose oss i kveld? Hvorfor i h..... tror damene at mannen er synsk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36130-sex-og-mangel-p%C3%A5-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen din, men jeg tror jeg kan forstå henne også.

Har inntrykk av at menn er veldig opptatt av variasjoner og ulike teknikker i sexlivet. Det er vel og bra det, men det som er mye viktigere (for meg i alle fall) er begjæret. Hvor blir det av etter flere års samliv?? Noen få klarer å bevare det, men de fleste jeg snakker med sier at det forsvinner med åra.

For å tydeliggjøre hva jeg mener kan jeg fortelle deg hva jeg hadde satt pris på: Om jeg i utgangspunktet ikke har lyst på sex, ville det vært stor sannsynlighet for at jeg hadde fått full tenning hvis mannen min hadde "tatt meg med storm" uten å først be om tillatelse først. Hvis han sa til meg at han syntes jeg var uimotståelig og at han var utolig kåt på meg og bare MÅTTE ha meg, hadde jeg nok blitt med på leken. Men når det det kommer veike tilnærmelser, eller han omtrent spør om jeg kan tenke meg sex med han i kveld, blir han dessverre ikke akkurat uimotståelig for meg. Jeg oppfordrer overhode ikke menn til å gå hen og voldta kona si, men mange menn trenger å bli litt mer direkte, lidenskapelige og forførende. Det blir man ikke ved å diskutere seg fram til hvilken stilling man skal innta i kveld.

Nå mener jeg heller ikke at kvinnen er fritatt for et hvert ansvar for gode sexopplevelser, men det er i dette tilfelle en annen side av saken.

Dette er vel og merke min mening, og noen kvinner vil være helt uenige i dette. Men et råd til alle menn som fortviler over for lite sex: Prøv å vise at du begjærer henne!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Er du litt fornærmet over at din x- gir en (av flere?) forklaring på samlivsbruddet, som du ikke selv er enig i?

For meg høres det ut som om det handlet om kommunikasjonsproblemer mellom dere. Mange menn er forbauset over at trygghet er så viktig for kvinner og sex.

Vil du ta opp kontakten med din X?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...