Gjest Idr kvinne Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei. Etter mange år m idrett på elitenivå fikk jeg høsten 1992 mykoplasma.Ved trening,også lett,ofte ny mykopl med flere antibio kurer i løpet av vinteren. Hver prøve kan ikke vise ny mykoplasma, men rester etter gammel infeksj. Hva kan gjøres? Er testet for kuldeastma,negativt. Har hatt gule stafilokokker v tidl oper og sist etter kneoper for 3 år siden og lå 3-4mnd på isolat. Siste oper i kneet (9.inngrep) på Ullevål gikk fint, ingen infeksj. Fått stikkpiller hos biopat for å få balanse i `dårlig blodmiljø`. Hvordan løser jeg mine stadige problem, noe medisin? Har psoriasis og setter derfor ikke pris på infeksj i huden. Må ofte bruke Fucidin for å få bukt med det probl.Har sunt kosthold. Takk for event svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361311-mykoplasma-gule-stafylokokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Mycoplasma infeksjoner i luftveiene forårsaker sykdom som omtales i litteraturen som "primær atypisk pneumoni". Den er hyppig hos barn og yngre voksne. En typisk infeksjon utvikler seg langsomt og kan være langvarige, i alle fall når det gjelder symptomene. Selve bakterien forsvinner gjerne etter et par uker, men symptomene forsvinner ikke. Dette skyldes at det er en celle reaksjon i de minste luftrørene som kan vedvare lenge. Gjennomgått infeksjon etterlater antistoffer, slik at en tidligere infeksjon kan påvises ved sk. serologiske undersøkelser. Til tross for disse antistoffer etterlater ikke gjennomgått infeksjon varig veskyttelse. Man kan få mycoplasma-infeksjoner flere ganger. Men infeksjon med andre mikroorganismer kan forårsake lignende symptomer, slik at det er slett ikke sikkert at det er mycoplasma som er ansvarlig for gjentatte lungeinfeksjoner. Etter det jeg vet etterlater ikke mycoplasmainfeksjone varig men. Om du har flere sykdomsperioder kan det være et poeng å lete etter andre smittestoff. Jeg tviler på at stafylokokk-infeksjon har noe sammenheng med mycoplasmainfeksjonen, men om du får stadig og ofte infeksjoner medulike mikroorganismer kan det være et poeng å undersøke om immunapparatet ditt er i orden. Bare at apropos, det er nå ganske godt dokumentert at meget sterk fysisk belastning påvirker immunapparatet. Det kan være et poeng å diskutere det med en som har greie på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361311-mykoplasma-gule-stafylokokker/#findComment-3125924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.