Gjest Tett i nøtta Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg er en mann i midten av 50 årene som har fått problemer med ørene i forbindelse med forkjølelse. Er uføretrygded pga whiplash skade.Den gjør at jeg er veldig plaget med svimmelhet, øresus og diverse plager i hodet. Problemet som har oppstått i tillegg er at jeg nå har fått så dotter i ørene, og jeg får helt panikk-følelse av det. Har aldri hatt så langvarig plager med ørene før, bare i kortere stunder. Nå er det der nesten hele tiden og vært i 3 uker. Jeg sover nesten ikke pga trykket i ørene og hodet, enda jeg sover med hodet hevet. Og kan ikke ut og kjøre for en aldri så liten nedoverbakke gjør at ørene tetter seg enda mer og jeg får helt panikk av dette. Ikke for at jeg tror det er farlig men fordi det er så ubehagelig å ha det oppå alt det andre. Har sprayet nesa hver dag i 10 dager med Zymelin, men det kan jeg jo ikke fortsette med. Synes ikke det hjalp særlig heller. Har prøvd saltvann- Physiomer,halspastiller. Men det vil jo ikke gi seg. Klarer nesten ikke høre lyder, t.o.m. min egen stemme blir som et uutholdelig bråk i hodet mitt.Noen ganger har dottene vært borte og da er de tingene mye bedre. Har fått Rinexin tabletter 50 mg av legen min, men han sa at siden jeg har til tider kraftige anfall av tachycardi m 200 slag i minuttet (medfødt ledningsfeil i hjertet) så kan de gi meg anfall sa han, og da blir jeg jo litt redd for det. Ellers er jeg ikke særlig snørrete lenger, føler meg heller tørr i luftveiene nå. Nesa er heller ikke særlig tett, men det sitter i ørene. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Føler nesten jeg blir suicidal av det. Vet det høres overdrevent ut, men når det kommer oppå det andre så blir det helt uutholdelig. Men jeg vet jo at ellers friske folk også synes det er veldig ubehagelig med tette ører. Jeg har ikke voks som tetter øregangene.Men jeg har såkalt helårsallergi som gjør at jeg alltid er litt snørrete og litt tett i nesa. Og når jeg ellers kjører bil e.l får jeg alltid dotter i ørene i nedoverbakker, men de går ut med en gang jeg svelger litt. Så spørsmålene mine til deg er følgende: Hva kan jeg gjøre for å få åpnet opp i ørene, er det noe hjelp å få? Jeg blir helt desperat av dette. Tror du jeg trygt kan ta Rinexin- tablettene? Hilsen Bjørn-Erik 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361413-tette-%C3%B8rer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emmen Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ta deg en tur til legen å få sjekket om du har mye ørevoks og deretter få det fjernet. Du behøver ikke ha det slik som dette. Nesespray fungerer ikke mot ørevoks dersom det er årsaken til problemene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361413-tette-%C3%B8rer/#findComment-3126840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Personer med whiplash forteller regelmessig om problemer lokalisert til ører og kjeveledd. Noen ganger kan det være en sammenheng etter min erfaring og jeg anbefaler at du får sjekket kjevene. Rent praktisk kan dette være å kjenne etter kjevespenninger i tyggemuskulaturen og eventuelt få tatt MR bilde av kjeveleddene. Hvis de små skivene inne i kjeveleddene har kommet ut av stilling eller bittmusklene ikke virker som de skal kan dette skape problemer i området bak og rundt kjeveleddene og dette involverer mellomøret og det indre øre med balanseorganet og hørselorganet. En tannlege kan eventuelt hjelpe med å finne ut av dette og behandlingen kan være å bruke en bittskinne som avlaster kjeveleddene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361413-tette-%C3%B8rer/#findComment-3131915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.