Gå til innhold

Når kan vi prøve igjen etter en utskrapning ?

Anbefalte innlegg

Gjest Simensmamma

Hei !

Var i uke 9, da jeg måtte til utskrapning ( uff, liker ikke det ordet!! ), pga, at hjertet til den lille ikke slo mere ( det gjorde det 14 dager tidligere! ).

Jeg lurer på hvor lenge vi må vente før vi kan prøve på nytt igjen???, MÅ vi vente ca. 3 mnd. dersom alle blodprøver er o.k. ??? Vi er klare rent psykisk, og vil gjerne prøve igjen så fort som mulig!!!

Takknemlig for svar ;-))

Hilsen meg !

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Så trist at du mistet, særlig etter å ha sett hjertefrekvens er jo skuffelsen enda større - har selv opplevd det to ganger i tillegg til å miste et barn sent i svangerskapet - så smerten din tror jeg et jeg kan sette meg inn i.

Det mange leger anbefaler er å vente til man har hatt en mensturasjon etter inngrepet, dette for at sårflaten der morkaken har sittet blir skiftet ut - da anntas det at det i allefall ikke skal være medvirkende årsak til en evt ny abort.

Lykke til.

MVH

Gjest Simensmamma

Så trist at du mistet, særlig etter å ha sett hjertefrekvens er jo skuffelsen enda større - har selv opplevd det to ganger i tillegg til å miste et barn sent i svangerskapet - så smerten din tror jeg et jeg kan sette meg inn i.

Det mange leger anbefaler er å vente til man har hatt en mensturasjon etter inngrepet, dette for at sårflaten der morkaken har sittet blir skiftet ut - da anntas det at det i allefall ikke skal være medvirkende årsak til en evt ny abort.

Lykke til.

MVH

Hei, Anonymous!

Jeg har også mistet et barn sent i svangerskapet ( uke 32 ), for 1 1\2 år siden. Da måtte vi vente 6 mnd. før vi kunne prøve på nytt pga. CMV- viruset som var årsaken til at vi mistet lille Simen,- derfor er det igjen så vondt å måtte vente kanskje 3 mnd. før vi kan prøve på nytt denne gangen!

Vi skal uansett vente til vi får svar på blodprøver tatt av meg og til det foreligger svar på om det var noen infeksjon i "den lille". Men, dersom alle disse prøvene er fine, så ser jeg ikke noen grunn til å vente... Psykiskt er det vondere for oss å ikke kunne prøve, da vi føler at vi ikke får lov til å gå videre i sorgprosessen og komme litt videre i hverdagen.

Takk for svar :-)

Hilsen meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...