Gjest Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg har ganske mange føflekker på kroppen som jeg føler meg veldig ubekvem med når jeg f. eks. er på stranden osv. Jeg har sjekket litt rundt på nettet om hvordan å få fjernet dem, og fant forholdsvis mange produkter som f.eks. Dermatend, wart and mole vanish, og noe som var en blanding av Castor oil og bakepulver. Med alle de forskjellige produktene skulle man skrape føflekken med en nål eller en negle fil og derretter smøre på en av de forskjellige produktene og det ville danne seg en skorpe som ville forsvinne med føflekken etter en viss tid (avhengig av hvilket produkt man brukte). Det jeg lurer på, er om du har noe erfaring med disse produktene eller metodene? har lest noe om dem, og om de fungerer? Eller er den beste måten å fjerne dem med laser, frysing eller kirurgi, da jeg vil ha et resultat hvor førlekkene blir borte uten at jeg får noe arr? Eller har du noen andre alternativer som du har erfaring med som fungerer? føflekkene jeg har er helt vanlige flate føflekker, fra lys brune til nesten svarte i forskjellige størrelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361555-f%C3%B8flekk-fjerning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hei ! Føflekkfjerning bøtr ikke foretas av noen som ikke kan vurdere dem først. Nettbaserte metoder med etsing , skraping osv er ikke å anbefale. Da er flekkene ikke vurdert på forhånd , man får ikke tatt vevsprøve og flere av metodene kan gi arr som er mer påfallende enn føflekkene var. Først og fremst bør du gå til en hud lege for vurdering av alle flekkene Da kan du også diskutere kost/ nytteeffekt ved fjernelse av flekker du ikke liker og hvilken metode som vil gi best mulig kosmetisk resultat Vanligvis fjerner vi ikke føflekker med laser. Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/361555-f%C3%B8flekk-fjerning/#findComment-3129971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.